Vid leverans av bilen hittade jag en liten plastficka med två laddkablar i mittkonsolen. Det var bara att montera en eller båda så var problemet löst. Det fanns tom en beskrivning hur detta skulle göras.
Vid leverans av bilen hittade jag en liten plastficka med två laddkablar i mittkonsolen. Det var bara att montera en eller båda så var problemet löst. Det fanns tom en beskrivning hur detta skulle göras.
Ja, de fanns där för mig också. Men nu låg bara iPhone-kabeln kvar. "Någon" hade tagit med sig den andra in i huset
Känner igen mig! La faktiskt en liiiiten powerbank i handskfacket på bilen ifall jag gör en blunder och inser att mobilen kan dö under tiden som jag har den parkerad och är iväg och tränar t ex. Gäller ju bara att inse dilemmat innan jag klivit ur bilen men då får jag skylla mig själv
Kör Model 3 LR AWD+, 19" Sport-fälgar, Pearlwhite med vit interiör, EAP + FSD.
Känner igen mig! La faktiskt en liiiiten powerbank i handskfacket på bilen ifall jag gör en blunder och inser att mobilen kan dö under tiden som jag har den parkerad och är iväg och tränar t ex. Gäller ju bara att inse dilemmat innan jag klivit ur bilen men då får jag skylla mig själv
Är det inte enklare att ha med sig kortet?
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015 - 2015
Är det inte enklare att ha med sig kortet?
Jag konstaterar att misären, katastofen dock är på en uthärdlig nivå! "Funny", som trådskaparen rubricerar det.
Du åker runt med en gigantisk batteribank... Använd den!
"Jag har köpt en powerbank. Som kan ladda mobilen sisådär 30,000 gånger. Men den är lite för tung så den har hjul och elmotor så man slipper bära den. Elmotorn matas också från powerbanken. Man kan styra den med mobilen så den följer efter dig. Eller så kan man sätta sig ovanpå powerbanken och köra runt den som en bil. Den har till och med en bilkaross ovanpå."
Du åker runt med en gigantisk batteribank... Använd den!
"Jag har köpt en powerbank. Som kan ladda mobilen sisådär 30,000 gånger. Men den är lite för tung så den har hjul och elmotor så man slipper bära den. Elmotorn matas också från powerbanken. Man kan styra den med mobilen så den följer efter dig. Eller så kan man sätta sig ovanpå powerbanken och köra runt den som en bil. Den har till och med en bilkaross ovanpå."
Bytte telefon förra veckan och då kunde inte längre Tesla appen starta/köra bilen.
Det gick dock bra att låsa upp bilen.
Och nyckelkortet krävs för att kunna konfigurera mobilen som "startnyckel" och det kortet hade jag lämnat hemma...
Det går dock även att starta bilen på distans, så ifall du har en anhörig med Tesla appen konfigurerad för din bil så är det bara att ringa dem!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Så om mobilen är urladdad och man inte har kortet med sig så lånar man någon annans mobil, ringer upp någon som man gett ”behörighet” till och ber dem låsa upp och vid behov även starta bilen på distans.
Problemet med att vara utlåst känns plötsligt väldigt marginellt!
TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
Hade oxå samma problem idag. Fick ladda mobilen i bilen så att den startade så jag kunde starta bilen.
Vägrar att ha nycklar på mig då jag som kanske 90% av alla jag känner ej äger någon plånbok och har inga kort i fickorna i princip.
Efter att ha läst detta då faktiskt bilen hunnit låsa sig undrar jag om någon kikat runt om det finns något ställe man kan klämma fast en billig powerbank med kabel under bilen? Borde ju gå att trycka dit någonstans? Om någon nu gjort det.
Hade oxå samma problem idag. Fick ladda mobilen i bilen så att den startade så jag kunde starta bilen.
Vägrar att ha nycklar på mig då jag som kanske 90% av alla jag känner ej äger någon plånbok och har inga kort i fickorna i princip.
Efter att ha läst detta då faktiskt bilen hunnit låsa sig undrar jag om någon kikat runt om det finns något ställe man kan klämma fast en billig powerbank med kabel under bilen? Borde ju gå att trycka dit någonstans? Om någon nu gjort det.
Lite off topic men vad är du för en framtidskille?
Hur brukar du betala om du inte har kort? bara mobilbetalningar? (bara lite/väldigt nyfiken)
Model 3 reserverad 2016-04-01.
Model 3 LR AWD Röd med vit inredning, EAP+FSD, 18" beställd 2018-12-06, levererad 2019-03-26
Finns det inget chip som man kan stoppa in under huden som stöds? Då kommer du in i bilen såvidare du inte tappat handen. Och kan ladda mobilen fast då gäller det att du har kabeln i bilen...
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB Mercedes B-250 E
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!