Vid Vilken hastighet tycker ni att man känner starkaste effekten av att stampa plattan i mattan?
Jag lutar åt 30-40. Men kanske lite mer.
Mao hur gör ni för att en förstagångspassagerare ska uppleva accet så överaskande som möjligt?
Tillägger att jag brukar förvarna de flesta över 30
Har själv en LR AWD
Senast redigerad av perre, redigerad totalt 1 gånger.
Nu har jag inte testat Model 3 mer än vid en provkörning. Däremot har jag kört min egen S P85 mycket och hade en låne-P85D häromveckan.
Klart största skillnaden med P85D var från helt stillastående. Dag och natt. Väl på rull i ca 20-30 km/h var inte skillnaden lika markant i magen. Säkerligen snabbare om man hade mätt dock. Tycker nog att min bil känns mest ungefär som beskrivs ovan - lagom fart ur en rondell och plattan i mattan. Kanske är motsvarande för Model 3 som är non-performance?
Model S P85+ med AP Model 3 Long Range 2021 med FSD Model S Standard Range Raven
VW ID.7 GTX Tourer
Från stillastående enligt min erfarenhet. Med varmt fulladdat batteri. M3 LR AWD.
Åkte från Sthlm till Uppsala häromsistens och laddade till 90% på SuC:en medan vi käkade lunch (bra lunchhak). Efter det in mot Uppsala, torrt och typ 15 grader varmt. Ingen trafik, så stannade till på en raka med fin knaggelasfalt.
Herrejösses! På gränsen till obehagligt. På riktigt, mådde skapligt illa med massa mat i magen efter den accelerationen.
Accelerationen är alltid imponerande på en ICE åkare. Att vi ägare känner skillnad på kallt å varmt batteri är lite överkurs...
Impfaktorn finns där alltid .
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16