X/S 2.0 (kommer uppfräschningen nu?!)
Moderator: Redaktion
Re: X/S 2.0 (kommer uppfräschningen nu?!)
Körde första längre trippen med 100D idag. Vi i behöver absolut inget mer. Är sjukt imponerad. För första gången märkte vi inte alls någon nackdel av vårt elbilande. På 65 mil laddade vi en gång och bilen var klar innan vi ens fått maten på Burger King i Ödeshög. (Första och sista gången jag äter där. Fy fan vad sega de var.)
Bilen stod på 98% när vi var klara...
Körde dessutom som jag gjorde med fossilbilarna förr. Så fort jag vågade utan att riskera körkortet. Snittförbrukning under 220 Wh/km ändå. Otroligt. Mycket långtradare dock som hela tiden skulle köra om varandra så snitthastigheten hölls nere en del av det.
Med 75D krävdes tre laddstopp på samma sträcka och med 90D klarade man sig med ett stopp om man höll igen. Men med 100D var det bara att köra på som vanligt och ändå klarade man sig med ett stopp.
Bilen stod på 98% när vi var klara...
Körde dessutom som jag gjorde med fossilbilarna förr. Så fort jag vågade utan att riskera körkortet. Snittförbrukning under 220 Wh/km ändå. Otroligt. Mycket långtradare dock som hela tiden skulle köra om varandra så snitthastigheten hölls nere en del av det.
Med 75D krävdes tre laddstopp på samma sträcka och med 90D klarade man sig med ett stopp om man höll igen. Men med 100D var det bara att köra på som vanligt och ändå klarade man sig med ett stopp.
Ja antingen är det alldeles för billigt, eller alldeles för dyrt.Rapture skrev:Antagligen med en ny fet prislapp också dock..
Lagom vet dom inte vad det är!

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Går priset upp (speciellt på lagerbilarna) så blir ju alla som var arga över vad prissänkningarna gjorde med andrahandsvärdet glada igen iaf.