Parkerings-sensorer efter wrapp

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Clayman76
Teslaägare

Parkerings-sensorer efter wrapp

Inlägg av Clayman76 »

Nywrappad bil supernöjd med resultatet!
MEN....dom wrappade även över parkerings-sensorerna och nu fungerar dom inget vidare. När jag kör in i garaget, så ser bilen porten och markerar den med röda sträck. När jag sen närmar mej bakre väggen i garaget, så ser inte bilen den...den räknar inte ner avståndet i cm.
Någon annan med samma problem?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Parkerings-sensorer efter wrapp

Inlägg av Bjelke »

Mina funkar precis som före wrap, har du kollat så att folien verkligen klistrat mot sensorerna? Så att det inte är luft mellan sas...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av ovelundkvist »

Jag hade stora problem med detta tidigare. Till slut upptäckte Tesla att de hade en bugg som påverkade sensorerna. Innan dess hade de bytt ut alla sensorer, men efter det fungerade det ännu sämre. Det visade sig bero på att folien inte satt fast på de nya sensorerna, så jag blev tvungen att ta bort folien på dem. Efter omfoliering och uppdaterad programvara fungerade allt igen.

Kolla så att folien inte har släppt från sensorns platta yta innanför den runda packningen!
Användarvisningsbild
Clayman76
Teslaägare

Inlägg av Clayman76 »

Ok. Tack för input. Ska prova o gnugga lite på sensorerna. Vore trist om man är tvungen o skära fram sensorerna.
Användarvisningsbild
Weirdoz
Teslaägare

Inlägg av Weirdoz »

Mina är skurna runt om sensorn så sensorn inte "sitter fast" i resterande folie; och har inte haft några problem. Dock får man vara lite mer försiktigt vid tvättning så man inte tvättar upp folien antar jag.
M3 2024, LR Ultra red - okrossat tak
Model 3, svart LR AWD, 18", AP+FSD. Special "krossat tak edition"
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av ovelundkvist »

Weirdoz skrev:
Mina är skurna runt om sensorn så sensorn inte "sitter fast" i resterande folie; och har inte haft några problem. Dock får man vara lite mer försiktigt vid tvättning så man inte tvättar upp folien antar jag.
Det låter som en bra lösning. Ska be om det nästa gång jag folierar!
Skriv svar