Nybliven Teslaägare (S85D) som nu ska ut på längre tur för första gången och behöver lite tips på hur jag hanterar laddning på vägen.
Jag ska tur och retur Stockholm - Limhamn(Malmö) över en helg. Kommer åka fredag em från Stockholm till Malmö, hemfärd söndag på dan.
Jag har kollat på ABRP för nerfärden och utgår från 100% laddning och den föreslår då 16min i Ödeshög och sen 35min i Lagan för att komma fram med 10% kvar. Kan man lita på att det räcker? Eller ska jag säkerhetsladda lite till? Och är det bästa planen? Kan man räkna med att det finns plats för laddning på de superchargerna när man kommer dit? Eller är det fullt ibland?
Vi behöver käka middag någonstans på vägen ner och ev lunch på vägen hem. Kan man tänka in det på något bra sätt annat än att käka i Ödeshög (Dinners, känns kanske inte jättekul) eller Lagan (Toftaholms herrgård, känns dyrt...). Om jag ska välja här så känns det som att det skulle vara bäst att stanna typ 30-45 i Ödeshög och käka och sen då stanna lite kortare i Lagan och bara ladda.
När vi kört fossilbil samma sträcka har vi brukat käka i Jönköping. Finns det kanske nåt bra ställe man kan ladda där? Inte supercharger förstås men om man ska stå i typ 1tim kan det kanske ge något om man hittar något med lite högre ladd styrka?
Och hur ska jag sen tänka på destinationen. De jag ska besöka i Limhamn har ingen laddbox eller liknande utan bara vanligt eluttag. Tips på bra ställen att tex parkera över natten och ladda upp inför hemfärden?
Så, många frågor från en oerfaren lätt nervös nybörjare

Tacksam för alla tips jag kan få.
Skickat från min ELE-L29 via Tapatalk