Laddkort i Tyskland?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare

Laddkort i Tyskland?

Inlägg av OlleBack »

Halloj! Planerar Das Autobahn runt i sommar och undrar om man behöver ha med sig några laddkort eller brobiz eller liknande för att klara sig? Superchargers verkar ju annars finnas titt som tätt men är ju alltid sjysst kunna ladda över natten.

Planen är trelleborg-rugen-Berlin-tropicsl island-bamberg-Rottenberg-berchtesgarden-füssen-Europa park-Kassel-Hamburg/miniature wonderland-Malmö.

Vad har vi missat som man måste se? :)

Mvh
Olle
Användarvisningsbild
jpetters
Teslaägare

Re: Laddkort i Tyskland?

Inlägg av jpetters »

Skaffa Plugsurfings Rfid-tag så har du bra täckning på diverse laddare. Fungerar t.ex. vid Europa Park.

Plugsurfing - Charge Anywhere. by PlugSurfing https://itunes.apple.com/ch/app/plugsur ... ?l=en&mt=8
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Plugsurfing fungerar även i Sverige och till exempel hos Fortum är det till och med billigare än Fortums egna RFID-tagg, 2:00kr/min istället för 2:50kr/min.

Jag rekommenderar även Maingau Energie
"https://www.maingau-energie.de/e-mobili ... trom-tarif"
Samma pris, 0.25€/kWh, avsett var man laddar. Ganska billigt för tyska förhållanden. Funkar också utanför Tyskland, men då med ett påslag beroende på land.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Latt
Teslaägare

Inlägg av Latt »

jpetters skrev:
Skaffa Plugsurfings Rfid-tag så har du bra täckning på diverse laddare. Fungerar t.ex. vid Europa Park.

Plugsurfing - Charge Anywhere. by PlugSurfing https://itunes.apple.com/ch/app/plugsur ... ?l=en&mt=8
Jag laddade precis ner den och skapade ett konto. Det är ju helt sjuka priser. Sitter i Köpenhamn just nu och kollade runt lite. 9.27kr/KWh verkar vara nästan standard. Finns några som är lite billigare, men fortfarande över 8 kr/KWh. Lite billigare om jag tittar runt Malmö men ändå mycket.

Är det billigare med taggen eller är det dessa priser som gäller?
Model S 100D
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Latt skrev:
jpetters skrev:

Jag laddade precis ner den och skapade ett konto. Det är ju helt sjuka priser. Sitter i Köpenhamn just nu och kollade runt lite. 9.27kr/KWh verkar vara nästan standard. Finns några som är lite billigare, men fortfarande över 8 kr/KWh. Lite billigare om jag tittar runt Malmö men ändå mycket.

Reagerade också på det. Upp emot 10kr/kWh verkar vara standard i Danmark. Bensin är ett klart billigare alternativ. Här i Sverige är det inte alls så tokiga priser när man använder Plugsurfing.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

OlleBack skrev:
Halloj! Planerar Das Autobahn runt i sommar och undrar om man behöver ha med sig några laddkort eller brobiz eller liknande för att klara sig? Superchargers verkar ju annars finnas titt som tätt men är ju alltid sjysst kunna ladda över natten.

Planen är trelleborg-rugen-Berlin-tropicsl island-bamberg-Rottenberg-berchtesgarden-füssen-Europa park-Kassel-Hamburg/miniature wonderland-Malmö.

Mvh
Olle
Die Autobahn... :roll:
Användarvisningsbild
nek0

Inlägg av nek0 »

mati skrev:
Latt skrev:
jpetters skrev:

Reagerade också på det. Upp emot 10kr/kWh verkar vara standard i Danmark. Bensin är ett klart billigare alternativ. Här i Sverige är det inte alls så tokiga priser när man använder Plugsurfing.
Kanske inte så tokiga priser men inte så mycket bättre heller

Charge-ON GmbHVårstarondellen, Huskvarna

1x Chademo 50kW1x available
7.78 SEK per kWh

1x Combo 50kW1x available
7.78 SEK per kWh

1x Type2 43kW1x available
4.32 SEK per kWh
Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare

Inlägg av OlleBack »

Jojo skrev:
OlleBack skrev:

Mvh
Olle
Die Autobahn... :roll:
Vad har autobahn gjort dig? ;)
Skriv svar