Därför tänkte jag skänka bort bilen gratis till någon som kan hantera den bättre. Alternativt, om jag hinner ångra mig, så skulle jag även vilja ha tips på firmor i Stockholm som kan laga det proffsigt.
Moderator: Redaktion
Välkommen i klubben.Telsa skrev:Jag har gjort något jag aldrig tidigare gjort i hela mitt liv. Jag har skrapat en fälg!![]()
Därför tänkte jag skänka bort bilen gratis till någon som kan hantera den bättre. Alternativt, om jag hinner ångra mig, så skulle jag även vilja ha tips på firmor i Stockholm som kan laga det proffsigt.
Jag tar gärna emot din bilTelsa skrev:Jag har gjort något jag aldrig tidigare gjort i hela mitt liv. Jag har skrapat en fälg!![]()
Ja, såhär har jag alltid resonerat också. Om du inte vågar använda bilen för att du är rädd för fälgskrap eller dörruppslag så har du köpt dig en för dyr eller fin bil för vad du kan hantera. Jag tänker särskilt på det när jag ser någon ställa sig över dubbla parkeringsplatser allra längst bort på parkeringen vid Ica Maxi (oftast i en bil värd en tredjedel av vad min bil är värd, som jag sedan prompt forcerar in på någon trång plats närmast ingången liksom för att utgöra en reaktiv kraft mot dumheterna).apkungen skrev:En bil är till för att användas. Inte stå och vara fin.
Jag beställde mitt kit via Alloygator.se. Testade först Alloygator.com, men de skickar inte till Sverige tydligen. Alloygator.se ser lite mysko ut, tveksam layout och språkbruk, ingen shoppinglösning på sajten osv. Man beställer genom att maila info@alloygator.se. Efter någon dag ringde killen som har sajten, en privatperson i Falkenberg, tror han är engelsktalande från början. Han bekräftade beställningen och bad mig sätta in pengarna på hans PlusGiro. Kändes också lite "sådär". Men det funkade alla tiders, det kom ett paket.elmotor_mattias skrev:Är oxå väldigt intresserad av att skaffa skydd till fälgarna, får man lov att fråga var du har beställt ditt "Alloygator-kit"?
Jag håller inte med. Att få fula märken och bucklor för att folk inte kan fickparkera eller öppna en bildörr på en parkering har inget med hur jag använder bilen eller hur mycket den kostar. Ingen skulle acceptera att få sin båt tilltygad på grund av att någon inte lärt sig att angöra en brygga...danni skrev:Ja, såhär har jag alltid resonerat också. Om du inte vågar använda bilen för att du är rädd för fälgskrap eller dörruppslag så har du köpt dig en för dyr eller fin bil för vad du kan hantera. Jag tänker särskilt på det när jag ser någon ställa sig över dubbla parkeringsplatser allra längst bort på parkeringen vid Ica Maxi (oftast i en bil värd en tredjedel av vad min bil är värd, som jag sedan prompt forcerar in på någon trång plats närmast ingången liksom för att utgöra en reaktiv kraft mot dumheterna).apkungen skrev:En bil är till för att användas. Inte stå och vara fin.