Använder du den UMC som följer med Model 3 leveransen? om ja så kanske det är så att Tesla alldeles nyligen bytt till ännu billigare UMC. Eller kanske att dom begränsat laddstyrkan efter allt tjafs i media om att elbilar skulle orsaka bränder när det i själva verket rör sig om kassa elinstallationer. Och att Tesla i förebyggande syfta begränsar laddstyrkan för att skydda sig mot dålig publicitet...PatrikS skrev:Jag har laddat med åtminstone 11A ( säger Max 13A) och det går fortare än 8A. 8 blev ca 11km/h och 11 över 15km/h.
Vad tycker du om din Model 3?
Moderator: Redaktion
Re: Vad tycker du om din Model 3?
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - Long Range, Vit - Årsmodell 2024
Model Y - Long Range, Vit - Årsmodell 2024
Re: Vad tycker du om din Model 3?
Skrev följande inlägg om laddningen vid leverans och hur man skulle lösa det på vägen hem.
Lite mera riktat för hemkörning mot Linköping via E4an och för sådana som inte har haft elbil tidigare...
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 60#p312814
Lite mera riktat för hemkörning mot Linköping via E4an och för sådana som inte har haft elbil tidigare...
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 60#p312814
Solid Svart Model 3 Long Range AWD, EAP, HW2.5, uthämtad 2019-03-09.
Re: Vad tycker du om din Model 3?
jag är också supernöjd!
Dock får jag inte igång Homelink. Är det någon som lyckats? jag får den inte att blinka med ljusen fram när jag försöker para med min fjärr.
Autopiloten är fortfarande ej aktiverad efter 5 dagar, å andra sidan så sa hon "om ett par veckor" vid leveransen.
Den står ju i garage utan mobiltäckning så jag antar att den ej kan hämta data så ofta.
Den vibrerar (sannolikt från däcken?), kört 26 mil men det kanske sätter sig.
Jag tycker det är svårt att docka mobilen i laddfästet när jag kör.
Kör mkt stadstrafik (18" aero sommar) och ligger runt 250w i förbrukning.
Dock får jag inte igång Homelink. Är det någon som lyckats? jag får den inte att blinka med ljusen fram när jag försöker para med min fjärr.
Autopiloten är fortfarande ej aktiverad efter 5 dagar, å andra sidan så sa hon "om ett par veckor" vid leveransen.
Den står ju i garage utan mobiltäckning så jag antar att den ej kan hämta data så ofta.
Den vibrerar (sannolikt från däcken?), kört 26 mil men det kanske sätter sig.
Jag tycker det är svårt att docka mobilen i laddfästet när jag kör.
Kör mkt stadstrafik (18" aero sommar) och ligger runt 250w i förbrukning.
Re: Vad tycker du om din Model 3?
Hade problem med att para min Hörmann port med min Model S. Kom på att man skulle inte hålla inne knappen på fjärren, som det stod i instruktionen, utan trycka flera gånger istället. Se även till att stå framför bilen då mottagaren/sändaren sitter i nosen.pejvic skrev:jag är också supernöjd!
Dock får jag inte igång Homelink. Är det någon som lyckats? jag får den inte att blinka med ljusen fram när jag försöker para med min fjärr.
Autopiloten är fortfarande ej aktiverad efter 5 dagar, å andra sidan så sa hon "om ett par veckor" vid leveransen.
Den står ju i garage utan mobiltäckning så jag antar att den ej kan hämta data så ofta.
Den vibrerar (sannolikt från däcken?), kört 26 mil men det kanske sätter sig.
Jag tycker det är svårt att docka mobilen i laddfästet när jag kör.
Kör mkt stadstrafik (18" aero sommar) och ligger runt 250w i förbrukning.
Re: Vad tycker du om din Model 3?
Tack! skall testa att trycka flera ggr nästa gång.
Ser att ni talar om Shuko i tråden också. I min display står det att jag får 18km / hr. men då får jag gå ur bilen och inte sitta och "fippla". Jag laddade typ 18 timmar i sträck.
Ser att ni talar om Shuko i tråden också. I min display står det att jag får 18km / hr. men då får jag gå ur bilen och inte sitta och "fippla". Jag laddade typ 18 timmar i sträck.
Re: Vad tycker du om din Model 3?
Har också hörnan och ska para ihop.Megaman skrev:Hade problem med att para min Hörmann port med min Model S. Kom på att man skulle inte hålla inne knappen på fjärren, som det stod i instruktionen, utan trycka flera gånger istället. Se även till att stå framför bilen då mottagaren/sändaren sitter i nosen.pejvic skrev:jag är också supernöjd!
Dock får jag inte igång Homelink. Är det någon som lyckats? jag får den inte att blinka med ljusen fram när jag försöker para med min fjärr.
Autopiloten är fortfarande ej aktiverad efter 5 dagar, å andra sidan så sa hon "om ett par veckor" vid leveransen.
Den står ju i garage utan mobiltäckning så jag antar att den ej kan hämta data så ofta.
Den vibrerar (sannolikt från däcken?), kört 26 mil men det kanske sätter sig.
Jag tycker det är svårt att docka mobilen i laddfästet när jag kör.
Kör mkt stadstrafik (18" aero sommar) och ligger runt 250w i förbrukning.
Men med fjärrkontroll så menar du den till garaget eller bilen?
Jag trodde man skulle trycka på program knappen på själva motorn till porten?
Re: Vad tycker du om din Model 3?
Varför är jag inte förvånad. Marknadsföra bilen med 16A UMC plus Type 2 kabel men skicka med en 8A UMC och ingen Type 2Pro-Z skrev:Använder du den UMC som följer med Model 3 leveransen? om ja så kanske det är så att Tesla alldeles nyligen bytt till ännu billigare UMC. Eller kanske att dom begränsat laddstyrkan efter allt tjafs i media om att elbilar skulle orsaka bränder när det i själva verket rör sig om kassa elinstallationer. Och att Tesla i förebyggande syfta begränsar laddstyrkan för att skydda sig mot dålig publicitet...PatrikS skrev:Jag har laddat med åtminstone 11A ( säger Max 13A) och det går fortare än 8A. 8 blev ca 11km/h och 11 över 15km/h.

Re: Vad tycker du om din Model 3?
ja, använder den medföljande UMC och schucko-adapter i väntan på att få satt upp min WC. säger själv max 13A just nu.default skrev:Varför är jag inte förvånad. Marknadsföra bilen med 16A UMC plus Type 2 kabel men skicka med en 8A UMC och ingen Type 2Pro-Z skrev:Använder du den UMC som följer med Model 3 leveransen? om ja så kanske det är så att Tesla alldeles nyligen bytt till ännu billigare UMC. Eller kanske att dom begränsat laddstyrkan efter allt tjafs i media om att elbilar skulle orsaka bränder när det i själva verket rör sig om kassa elinstallationer. Och att Tesla i förebyggande syfta begränsar laddstyrkan för att skydda sig mot dålig publicitet...PatrikS skrev:Jag har laddat med åtminstone 11A ( säger Max 13A) och det går fortare än 8A. 8 blev ca 11km/h och 11 över 15km/h.
Re: Vad tycker du om din Model 3?
Jag såg att du skrev det men många andra verkar ha fått en 8A UMCPatrikS skrev:ja, använder den medföljande UMC och schucko-adapter i väntan på att få satt upp min WC. säger själv max 13A just nu.default skrev:Varför är jag inte förvånad. Marknadsföra bilen med 16A UMC plus Type 2 kabel men skicka med en 8A UMC och ingen Type 2Pro-Z skrev:Använder du den UMC som följer med Model 3 leveransen? om ja så kanske det är så att Tesla alldeles nyligen bytt till ännu billigare UMC. Eller kanske att dom begränsat laddstyrkan efter allt tjafs i media om att elbilar skulle orsaka bränder när det i själva verket rör sig om kassa elinstallationer. Och att Tesla i förebyggande syfta begränsar laddstyrkan för att skydda sig mot dålig publicitet...PatrikS skrev:Jag har laddat med åtminstone 11A ( säger Max 13A) och det går fortare än 8A. 8 blev ca 11km/h och 11 över 15km/h.
Re: Vad tycker du om din Model 3?
Jag kan också ladda 13A. Är det inte så att UMC mäter (genom att snabbt att släppa på en strömpeak och mäta spänningsfall?) hur mycket elsystemet pallar och begränsar laddströmmen?default skrev:Jag såg att du skrev det men många andra verkar ha fått en 8A UMCPatrikS skrev:ja, använder den medföljande UMC och schucko-adapter i väntan på att få satt upp min WC. säger själv max 13A just nu.default skrev:Varför är jag inte förvånad. Marknadsföra bilen med 16A UMC plus Type 2 kabel men skicka med en 8A UMC och ingen Type 2Pro-Z skrev:Använder du den UMC som följer med Model 3 leveransen? om ja så kanske det är så att Tesla alldeles nyligen bytt till ännu billigare UMC. Eller kanske att dom begränsat laddstyrkan efter allt tjafs i media om att elbilar skulle orsaka bränder när det i själva verket rör sig om kassa elinstallationer. Och att Tesla i förebyggande syfta begränsar laddstyrkan för att skydda sig mot dålig publicitet...PatrikS skrev:Jag har laddat med åtminstone 11A ( säger Max 13A) och det går fortare än 8A. 8 blev ca 11km/h och 11 över 15km/h.
Re: Vad tycker du om din Model 3?
Om man tittar på bilden för några sidor sedan så ser man att spänningen bara är 221 volt vilket är ganska lågt i ett svenskt nät. Skulle inte förvåna mig om de är som du säger att den begränsar strömmen då spänningen är så låg. Den kanske kräver minst 220 volt. Jag har mellan 127 och 135 volt just nu på mina faser här hemma.Elof skrev:
Jag kan också ladda 13A. Är det inte så att UMC mäter (genom att snabbt att släppa på en strömpeak och mäta spänningsfall?) hur mycket elsystemet pallar och begränsar laddströmmen?
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
Re: Vad tycker du om din Model 3?
Den medföljande UMCn till Model 3 som åtminstone jag har fått laddar med 8A över schuko och 16A över den blå CEE "camping" kontakten. Så laddaren i sig klarar 16A men tillåter det ej över schuko.
Att somliga kan ladda med 13A över schuko förutsätter jag att dessa har fått en tidigare version som inte är "strypt". Vi har ju lärt oss att Tesla släpper uppdateringar så fort dom känner för det.
Tesla själva har också meddelat att man inte kan ladda mer än 8A över schuko.
Jag hade också funderingen i början när jag upptäckte detta om UMCn innehåller någon smart elektronik som begränsar kontakten till 8A men jag har provat i flera olika fastigheter i olika uttag varav senaste fastigheten låg spänningen på 235V utan spänningsfall alls när jag började ladda. Samtliga uttag ger alltså max 8A. Har också provat att ladda min Model S med Model 3´s UMC och får även där max 8A.
Min lösning blev att jag laddar med blåa CEE-kontakten och när jag behöver mer kräm över schuko än 8A så använder jag en övergångskabel från schuko till blå CEE för att lura UMCn.
Typ denna:
https://www.jula.se/catalog/el-och-bely ... el-403159/
Man får dock vara observant på vad schukouttaget och avsäkringen som man pluggar in i klarar av eftersom den här lösningen möjliggör 16A laddning.
Att somliga kan ladda med 13A över schuko förutsätter jag att dessa har fått en tidigare version som inte är "strypt". Vi har ju lärt oss att Tesla släpper uppdateringar så fort dom känner för det.
Tesla själva har också meddelat att man inte kan ladda mer än 8A över schuko.
Jag hade också funderingen i början när jag upptäckte detta om UMCn innehåller någon smart elektronik som begränsar kontakten till 8A men jag har provat i flera olika fastigheter i olika uttag varav senaste fastigheten låg spänningen på 235V utan spänningsfall alls när jag började ladda. Samtliga uttag ger alltså max 8A. Har också provat att ladda min Model S med Model 3´s UMC och får även där max 8A.
Min lösning blev att jag laddar med blåa CEE-kontakten och när jag behöver mer kräm över schuko än 8A så använder jag en övergångskabel från schuko till blå CEE för att lura UMCn.
Typ denna:
https://www.jula.se/catalog/el-och-bely ... el-403159/
Man får dock vara observant på vad schukouttaget och avsäkringen som man pluggar in i klarar av eftersom den här lösningen möjliggör 16A laddning.
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - Long Range, Vit - Årsmodell 2024
Model Y - Long Range, Vit - Årsmodell 2024
Re: Vad tycker du om din Model 3?
Hämtade bilen igår.
- Lång väntan, under tiden helt oinformerad från tesla.
- Har knappt gått att få tag på dem.
- När man väl fått tag på dem/dem hört av sig har Tesla gett ett högst förvirrande intryck.
- Flera mindre fel på bilen (inget allvarligt)
...
Är fullkomligt lyrisk, kan knappt sluta skratta.
Kittlar fortfarande lite i magen sen jag testade trycka gasen i botten för första gången.
- Lång väntan, under tiden helt oinformerad från tesla.
- Har knappt gått att få tag på dem.
- När man väl fått tag på dem/dem hört av sig har Tesla gett ett högst förvirrande intryck.
- Flera mindre fel på bilen (inget allvarligt)
...
Är fullkomligt lyrisk, kan knappt sluta skratta.
Kittlar fortfarande lite i magen sen jag testade trycka gasen i botten för första gången.
Model Y LR Grå med matt PPF+FSD ska säljas
Model 3 SR letar efter begagnad som andrabil
Model 3 P Highland blå beställd
Re: Vad tycker du om din Model 3?
dbar skrev:Hämtade bilen igår.
- Lång väntan, under tiden helt oinformerad från tesla.
- Har knappt gått att få tag på dem.
- När man väl fått tag på dem/dem hört av sig har Tesla gett ett högst förvirrande intryck.
- Flera mindre fel på bilen (inget allvarligt)
...
Är fullkomligt lyrisk, kan knappt sluta skratta.
Kittlar fortfarande lite i magen sen jag testade trycka gasen i botten för första gången.
Vilken version?:)
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19937
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Vad tycker du om din Model 3?
Jag minns känslan mycket väl och den har inte släppt helt ens efter 4 årdbar skrev:Hämtade bilen igår.
- Lång väntan, under tiden helt oinformerad från tesla.
- Har knappt gått att få tag på dem.
- När man väl fått tag på dem/dem hört av sig har Tesla gett ett högst förvirrande intryck.
- Flera mindre fel på bilen (inget allvarligt)
...
Är fullkomligt lyrisk, kan knappt sluta skratta.
Kittlar fortfarande lite i magen sen jag testade trycka gasen i botten för första gången.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Vad tycker du om din Model 3?
Fick pärlan igår och är så sjukt nöjd! Wow, värt allt strul 
Blev en SUC vid Sillekrog på vägen hem och det funkade sjukt bra. Några saker bara:
- Vid SUC laddningen igår kom det rejäla metalliska ljud från bottenplattan, vad är det?
- Grattis SUC fungerade vilket jag också ser på mitt Tesla konto men hur vet jag hur länge den gäller? Ska vara 9 mån om jag förstått rätt.
- Hur vet jag att jag har fått FSD som SMS:et utlovade?
- Hur aktiverar jag sentry mode?
Tack så länge.

Blev en SUC vid Sillekrog på vägen hem och det funkade sjukt bra. Några saker bara:
- Vid SUC laddningen igår kom det rejäla metalliska ljud från bottenplattan, vad är det?
- Grattis SUC fungerade vilket jag också ser på mitt Tesla konto men hur vet jag hur länge den gäller? Ska vara 9 mån om jag förstått rätt.
- Hur vet jag att jag har fått FSD som SMS:et utlovade?
- Hur aktiverar jag sentry mode?
Tack så länge.
- Model 3 LR AWD -21 (Midnight grey med dragkrok)
-Model 3 LR AWD -19 (Midnight grey med vit interiör samt EAP + FSD + 19")[/s]
- Model Y LR AWD beställd
-
- Model Y LR AWD beställd
Re: Vad tycker du om din Model 3?
Jag testade P och älskar trycket och hoppas att det är en härlig känsla i LR AWD också, någon som testat båda?
Re: Vad tycker du om din Model 3?
Grattis! Ljudet beror på att värmen från batteripacket får den tunna plattan ovanpå att expandera. Det händer även när man kör fort på Autobahn kan jag meddela. Tesla har till många som frågat sagt att det är by design och ingenting att oroa sig för. Med det sagt kan man ju alltid diskutera om man ska vara nöjd med det när man köpt en dyr bil. Själv lider jag intefrta02 skrev:- Vid SUC laddningen igår kom det rejäla metalliska ljud från bottenplattan, vad är det?

Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Re: Vad tycker du om din Model 3?
Skillnaden är 30 % i trycket, så ja det är ganska stor skillnadanna__ skrev:Jag testade P och älskar trycket och hoppas att det är en härlig känsla i LR AWD också, någon som testat båda?

- NiklasTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 2507
- Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: Vad tycker du om din Model 3?
Dåligt att annonsera ut 13A UMC men skicka med 8A UMC. Bra tips dock på övergången.Pro-Z skrev:Den medföljande UMCn till Model 3 som åtminstone jag har fått laddar med 8A över schuko och 16A över den blå CEE "camping" kontakten. Så laddaren i sig klarar 16A men tillåter det ej över schuko.
Att somliga kan ladda med 13A över schuko förutsätter jag att dessa har fått en tidigare version som inte är "strypt". Vi har ju lärt oss att Tesla släpper uppdateringar så fort dom känner för det.
Tesla själva har också meddelat att man inte kan ladda mer än 8A över schuko.
Jag hade också funderingen i början när jag upptäckte detta om UMCn innehåller någon smart elektronik som begränsar kontakten till 8A men jag har provat i flera olika fastigheter i olika uttag varav senaste fastigheten låg spänningen på 235V utan spänningsfall alls när jag började ladda. Samtliga uttag ger alltså max 8A. Har också provat att ladda min Model S med Model 3´s UMC och får även där max 8A.
Min lösning blev att jag laddar med blåa CEE-kontakten och när jag behöver mer kräm över schuko än 8A så använder jag en övergångskabel från schuko till blå CEE för att lura UMCn.
Typ denna:
https://www.jula.se/catalog/el-och-bely ... el-403159/
Man får dock vara observant på vad schukouttaget och avsäkringen som man pluggar in i klarar av eftersom den här lösningen möjliggör 16A laddning.
Om man har koll på sitt eluttag så kan man ju ladda med 16A enfas på kvällen innan man lägger sig varpå man ställer ner strömstyrkan till 10A i bilen (för säkerhetens skull) när man skall sova.
Re: Vad tycker du om din Model 3?
Jag känner mig helt förvirrad gällande allt vad det gäller laddning osv
I mitt hyrgarage sitter en 5x2.5 16A laddstolpe
Vilken kabel är det jag behöver?
Typ2?
Kikade på Clas Ohlsson och de har 1 fast och 3 fas 16A typ2...
I mitt hyrgarage sitter en 5x2.5 16A laddstolpe
Vilken kabel är det jag behöver?
Typ2?

Kikade på Clas Ohlsson och de har 1 fast och 3 fas 16A typ2...
Re: Vad tycker du om din Model 3?
Min satte igång på 13a så fick snabbt ställa mer till 10a så säkringen inte smäller. Jag har läst på teslas sida att den ska kunna känna av spänningen och då gå ner av sig självt. Kan det vara det som är ert fall?NiklasTesla skrev:Dåligt att annonsera ut 13A UMC men skicka med 8A UMC. Bra tips dock på övergången.Pro-Z skrev:Den medföljande UMCn till Model 3 som åtminstone jag har fått laddar med 8A över schuko och 16A över den blå CEE "camping" kontakten. Så laddaren i sig klarar 16A men tillåter det ej över schuko.
Att somliga kan ladda med 13A över schuko förutsätter jag att dessa har fått en tidigare version som inte är "strypt". Vi har ju lärt oss att Tesla släpper uppdateringar så fort dom känner för det.
Tesla själva har också meddelat att man inte kan ladda mer än 8A över schuko.
Jag hade också funderingen i början när jag upptäckte detta om UMCn innehåller någon smart elektronik som begränsar kontakten till 8A men jag har provat i flera olika fastigheter i olika uttag varav senaste fastigheten låg spänningen på 235V utan spänningsfall alls när jag började ladda. Samtliga uttag ger alltså max 8A. Har också provat att ladda min Model S med Model 3´s UMC och får även där max 8A.
Min lösning blev att jag laddar med blåa CEE-kontakten och när jag behöver mer kräm över schuko än 8A så använder jag en övergångskabel från schuko till blå CEE för att lura UMCn.
Typ denna:
https://www.jula.se/catalog/el-och-bely ... el-403159/
Man får dock vara observant på vad schukouttaget och avsäkringen som man pluggar in i klarar av eftersom den här lösningen möjliggör 16A laddning.
Om man har koll på sitt eluttag så kan man ju ladda med 16A enfas på kvällen innan man lägger sig varpå man ställer ner strömstyrkan till 10A i bilen (för säkerhetens skull) när man skall sova.
Jag har 20a huvudräkning och väldigt nya kablar till mitt uttag.
Model 3 LR Dual motor (boosted), vit exteriör, svart interiör, AP (”Free” FSD)
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19937
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Vad tycker du om din Model 3?
Ja en typ 2 ska du ha och den ska följa med bilen också (även om det har strulat en del med leveranserna av dessa till Tesla ett tag just nu)anna__ skrev:Jag känner mig helt förvirrad gällande allt vad det gäller laddning osv
I mitt hyrgarage sitter en 5x2.5 16A laddstolpe
Vilken kabel är det jag behöver?
Typ2?
![]()
Kikade på Clas Ohlsson och de har 1 fast och 3 fas 16A typ2...

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Vad tycker du om din Model 3?
Tack Bjelke, då använder jag den helt enkelt, är det den ni kallar camping kabel?Bjelke skrev:Ja en typ 2 ska du ha och den ska följa med bilen också (även om det har strulat en del med leveranserna av dessa till Tesla ett tag just nu)anna__ skrev:Jag känner mig helt förvirrad gällande allt vad det gäller laddning osv
I mitt hyrgarage sitter en 5x2.5 16A laddstolpe
Vilken kabel är det jag behöver?
Typ2?
![]()
Kikade på Clas Ohlsson och de har 1 fast och 3 fas 16A typ2...

Re: Vad tycker du om din Model 3?
Niklastesla, ja det kan man tycka.
Anna, är det en typ2 laddstople som sitter i ditt garage så hade jag kört med den typ2 till typ2 kabel som medföljer köpet av Model 3. Med den får du ut max 3-fas 16A under förutsättning att laddstolpen klarar det.
Jejfe, ja så är det med alla Teslas UMC. Men då brukar laddströmmen sänkas fastän man fortfarande ser den maximala laddströmmen. T.ex så står det 9/13A på skärmen om UMCn känner av spänningsfall och har själv sänkt till 9A.
I det här fallet är maxströmmen alltid 8A. Och om du läser mitt inlägg igen så beskriver jag just om detta och hur jag testat i många olika fastigheter men olika uttag utan spänningsfall.
Anna, är det en typ2 laddstople som sitter i ditt garage så hade jag kört med den typ2 till typ2 kabel som medföljer köpet av Model 3. Med den får du ut max 3-fas 16A under förutsättning att laddstolpen klarar det.
Jejfe, ja så är det med alla Teslas UMC. Men då brukar laddströmmen sänkas fastän man fortfarande ser den maximala laddströmmen. T.ex så står det 9/13A på skärmen om UMCn känner av spänningsfall och har själv sänkt till 9A.
I det här fallet är maxströmmen alltid 8A. Och om du läser mitt inlägg igen så beskriver jag just om detta och hur jag testat i många olika fastigheter men olika uttag utan spänningsfall.
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - Long Range, Vit - Årsmodell 2024
Model Y - Long Range, Vit - Årsmodell 2024