Nya lägre priser på Model S och X?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Kontakt:

Re: Nya lägre priser på Model S och X?

Inlägg av deffe »

termosen skrev:
Jag avvaktar eventet inatt, sen har jag provkörning lördag för att se om barnvagnen går in, och att ljudkomforten är acceptabel. Sen får jag se om det blir en beställning.
Vi har 2 barnstolar och har fram till nyligen fraktat med 2 barnvagnar samt packning på långresor. Funkat fint. Kunde fått in en tredje barnvagn vid behov om man ställt dom lite mer korrekt, nu blev det mer att man hivade in och åkte.

Tänk på att om du använder barnstolar som du behöver fästa med "spännband" så är det faktiskt lite jobbigt att komma åt för att dra fast dom under passagerarstolen och förarstolen. Vet inte hur andra gjort där, men så har iaf vi löst det.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Användarvisningsbild
termosen
Teslaägare

Inlägg av termosen »

deffe skrev:
termosen skrev:
Jag avvaktar eventet inatt, sen har jag provkörning lördag för att se om barnvagnen går in, och att ljudkomforten är acceptabel. Sen får jag se om det blir en beställning.
Vi har 2 barnstolar och har fram till nyligen fraktat med 2 barnvagnar samt packning på långresor. Funkat fint. Kunde fått in en tredje barnvagn vid behov om man ställt dom lite mer korrekt, nu blev det mer att man hivade in och åkte.

Tänk på att om du använder barnstolar som du behöver fästa med "spännband" så är det faktiskt lite jobbigt att komma åt för att dra fast dom under passagerarstolen och förarstolen. Vet inte hur andra gjort där, men så har iaf vi löst det.

Tack för info, vi kör Isofix för barnstolen.
Enda kravet jag har är takräcke. Så en med soltak eller en med glastak tillverkad efter 12 februari. Har skrivit ner några VINs som jag tror är nyare Model S och se vad priset blir på dem.
Model Y LR
Model S 100D -18
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Referralkod: ts.la/stefan9931

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Finaliserade min Ludicrous nu, för info kan jag meddela att det numera går att betala med AMEX.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

SR-71-BlackBird skrev:
Finaliserade min Ludicrous nu, för info kan jag meddela att det numera går att betala med AMEX.
Najs ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av deffe »

Bjelke skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
Najs ;)
Hehe många sköna poäng om man tar hela bilen på kortet :P
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare

deffe skrev:
Bjelke skrev:
SR-71-BlackBird skrev:
Najs ;)
Hehe många sköna poäng om man tar hela bilen på kortet :P
Verkligen, dock var detta bara dom 30K, men många bäckar små. :)
Användarvisningsbild
RobinG
Teslaägare

Inlägg av RobinG »

Inga förändringar vad gäller S och X verkar ha annonserats av Elon Musk igår?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
S90D svartmetallic med helsvart premium interiör, nextgensäten, panoramatak, ultraljudsystem, autopilot, luftfjädring, köldpaket, bakåtvända extrasäten. Uthämtad 1 april 2016.
Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare

RobinG skrev:

Nej, därför jag gjorde min klar idag.
Användarvisningsbild
FutureTesla
Teslaägare

Inlägg av FutureTesla »

Ni som beställer model S nu, framförallt P, kör ni cash, företagsleasing eller privat leasing? Vilket är bästa alternativet för denna typ av bil/pris :D
Model S Plaid 2023
Användarvisningsbild
RobinG
Teslaägare

Inlägg av RobinG »

Företagsleasing med maximal första leasingavgift kör jag. Kommer aldrig äga en bil privat igen hoppas jag, helt enkelt för att jag inte vill betala reperationer och skit med privata skattade pengar. Dock betalar jag bränslet privat och fakturerar mitt företag 9:50 kr per mil i tjänsten (skattefritt)

Blir rätt högt förmånsvärde med P dock.

S90D svartmetallic med helsvart premium interiör, nextgensäten, panoramatak, ultraljudsystem, autopilot, luftfjädring, köldpaket, bakåtvända extrasäten. Uthämtad 1 april 2016.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

Privat leasing för mig...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
FutureTesla
Teslaägare

Inlägg av FutureTesla »

Tack för era svar.

Är det förmånligt med privatleasing? Vem erbjuder det i Sverige?
Model S Plaid 2023
Användarvisningsbild
deffe
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av deffe »

SR-71-BlackBird skrev:
RobinG skrev:

Nej, därför jag gjorde min klar idag.
Samma här
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Användarvisningsbild
kler
Teslaägare

Inlägg av kler »

RobinG skrev:
Företagsleasing med maximal första leasingavgift kör jag. Kommer aldrig äga en bil privat igen hoppas jag, helt enkelt för att jag inte vill betala reperationer och skit med privata skattade pengar. Dock betalar jag bränslet privat och fakturerar mitt företag 9:50 kr per mil i tjänsten (skattefritt)

Vad är maximal första förhöjda avgift?
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Användarvisningsbild
Cay
Teslaägare

Inlägg av Cay »

kler skrev:
RobinG skrev:

Vad är maximal första förhöjda avgift?
Varför i hels friden vill ni ha höga första förhöjd insats? Har ni SÅ höga leasingräntor?!

Om du som jag har en ränta på kring 2% så krävs det ju inte en större insats för att förränta kapitalet bättre...

-Vill du ha lågt restvärde? -Ja men välj det då hos leasingbolaget!
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

FutureTesla skrev:
Tack för era svar.

Är det förmånligt med privatleasing? Vem erbjuder det i Sverige?
DNB har Tesla som kör med typ 2% ränta vilket är skapligt även om dom har haft 0,25% tidigare...
Förutom det så är det väl inget speciellt med DNB...
Jag frågade Wasa men dom kör bara med vanliga billån (frågade inte om räntan men det står ju
i kontraktet så jag kan kolla senare...)
Edit: Wasa körde med annuitet och specificerade inte räntan :(
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
AndreasF
Teslaägare

Inlägg av AndreasF »

Jag vågade heller inte vänta till den eventuellt förväntade prishöjningen på måndag utan har nu efter säkert ett års lurkande på detta forum äääntligen beställt min Tesla!!!
Det blev en S LR, ”pippiblå” som mina döttrar säger med AP (ej FSD)!
Är så otroligt jäkla glad och den skall få piskas ordentligt i en fet roadtrip till Kroatien i sommar.
Känns kul att äntligen få vara med i ”sekten” på riktigt! :-)
Tesla Model S LR-19 Raven, Deep Blue Metallic, FSD
Användarvisningsbild
termosen
Teslaägare

Inlägg av termosen »

AndreasF skrev:
Jag vågade heller inte vänta till den eventuellt förväntade prishöjningen på måndag utan har nu efter säkert ett års lurkande på detta forum äääntligen beställt min Tesla!!!
Det blev en S LR, ”pippiblå” som mina döttrar säger med AP (ej FSD)!
Är så otroligt jäkla glad och den skall få piskas ordentligt i en fet roadtrip till Kroatien i sommar.
Känns kul att äntligen få vara med i ”sekten” på riktigt! :-)
Sitter i samma sits, men ska provköra lite imorgon först. Sen får vi se om det blir affär eller ej. Lite nervöst, mycket pengar.
Model Y LR
Model S 100D -18
Användarvisningsbild
AndreasF
Teslaägare

Inlägg av AndreasF »

Jag fick en ”skuggoffert” för motsvarande lager bil den Teslasäljare som jag tidigare haft kontakt med. Nu visade det sig att denna lagerbil vart tillverkad 7/3 trots att den listades som en demobil med 50 mil under huven på deras hemsida. Dock, i offerten så fanns det en post som hette ”Adjusted Price Reduction” på 276 000 vilket fick mig att släppa sargen och komma in i matchen. Hade jag haft allvarliga planer på att köpa en MS i december så fanns det ju inget kvar att tveka kring med denna rabatt. Dessutom så var det ju tydligt att ingen verkar veta hur de 3% prishöjning egentligen slår på måndag. Det kan bli precis lika bananas som det var när förra sänkningen skedde. S kan bli rejält dyrare men det kan också stanna på ”bara” 3% (eller mindre, ingen vet).
Jag har som sagt tvekat hur länge som helst men man måste ju leva någon gång. Även om det innebär snabbmakaroner i tre år... :-)
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

AndreasF skrev:
Även om det innebär snabbmakaroner i tre år... :-)
Snabba makaroner passar väl bra om du har en snabb bil...
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
termosen
Teslaägare

Inlägg av termosen »

AndreasF skrev:
Jag fick en ”skuggoffert” för motsvarande lager bil den Teslasäljare som jag tidigare haft kontakt med. Nu visade det sig att denna lagerbil vart tillverkad 7/3 trots att den listades som en demobil med 50 mil under huven på deras hemsida. Dock, i offerten så fanns det en post som hette ”Adjusted Price Reduction” på 276 000 vilket fick mig att släppa sargen och komma in i matchen. Hade jag haft allvarliga planer på att köpa en MS i december så fanns det ju inget kvar att tveka kring med denna rabatt. Dessutom så var det ju tydligt att ingen verkar veta hur de 3% prishöjning egentligen slår på måndag. Det kan bli precis lika bananas som det var när förra sänkningen skedde. S kan bli rejält dyrare men det kan också stanna på ”bara” 3% (eller mindre, ingen vet).
Jag har som sagt tvekat hur länge som helst men man måste ju leva någon gång. Även om det innebär snabbmakaroner i tre år... :-)
Tillverkad så sent borde betyda nya glastaket med möjlighet till takräcke. Bra att veta, har skrivit upp lite lagerbilar med olika chassinummer för att se när de tillverkats.

Jag var nära i augusti förra året, men en 75D som senare höjdes i pris, då gav jag upp. Men nu får jag en 100D för billigare. Så jag lutar bog åt att det blir affär, om jag får en som har nya glastaket.
Model Y LR
Model S 100D -18
Användarvisningsbild
AndreasF
Teslaägare

Inlägg av AndreasF »

Det här med takräcke på lagerbilar hade de ingen koll på. Jag skickade länken https://www.tesla.com/sv_SE/support/mod ... edirect=no som kom från en annan del av forumet men de hade på Tesla ingen aning om utan konstaterade att "ja, står det så så måste det ju stämma" (kom i håg att ta en skärmdump på sidan). Måste vara ett mindre helsike att jobba i en organisation som ändrar underlagen på detta sätt.
Jag har ju iallafall köpt mig fri från detta genom att köpa en ny bil som då garanterat skall kunna ta takräcke. Det var ju detta som strulade till det i vintras när jag skulle handla sist, varken takräcke eller drag då blir bilen raskt rätt opraktisk. Jag har ju tänkt att Teslan skall få lida med frekventa turer till tippen, skyffla in blött trädgårdsavfall både fram och bak. Köper jag en bil för en mille skall den minsann få jobba! :-)
Användarvisningsbild
rssvanberg
Teslaägare

Inlägg av rssvanberg »

Fått pris på 8200kr för retrofit av takräcke, P100D beställd med tillverkningsdatum 20190207 :(
Användarvisningsbild
termosen
Teslaägare

Inlägg av termosen »

AndreasF skrev:
Det här med takräcke på lagerbilar hade de ingen koll på. Jag skickade länken https://www.tesla.com/sv_SE/support/mod ... edirect=no som kom från en annan del av forumet men de hade på Tesla ingen aning om utan konstaterade att "ja, står det så så måste det ju stämma" (kom i håg att ta en skärmdump på sidan). Måste vara ett mindre helsike att jobba i en organisation som ändrar underlagen på detta sätt.
Jag har ju iallafall köpt mig fri från detta genom att köpa en ny bil som då garanterat skall kunna ta takräcke. Det var ju detta som strulade till det i vintras när jag skulle handla sist, varken takräcke eller drag då blir bilen raskt rätt opraktisk. Jag har ju tänkt att Teslan skall få lida med frekventa turer till tippen, skyffla in blött trädgårdsavfall både fram och bak. Köper jag en bil för en mille skall den minsann få jobba! :-)
Avsaknaden av dragkrok tänkte jag skulle få oss att köpa oss fri från att åka till tippen. Tipp tappa är tanken, skönt att slippa fara.
Model Y LR
Model S 100D -18
Användarvisningsbild
HenrikM76
Teslaägare

Inlägg av HenrikM76 »

Hur får ni fram exakt tillverkningsdatum? Från säljaren bara eller nån annanstans? Jag har bara fått fram från VIN att min kommande är tillverkad 2019....
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
Skriv svar