Frågor om avbeställning

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Castro90
Teslaägare

Frågor om avbeställning

Inlägg av Castro90 »

Hej, jag läser ganska aktivt här på forumet men då det har kommit väldigt många trådar i samband med de senaste veckornas förändringar har jag kanske missat något.

En kort bakgrund, jag har idag en Model S och har beställt en Model 3 som jag nu fick besked om att den kan hämtas på onsdag.

Senare under 2019 kommer leasingen på företagets dieselbil gå ut och senast då ska den bytas till en elbil till. Den Model S i har idag ska alltså vara kvar oavsett.

Mina frågor är alltså:
1. Kan jag välja att inte hämta ut 3an på onsdag. Får jag tillbaka de 10+15 tusen jag redan har betalat in eller ses någon av insättningarna som en deposition som jag blir av med.

2. Kan jag välja att skjuta på leveransen ca två veckor, då får tesla fortfarande leverera bilen i Q1 men jag hinner kolla upp ett par saker som gör att jag tvekar mellan om jag ska ha en 3a eller en Modell S till.

3. Vad är nackdelarna med att jag avbeställer 3an nu och gör en ny beställning senare i sommar. Bortsett från att jag blir av med referall fälgar och nio månader fri supercharging.

Jag ska in till Tesla i morgon och prata med min säljare men då jag vet att det brukar vara lite förvirrat där så tänkte jag att det var lika bra att fråga er vad som gäller.
Andr3as

Re: Frågor om avbeställning

Inlägg av Andr3as »

”Svar” på 2:

Som jag tolkar köpeavtalet kam du skjuta på leveransen. Du kan skjuta den upp till fem dagar och ”behålla din bil”. Vill du skjuta den mer hamnar du sist i ”kön”. (Och vi kanske ska använda begreppet ”kö” lite försiktigt här...)
M3 LRD Silver 18” FSD beställd (11/2) - i väntans tider
Användarvisningsbild
anna__
Teslaägare

Inlägg av anna__ »

Gällande handpenning så sa tesla att om man avbokar senast 14 dagar efter beställning så får man pengarna tillbaka
Användarvisningsbild
Smutt
Teslaägare

Inlägg av Smutt »

På FB M3 forumet har flera fått tillbaka alla 25000kr
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Skriv svar