Jeppe_E skrev:Trodde Volvo hade övergett detta öppningsbara fejklock med hållare för matvaror...
Är det någon som testat detta? Jag är skeptisk
Stort utrymme under lastutrymmet också
Åh, har det kommit tillbaka

Moderator: Redaktion
Jeppe_E skrev:Trodde Volvo hade övergett detta öppningsbara fejklock med hållare för matvaror...
Ja 360 kamera skulle jag inte vilja överge. Bästa hjälpmedlet !Jeppe_E skrev:Mer information om infotainmentsystemet
https://www.expressen.se/motor/bilnyhet ... utmanaren/
Kul med 360-vy, men verkar inte systemet lite långsamt i hur det uppdateras? Vän av ordning vill påpeka att det går alldeles utmärkt att använda svenska ord för att beskriva funktionerna
Sen tycker jag personligen att det är lite för låg upplösning/dålig användning av den tillgängliga ytan. Stora ikoner, inte alls lika snyggt som Teslas interface.
3. Det går att få läderklädsel.LarsL skrev:Vet inte om jag räknas som teslafan eller inte... men jag har några osakliga invändningar emot bilen.
1. Det är en Volvo.
2. Den är en ful fyrkantig låda, se punkt 1.
3. Gillar inte fuskläder skulle hellre se lite svenskt läder som framställs miljövänligt.
4. Sa jag att det är en Volvo?
Mm, jag tror Lars inte gillar VolvoJerker skrev:3. Det går att få läderklädsel.LarsL skrev:Vet inte om jag räknas som teslafan eller inte... men jag har några osakliga invändningar emot bilen.
1. Det är en Volvo.
2. Den är en ful fyrkantig låda, se punkt 1.
3. Gillar inte fuskläder skulle hellre se lite svenskt läder som framställs miljövänligt.
4. Sa jag att det är en Volvo?
Därmed föll alla dina punkter!
Ja, jag skulle gärna köpa en Volvo, men inte till vilket pris som helst.chaffis75 skrev:Ja så om man gillar Volvo så är detta en mycket kompetent bil.
Jag känner riktigt ha begär men problemet är ju tillgång.
Varken ps2 eller M3 finns idag till rätt pris för mig, men modell 3 kommer högst troligt snart i rätt pris Medans ps2 dröjer.. Mm ja vi får väl se om jag orkar vänta eller de blir M3.. De som talar emot M3 är till stor del bagaget men vi får se helt enkelt..
Nej den modell jag syftar på här är den för 40000 euro men frågan är vad som ingår då, de kanske är totalt utan utrustning och ja då blir de inte så intressant längre.Jerker skrev:Ja, jag skulle gärna köpa en Volvo, men inte till vilket pris som helst.chaffis75 skrev:Ja så om man gillar Volvo så är detta en mycket kompetent bil.
Jag känner riktigt ha begär men problemet är ju tillgång.
Varken ps2 eller M3 finns idag till rätt pris för mig, men modell 3 kommer högst troligt snart i rätt pris Medans ps2 dröjer.. Mm ja vi får väl se om jag orkar vänta eller de blir M3.. De som talar emot M3 är till stor del bagaget men vi får se helt enkelt..
Läs om - läs rättmans71 skrev:Jag förstår inte strategin riktigt. Lansera ett nytt märke Polestar som bara ska bygga elbilar och som snor Volvos kunskaper, designspråk, goda renommé och även dess kunder.
Under tiden fortsätter Volvo bygga gammelbilar som snart ingen vill ha.
Bedömningen måste alltså vara att Volvos bilägare är så insnöade att väldigt få upptäcker elbilarnas fördelar utan kommer att efterfråga traditionella bilar och dom få som ändå upptäcker elbilen får då ett alternativ i Polestar.
Hehe, PR. Det han menar är väl iofs att varumärket Polestar kommer lansera bilar med vissa andra element som han inte tycker passar sig på en Volvo. Men oavsett så är ju Polestar 100% beroende av Volvos utveckling och formodligen även tillverkning (även om de har byggt en egen liten monteringshall av någon anledning).LJO skrev:Det verkar som att VD:n för Polestar inte vill ha så mycket att göra med Volvo Cars!
"– Polestar kommer definitivt att vara något annat än bilmärket Volvo, säger vd:n Thomas Ingenlath."
"Thomas Ingenlath understryker också att det blir lättare för ett självständigt Polestar att ta sig an konkurrenterna, i första hand Tesla Model 3, än om bolaget var en underavdelning till Volvo Cars."
https://www.nyteknik.se/fordon/polestar ... vo-6950548
Senaste XC90, V90 (kanske alla SPA-bilarna?) har detta. Jag tycker att det är riktigt praktiskt, kan även användas som avgränsare för att hålla bagage på plats om man inte har fyllt hela utrymmet.Jeppe_E skrev:Trodde Volvo hade övergett detta öppningsbara fejklock med hållare för matvaror...
Fast ofta läser man ju att Polestar inte alls vill förknippas med Volvo, att det är ett eget märke, t.ex. här (första bästa som kom upp på Google);Jeppe_E skrev:Läs om - läs rättmans71 skrev:Jag förstår inte strategin riktigt. Lansera ett nytt märke Polestar som bara ska bygga elbilar och som snor Volvos kunskaper, designspråk, goda renommé och även dess kunder.
Bedömningen måste alltså vara att Volvos bilägare är så insnöade att väldigt få upptäcker elbilarnas fördelar utan kommer att efterfråga traditionella bilar och dom få som ändå upptäcker elbilen får då ett alternativ i Polestar.![]()
Polestar är en del av Volvo, de snor ingenting. Det verkar vara väldigt få som förstår företagsekonomi här. Man kan inte från den ena dagen till den andra sluta att tillverka någon som man tillverkat i över 50 år och tro att man ska kunna klara av det utan att gå i konkurs. Det handlar om att få till en mjuk övergång och ställa om företaget till framtiden. Detta gäller inte bara Volvo. Bara för att Volvo inte har en VD som vräker ur sig en massa saker över Twitter, så betyder det inte att de inte jobbar på att utveckla framtidens bilar. Det är ju mer vi som är insnöade på elbilar som tycker det går för långsamt. Det verkar som vi tror att ingen vill ha fossilbilar. Men vi är inte där än.
Det finns ingenting som tyder på att elbilen är den enda vägen framåt när det gäller framdrivning av framtidens forum. Vi tycker naturligtvis det, i detta forum. Men världen är liiite större än så.
Ett eget märke är de ja vilket de är måna om att framhäva, men det betyder inte att de har resurserna att fristående utveckla och tillverka bilar (det är helt uppenbart att de inte har det). Mycket tveksam liknelse du gör för övrigt.mans71 skrev:Fast ofta läser man ju att Polestar inte alls vill förknippas med Volvo, att det är ett eget märke, t.ex. här (första bästa som kom upp på Google);Jeppe_E skrev:Läs om - läs rättmans71 skrev:Jag förstår inte strategin riktigt. Lansera ett nytt märke Polestar som bara ska bygga elbilar och som snor Volvos kunskaper, designspråk, goda renommé och även dess kunder.
Bedömningen måste alltså vara att Volvos bilägare är så insnöade att väldigt få upptäcker elbilarnas fördelar utan kommer att efterfråga traditionella bilar och dom få som ändå upptäcker elbilen får då ett alternativ i Polestar.![]()
Polestar är en del av Volvo, de snor ingenting. Det verkar vara väldigt få som förstår företagsekonomi här. Man kan inte från den ena dagen till den andra sluta att tillverka någon som man tillverkat i över 50 år och tro att man ska kunna klara av det utan att gå i konkurs. Det handlar om att få till en mjuk övergång och ställa om företaget till framtiden. Detta gäller inte bara Volvo. Bara för att Volvo inte har en VD som vräker ur sig en massa saker över Twitter, så betyder det inte att de inte jobbar på att utveckla framtidens bilar. Det är ju mer vi som är insnöade på elbilar som tycker det går för långsamt. Det verkar som vi tror att ingen vill ha fossilbilar. Men vi är inte där än.
Det finns ingenting som tyder på att elbilen är den enda vägen framåt när det gäller framdrivning av framtidens forum. Vi tycker naturligtvis det, i detta forum. Men världen är liiite större än så.
https://www.nyteknik.se/fordon/polestar ... vo-6950548
I övrigt stämmer din argumentation med mitt antagande, Volvoägare är insnöade. Jag blir på riktigt förbannad varje gång jag ser en diesel XC90, och det är tyvärr ganska ofta.
Att köpa en ny dieselbil idag (dessutom dyr så inga ursäkter finns) är ungefär lika tidsenligt som att kalla en mörkhyad man för neger. Man gör inte så helt enkelt.
Man ska bara ha klart för sig att Zoen inte är en bil för att köra långa sträckor snabbt med. Över 80 så ökar energiförbrukningen drastiskt och laddstoppen blir täta. Men med CCS så minskar den olägenheten.chaffis75 skrev:Efter ditt tips i en annan tråd så provade vi en Zoe i helgen, den kändes väldigt bra.. Kan vara att de blir en sådan mellan innan vi köper en "stor" bil men då vill vi helst ha den nya med CCS.
Tack för den. Du känner mig tydligen? Jag är nog så långt ifrån insnöad som man kan vara. Jättetråkigt att du kör omkring hela tiden och är förbannad (för det måste du vara, med tanke på antalet dieselbilar i trafik). Det måste verkligen vara jobbigt för dig. Jag skulle aldrig köpa en ny fossilbil idag. När jag köpte min dieselbil 2011 så var det bland det bästa man kunde köpa och rent miljömässigt så är det bäst om jag kör slut på den. Men det tänker jag inte göra, utan jag kommer att byta ut den mot en elbil.mans71 skrev:I övrigt stämmer din argumentation med mitt antagande, Volvoägare är insnöade. Jag blir på riktigt förbannad varje gång jag ser en diesel XC90, och det är tyvärr ganska ofta.
Att köpa en ny dieselbil idag (dessutom dyr så inga ursäkter finns) är ungefär lika tidsenligt som att kalla en mörkhyad man för neger. Man gör inte så helt enkelt.
Välkommen till klubben för insnöade Volvodieselägare. Vårt främsta intresse är coal rolling och nyckling av Teslor.Jeppe_E skrev:Tack för den. Du känner mig tydligen? Jag är nog så långt ifrån insnöad som man kan vara. Jättetråkigt att du kör omkring hela tiden och är förbannad (för det måste du vara, med tanke på antalet dieselbilar i trafik). Det måste verkligen vara jobbigt för dig. Jag skulle aldrig köpa en ny fossilbil idag. När jag köpte min dieselbil 2011 så var det bland det bästa man kunde köpa och rent miljömässigt så är det bäst om jag kör slut på den. Men det tänker jag inte göra, utan jag kommer att byta ut den mot en elbil.mans71 skrev:I övrigt stämmer din argumentation med mitt antagande, Volvoägare är insnöade. Jag blir på riktigt förbannad varje gång jag ser en diesel XC90, och det är tyvärr ganska ofta.
En XC90 startar på 550kkr, vilket är ungefär hälften av en Model X som ju är den enda eldrivna konkurrenten om man vill ha saker som 7 sittplatser och hög dragvikt exempelvis. En D5 Inscription kostar 630kkr... Så visst kan jag förstå att vissa väljer en XC90 framför en Model X. Även om de rörliga kostnaderna är lägre för MX så är inköpspriset fortfarande viktigt för många.mans71 skrev:Haha, missade visst ordet "ny", alltså att man går och köper en ny XC90 för närmare miljonen... gamla bilar det ju som det är med...
Det som refereras är rubriken:kallekula skrev:https://www.theverge.com/2019/3/6/18252 ... -show-2019
Håller med The Verge om rubriksättningen till fullo.
Är det någon som vet hur Android Auto integrerar med PlayStore och vem som har någon koll på vilka privilegier apparna på PlayStore har som får användas i bilen? Google har dålig koll på apparna och appar släpps in som har tillgång till data som det inte skall ha. Känns mycket tveksamt att ha detta i en bil för en miljon. https://www.digitalinformationworld.com ... -data.htmlTHE POLESTAR 2’S SECRET WEAPON AGAINST THE TESLA MODEL 3 IS NATIVE ANDROID AUTO
Fast det har väl inte så mycket med systemet i sig att göra? Men rent generellt så finns ju problemet även hos applestore. Jag undrar dock om man får tillgång till Playstores hela sortiment av appar. Allt handlar ju om att veta vad man laddar ner och har man bankuppgifter i klartext i telefonen/bilen så har man nog andra problem. Men en miljon kostar ju bilen inte. Om uppgifterna i artikeln stämmer (och så är ju även konfiguratorn uppbyggd), så är de enda valen man kan göra (just nu), färg, interiör, performance-paket och 19" eller 20". Allt annat ingår, dvs AP/TACC och alla andra system. Riktpriset i Sverige blir väl runt 630.000kr för en bil med solid lack och 19" hjul, samt veganklädsel. Klarar de av att hålla detta pris, så är det ca 30k billigare än Model 3 med AP.bjelkeman skrev:Det som refereras är rubriken:kallekula skrev:https://www.theverge.com/2019/3/6/18252 ... -show-2019
Håller med The Verge om rubriksättningen till fullo.
Är det någon som vet hur Android Auto integrerar med PlayStore och vem som har någon koll på vilka privilegier apparna på PlayStore har som får användas i bilen? Google har dålig koll på apparna och appar släpps in som har tillgång till data som det inte skall ha. Känns mycket tveksamt att ha detta i en bil för en miljon. https://www.digitalinformationworld.com ... -data.htmlTHE POLESTAR 2’S SECRET WEAPON AGAINST THE TESLA MODEL 3 IS NATIVE ANDROID AUTO