Nya lägre priser på Model S och X?
Moderator: Redaktion
Re: Nya lägre priser på Model S och X?
termosen skrev:Du har lagt på autopilot och fsd i det priset.+46 skrev:Så här ser det ut i min:
Står ju 1 013 000:- även hos dig?
Om det kan vara rätt så antar jag att Tesla inte behöver sänka priserna på dom amerikanska bilarna eftersom det inte finns lika många bilar som "står" där.jpetters skrev:Jag håller med om parallelen till rabatterna för drygt två år sedan, som deffe skrev. Jag köpte en S P90D då, nu blev det en S P100D (förhoppningsvis). Om det kommer uppdaterade S och X men kan justeringen i USA verka logisk. Men priserna ex-USA och speciellt i Sverige är ju overkliga på P-modellerna.
Känns som någon hackat "simuleringen"....
Man får tänka på att det just i detta ögonblick säkert finns 5000 bilar som åker på båtar över havet, står i butiker och uppställningsplatser i europa som alla måste säljas asap om det tex ska presenteras en refresh om säg en månad eller två.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Fan, jag får ingen ro i kroppen. Jag får nog ta en liten rövare och lägga en beställning med leverans i augusti. Lyckas jag inte bli av med min nuvarande tills dess så är det väl bara att lämna tillbaka den nybeställda?
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jag gjorde det, och skapade en tråd:Laban skrev:Man kan väl roa sig med att räkna ut vad priset borde vara i USA för att de svenska priserna ska stämma.
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 57&t=15070
Edit: Eller det kanske är tvärt om mot vad du menade...
Senast redigerad av Surfaren, redigerad totalt 1 gånger.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Menar du mig? Blir lite rädd att jag tänker fel... Men det står ju så här:Bjelke skrev:Det tog ett tag
Vad riskerar man? Handpenningen på 30 000:-? Eller får man tillbaka ALLT?Standardreturperioden är en (1) kalenderdag efter leverans. Om du har fått din bil levererad utan att tidigare ha gjort en prov- eller demonstrationskörning med oss förstår vi att du kan behöva ytterligare tid att lära känna din bil. I sådant fall erbjuder vi dig sju (7) kalenderdagar efter leverans för att lämna tillbaka din bil, enligt villkoren i denna policy.
Denna returrätt måste ju ge 100% tillbaka. Det står väl ganska tydligt i villkoren.Verdi skrev:Menar du mig? Blir lite rädd att jag tänker fel... Men det står ju så här:Bjelke skrev:Det tog ett tagVad riskerar man? Handpenningen på 30 000:-? Eller får man tillbaka ALLT?Standardreturperioden är en (1) kalenderdag efter leverans. Om du har fått din bil levererad utan att tidigare ha gjort en prov- eller demonstrationskörning med oss förstår vi att du kan behöva ytterligare tid att lära känna din bil. I sådant fall erbjuder vi dig sju (7) kalenderdagar efter leverans för att lämna tillbaka din bil, enligt villkoren i denna policy.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Det är väl värt ett försök... Hmm. Hjälp!
Senast redigerad av Verdi, redigerad totalt 1 gånger.
Grattis 

Kunde du sätta lev månad augusti?
Jag kunde inte
> Uppdatering på g?
Grattis så klart
Jag kunde inte
> Uppdatering på g?
Grattis så klart
ms 76132 "Eleamore"
Men det priset är inklusive Teslas uppskattade skatte- och bensinbesparing på 87 500:- och inte det pris som jag ska betala kontantVerdi skrev:termosen skrev:Du har lagt på autopilot och fsd i det priset.+46 skrev:Så här ser det ut i min:
Installerat 13,2 kWp solceller
Grattis och grattis. Känner mig som värsta idioten. Vad håller jag på med?12man skrev:Kunde du sätta lev månad augusti?
Jag kunde inte
> Uppdatering på g?
Grattis så klart
Men det var iaf inga problem att sätta augusti som leveransmånad. Hinner jag ta en gratissväng i Europa i sommar också.

+46 skrev:Men det priset är inklusive Teslas uppskattade skatte- och bensinbesparing på 87 500:- och inte det pris som jag ska betala kontantVerdi skrev:termosen skrev:Du har lagt på autopilot och fsd i det priset.+46 skrev:Så här ser det ut i min:
Njae. Du måste ha några tillval på din. Så här ser min spec ut. (Fy fan vad sjukt... Vad har jag gjort?)
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Finns fler puckon här.Verdi skrev:Grattis och grattis. Känner mig som värsta idioten. Vad håller jag på med?12man skrev:Kunde du sätta lev månad augusti?
Jag kunde inte
> Uppdatering på g?
Grattis så klart
Men det var iaf inga problem att sätta augusti som leveransmånad. Hinner jag ta en gratissväng i Europa i sommar också.Samt såklart gott om tid att se vart marknaden tar vägen.
Inklusive mig.

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Exakt samma config sitter jag och funderar på, även färgen!Verdi skrev:+46 skrev:Men det priset är inklusive Teslas uppskattade skatte- och bensinbesparing på 87 500:- och inte det pris som jag ska betala kontantVerdi skrev:termosen skrev:Du har lagt på autopilot och fsd i det priset.+46 skrev:Så här ser det ut i min:
Njae. Du måste ha några tillval på din. Så här ser min spec ut. (Fy fan vad sjukt... Vad har jag gjort?)
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
- Tars
- Teslaägare
Lägg i korgen!mans71 skrev:Exakt samma config sitter jag och funderar på, även färgen!Verdi skrev:+46 skrev:Men det priset är inklusive Teslas uppskattade skatte- och bensinbesparing på 87 500:- och inte det pris som jag ska betala kontantVerdi skrev:termosen skrev:Du har lagt på autopilot och fsd i det priset.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

Har du också beställt?Tars skrev:Finns fler puckon här.Verdi skrev:Grattis och grattis. Känner mig som värsta idioten. Vad håller jag på med?12man skrev:Kunde du sätta lev månad augusti?
Jag kunde inte
> Uppdatering på g?
Grattis så klart
Men det var iaf inga problem att sätta augusti som leveransmånad. Hinner jag ta en gratissväng i Europa i sommar också.Samt såklart gott om tid att se vart marknaden tar vägen.
Inklusive mig.
Vi ses i augustiVerdi skrev:Fan, jag får ingen ro i kroppen. Jag får nog ta en liten rövare och lägga en beställning med leverans i augusti. Lyckas jag inte bli av med min nuvarande tills dess så är det väl bara att lämna tillbaka den nybeställda?

https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Nya lägre priser på Model S och X?
Priserna justeras nu upp över Europa på inventariebilar. Så bäst att slå till snabbt. 
Ett exempel.

Ett exempel.
- Tars
- Teslaägare
Nja. Vet mer imorgon.Verdi skrev:Har du också beställt?Tars skrev:Finns fler puckon här.Verdi skrev:Grattis och grattis. Känner mig som värsta idioten. Vad håller jag på med?12man skrev:Kunde du sätta lev månad augusti?
Jag kunde inte
> Uppdatering på g?
Grattis så klart
Inklusive mig.

Fortfarande känns det som Black Friday i kvadrat. Det började ju på en torsdag som bekant.
Japp, ses då!Legato skrev:Vi ses i augustiVerdi skrev:Fan, jag får ingen ro i kroppen. Jag får nog ta en liten rövare och lägga en beställning med leverans i augusti. Lyckas jag inte bli av med min nuvarande tills dess så är det väl bara att lämna tillbaka den nybeställda?

2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Var läser du det här? Får man den texten på bekräftelsen eller? Funderar på att göra som du har gjort...Verdi skrev:Menar du mig? Blir lite rädd att jag tänker fel... Men det står ju så här:Bjelke skrev:Det tog ett tagVad riskerar man? Handpenningen på 30 000:-? Eller får man tillbaka ALLT?Standardreturperioden är en (1) kalenderdag efter leverans. Om du har fått din bil levererad utan att tidigare ha gjort en prov- eller demonstrationskörning med oss förstår vi att du kan behöva ytterligare tid att lära känna din bil. I sådant fall erbjuder vi dig sju (7) kalenderdagar efter leverans för att lämna tillbaka din bil, enligt villkoren i denna policy.
Model S P85DL+
Allt Verdi skriver stämmer. Köper du privat (som jag) så har man hängslen och livrem, då tillkommer nämligen diatansköpslagen med 14 dagars ångerrätt, vilket även står specat vid beställning.mans71 skrev:Var läser du det här? Får man den texten på bekräftelsen eller? Funderar på att göra som du har gjort...Verdi skrev:Menar du mig? Blir lite rädd att jag tänker fel... Men det står ju så här:Bjelke skrev:Det tog ett tagVad riskerar man? Handpenningen på 30 000:-? Eller får man tillbaka ALLT?Standardreturperioden är en (1) kalenderdag efter leverans. Om du har fått din bil levererad utan att tidigare ha gjort en prov- eller demonstrationskörning med oss förstår vi att du kan behöva ytterligare tid att lära känna din bil. I sådant fall erbjuder vi dig sju (7) kalenderdagar efter leverans för att lämna tillbaka din bil, enligt villkoren i denna policy.
https://evexperten.se
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021