juristen skrev:Verdi skrev:juristen skrev:Känns som att hela prisbilden för begagnatmarknaden ritats om tack vare Teslas prissänkning. Hoppas jag i alla fall, jag skulle hellre köpa en begagnad Tesla än en ny Kia om det är ungefär samma pengar.
Skaplig smäll för Fordonsbolaget AB som sitter på 30 st Model S i lager. De måste nästan sänka priserna med minst 100 tkr på alla.

Visst är det dom som har dammsugit KVD och Netbil på Teslor på senaste tiden för att sedan försöka sälja dem vidare dyrare? I så fall tycker jag inte synd om dem. De har spekulerat, ibland går det bra, ibland inte.
Nej, har aldrig haft något positivt att säga om de som köper upp bilar för att sälja vidare och tjäna sig en hacka på mellanskillnaden. Och nu, lite rätt åt dem om priserna trycks ned så de drabbas ekonomiskt på det. Finns nog en eller två säljare där som svettas lite extra just nu.
Men för egen del, lite surt, ser nu att mitt egna inköp nog gjordes helt fel i tid för ett år sedan ungefär. Men å andra sidan, har haft bilen i snart ett år och har inga planer på att sälja. Så då är det bara att sitta still i båten lite längre.
Men, ska bli väldigt intressant vad som skett med 2:a handsmarkanden för model S om tre-fyra år när det är dags att byta bil nästa gång. Då lär det finns gott om elbilar med acceptabel storlek och prestanda till priser runt 500tkr. Då kanske ens model s inte är värd mycket.... Fast, den har fri SuC.
Model Y LR.
Model S70D