Tack för bra bilder Tibor! Där såg man skillnad..
Jag är då kanske i ett svårare läge då eftersom jag inte valt läger gällande AWD.. När det gäller fossil-bilar har jag en uppfattning om att det inte är värt den ökade förbrukningen/utsläppen/kostnaden. Speciellt inte när det är framhjulsdrift det handlar om.. Jag har aldrig haft speciellt svårt med framkomligheten utan AWD trots rätt hårda vintrar här uppe i Gävle...
Men jag förstår också fördelen med AWD, speciellt vintertid, eller då man kanske drar husvagn på en mjuk/lerig gräsmatta. (gäller inte Tesla då...) För visst är det så att det ibland kan vara lite segt vid rödljusen när det är som halast, och man undviker kanske att snedda över den där delen av parkeringen som är oplogad och har 2dm snö när man inte har AWD.
Men när det gäller Teslan försvinner ett av de största argumenten mot AWDn för mig.. alltså förbrukningen.. och endast bakjhulsdrift.. med 330hk.. men så är det det här med lastutrymme.. i jobbet har jag vid vissa tillfällen helt fyllt V70n med utrustning.. så att ha två lastutrymmen med bra plats lockar.. och sen har vi priset på AWD. Så då blir jag osäker igen... Jag har några månader på mig att vela hit och dit nu innan jag måste bestämma mig.. och om jag kan ha råd.

Jag vet i allafall mer om vad det är jag får beroende på vad jag väljer tack vare er...