Referrals måste väljas innan 28/2!

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Referrals måste väljas innan 28/2!

Inlägg av danni »

Det finns ju den vanliga adressen, den som de aldrig svarar på. Den som jag redan mailat.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

danni skrev:
Det finns ju den vanliga adressen, den som de aldrig svarar på. Den som jag redan mailat.
Hör och häpna jag fick svar Bild
Inte era bekymmer utan bara undrade vad mina referral hjul var
Svaret : SC Mölndal
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

När jag under sommaren fick min nummer 3 var belöningen förtur på soltak, nu finns den inte med längre.

Min nummer 4 är fälgarna som jag fått.

Min nummer 5 var då i oktober 61000:- eller power wall + inbjudan till ett event. Nu är 61000:- och power wall ersatt med en omgång fälgar till.

Någon mer som har fått ändringar?

Jag har fått mail från referral ansvariga i Amsterdam och Kalifornien men ännu ingen som rättat till det som jag tycker.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

leiflodde skrev:
När jag under sommaren fick min nummer 3 var belöningen förtur på soltak, nu finns den inte med längre.

Min nummer 4 är fälgarna som jag fått.

Min nummer 5 var då i oktober 61000:- eller power wall + inbjudan till ett event. Nu är 61000:- och power wall ersatt med en omgång fälgar till.

Någon mer som har fått ändringar?

Jag har fått mail från referral ansvariga i Amsterdam och Kalifornien men ännu ingen som rättat till det som jag tycker.
Va?! Jag fick min 3e som gav fälgar för 13mån sedan. Väntar fortfarande på min 22” som jah valde innan sommaren.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Nu har mina felaktiga fälgar försvunnit ur listan i alla fall. Men inget annat har dykt upp.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Kort återkoppling: frågan har eskalerats till referral avdelningen, de har fått de referralkoder ni har skickat mig. Vi väntar på svar därifrån. Andra Teslaklubbar rapporterar liknande problem.

Får vi inte svar innan tisdag får vi väl mejla Tesla och därmed på juridiskt bindande sätt meddela dem våra val.
Användarvisningsbild
Ptesla
Teslaägare
Referralkod: ts.la/peder89808

Inlägg av Ptesla »

TiborBlomhall skrev:
Kort återkoppling: frågan har eskalerats till referral avdelningen, de har fått de referralkoder ni har skickat mig. Vi väntar på svar därifrån. Andra Teslaklubbar rapporterar liknande problem.

Får vi inte svar innan tisdag får vi väl mejla Tesla och därmed på juridiskt bindande sätt meddela dem våra val.
Lysande Tibor! Jag har även mailat referral-mailen och informerat om problemet (utan svar givetvis) och en annan medarbetare på Tesla har lovat mig att försöka eskalera problemet. Tisdag känns som en vettig deadline för att se om de löser det så vi kan välja direkt i appen och därefter se oss om efter en annan lösning för att välja gåvor.
--
Model 3 LR AWD, Solid Svart, 19", Autopilot
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Ni som har haft referrals förut: vad kan man välja för varje nivå?

Det sägs att man kan välja mellan gåva eller rabatt hos Tesla. Gäller det för varje nivå eller bara efter de 5 referrals? Vad kan man välja på vid sjätte, sjunde etc referralnivå?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Det har vad jag vet bara varit när man kommit upp i Power Wall som man kunnat välja krediter istället (har varierat mellan nivå 4 & 5), resten
har varit "saker" även om man kunnat välja mellan Mini-Tesla och Wall Charger tex...
From Nivå 6 och uppåt så har det "bara" varit rabatt på Roadster(s).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Är det rabatt på roadster enbart? Inte kredit i Tesla-shoppen?
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

"Powerwall"-krediterna på 61tKr kan användas till det mesta (men inte begagnat tex) medans dom from. kod nr 6 enbart gäller för roadstern...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Fortfarande inte ett pip från Tesla.

Luskat lite i svensk lag och bestämmelser idag och så här står det om delgivning till företag:
Delgivning av handelsbolag, kommanditbolag, ekonomiska föreningar eller aktiebolag kan även ske genom så kallad särskild delgivning med juridisk person. Det innebär att föreläggandet skickas utan krav på kvittens till den adress som den juridiska personen har registrerat hos Bolagsverket. I och med att brevet skickats blir företaget delgivet.
https://www.kronofogden.se/33960.html

Adressen TM Sweden AB har registrerat hos bolagsverket är:
KANALVÄGEN 16
19461 Upplands Väsby

Skicka alltså ett brev dit med era val innan 28/2 så är bolaget delgiven era val innan tiden har löpt ut, sedan är det upp till Tesla att hantera det inom den egna organisationen.

Jag tänker dessutom mejla mina val till referralprogram@tesla.com som Tesla anger som adress man ska vända sig till med frågor om referral-programmet på deras hemsida.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Fick svar från Tesla-kontakten:
The Growth team replied that everyone who is escalated has access and should be able to choose rewards. If anyone does not, please direct them to reboot the app, check again, and if they can’t, please have them email referralprogram@tesla.com
Jag kan fortfarande inte välja referralbelöning. Kan ni?
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

TiborBlomhall skrev:
The Growth team replied that everyone who is escalated has access and should be able to choose rewards. If anyone does not, please direct them to reboot the app, check again, and if they can’t, please have them email referralprogram@tesla.com
Nej kan fortfarande inte välja något i appen.
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

TiborBlomhall skrev:
Typiskt Tesla hehe....
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Ptesla
Teslaägare
Referralkod: ts.la/peder89808

Inlägg av Ptesla »

TiborBlomhall skrev:
Här är det fortsatt stendött i appen trots omstart och utloggning/inloggning. Lade ett brev på lådan igår med delgivning/mina val så jag har hängslen och livrem.
--
Model 3 LR AWD, Solid Svart, 19", Autopilot
Användarvisningsbild
Male78
Teslaägare

Inlägg av Male78 »

Jag kan se mina awards och kan välja 22” till X eller 21” till S men vill så gärna välja 20” till 3 som levereras 4 mars (vad jag vet nu bör tilläggas). Vad tror ni är bäst, beställa 21/22 fälg nu och försöka byta till 20” senare eller skriva en skriftlig önskan per e-post istället och inte beställa någon genom loot boxen?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Smutt
Teslaägare

Inlägg av Smutt »

Male78 skrev:
Jag kan se mina awards och kan välja 22” till X eller 21” till S men vill så gärna välja 20” till 3 som levereras 4 mars (vad jag vet nu bör tilläggas). Vad tror ni är bäst, beställa 21/22 fälg nu och försöka byta till 20” senare eller skriva en skriftlig önskan per e-post istället och inte beställa någon genom loot boxen?

Ingen har sett fälgen till M3, tror den inte kommer gå till refferalprogramet utan till försäljning om den finns färdig för produktion
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Male78 skrev:

Jag skulle säga både och. Beställ 21" fälg nu och skriv en skriftlig önskan om att du egentligen vill ha en 20" fälg.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Male78 skrev:

Om du inte väljer alls riskerar du att bli utan fälgar. Om du väljer och försöker ändra riskerar du att få fel fälgar. Jag skulle hellre välja riskera att få fel fälgar.

Själv skrev jag inlägget i en webbläsare.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Då jag bara får låtsassvar från Tesla går jag nu på eget bevåg ut med följande rekommendationer till dem som har Tesla referrals som de inte kan välja belöning för i appen:

EDIT: Testa appen en gång till, de har fått igång den för flera nu. Om den fortfarande inte funkar:

Skicka mejl till referralprogram@tesla.com med dina val.

Skicka även ett rekommenderat brev till Tesla Sverige, Kanalvägen 16, 19461 Upplands Väsby för att på ett juridiskt bindande sätt kunna visa att du har skickat dina val till företaget i tid.

Du kan använda följande text som mall, se bara till att ange din egen referralkod och dina val (framför allt punkt 2 och 3):
Dina valmöjligheter hittar du på https://www.tesla.com/support/referral-program
Stockholm, 2019-02-25

DELGIVNING

Då jag förväntas rapportera till företaget Tesla mina val av referral belöningar senast 28 februari men appen där jag instruerades att göra det fortfarande inte fungerar finner jag mig tvingad att delge företaget Tesla mina val på detta sätt.

Nedan meddelande har jag även mejlat till referralprogram@tesla.com

As the Tesla app is still unable to make referral reward selections but I have to report my choices before the 28th of February I hereby send my selections to the company this way.

My referral code is XXXXXXXXXX

I have collected 9 referrals. As a reward for them I select:

1: Launch Your Photo into Deep Space Orbit.

2: Signature Black Wall Connector

3: Forged Performance Wheels for Model 3

4: Priority Access to Vehicle Software Updates

5: Tesla Unveiling Invitation

6- : Tesla discounts

Best Regards,
/XXXXXXXXXX

/Tibor Blomhäll
President, Tesla Club Sweden
Användarvisningsbild
selfish
Teslaägare

Inlägg av selfish »

Skärmavbild 2019-02-25 kl. 23.55.56.png
Läste nu FAQ till referalprogrammet. Man kan bara välja fälgar för det fordon man äger. Dvs. Jag har planerad leverans 1 mars, så inga Model 3 fälgar för min del. 22" Onyx till min X fick det bli.
P3D | Shareholder
Användarvisningsbild
SolnaGnagarn
Teslaägare

Inlägg av SolnaGnagarn »

Jag kan välja i appen. Och har så gjort. Det konstiga är att två står som delivered och två som ordered. Men jag kunde ändå välja laddare/barnbil och 21” fälgar.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

och dagen efter jag postade gick förstås appen igång :|

Jag kan välja belöning nu. Kan ni?

(Kunde dock bara välja Model S/X fälgar, ej för Model 3. Så jag valde S och mejlade att vill ha till trean.)
MyEE

Inlägg av MyEE »

TiborBlomhall skrev:
och dagen efter jag postade gick förstås appen igång :|

Jag kan välja belöning nu. Kan ni?

(Kunde dock bara välja Model S/X fälgar, ej för Model 3. Så jag valde S och mejlade att vill ha till trean.)
Jag har inte kunna välja något, utan kommer bara till sidan att programmet är avslutat. Jag mailade dem för rätt länge sedan och fick svar igår!

"We have begun allowing awared selection on referred vehicles prior to delivery"

När jag svarade att jag inte kunde välja något i deras sk. "Loot box" tog de emot mina val via mail efter viss verifikation.
Skriv svar