Vi har att göra med Tesla som styrs av världens idag kanske mest kända tidsoptimist.MSE skrev:I mitt fall fick jag först leveranstid till den 19e, sedan skjuts den till den 25e. Skulle jag ha valt mars då menar du?Segelflygaren skrev:Jag tycker att det är okej så länge dom meddelar att leveranstiden skjutits fram. Det är inte okej om man inte meddelar... Alla som haft med statliga verk att göra vet att det är segt som sirap. Om tiden är viktig, så föreslår jag att man inte väljer första möjliga tiden, utan väljer en tid minst en vecka efter de första tiderna.
Det gör att om en tid är viktig, så måste vi som kunder ha marginaler.
Är man inbokad första dagen som en ny bilmodell ska börja levereras, och det dessutom redan visat sig att leveranstiden inte enbart har med Tesla att göra utan dessutom ett statligt verk, så borde alla varningsklockor ringa.
Den 19 var första möjliga tid, och efter det var den 25 första möjliga tid (Tesla verkar anse att du är en viktig kund som bokar in dig först).
Ja, jag tycker att du borde skjutit din leveranstid om den är viktig för dig, med tanke på ovanstående.