17:15 framåt.
The Tesla autopilot AI computer is about to roll into production.
Moderator: Redaktion
The Tesla autopilot AI computer is about to roll into production.
Jag missade AP2 med ungefär en månad. Så det är väl dax att missa AP3 med ungefär samma. (Dock hade jag fungerande AP rätt länge när AP2 ägare hade ingenting eller något sämre.)AndreasA skrev:Om jag hörde rätt så lät det som att han sa att AP 3 snart skulle hamna i produktion.
17:15 framåt.The Tesla autopilot AI computer is about to roll into production.
Skillnaden här är att du inte missar något. Du kan ju få AP3 genom att uppgradera.bjelkeman skrev:Jag missade AP2 med ungefär en månad. Så det är väl dax att missa AP3 med ungefär samma. (Dock hade jag fungerande AP rätt länge när AP2 ägare hade ingenting eller något sämre.)AndreasA skrev:Om jag hörde rätt så lät det som att han sa att AP 3 snart skulle hamna i produktion.
17:15 framåt.The Tesla autopilot AI computer is about to roll into production.
Nope!AndreasA skrev:Kan man lägga till FSD redan nu?
När den togs bort från beställningssidan i USA hette det att man kunde lägga till den om man ringde in till Tesla.
Gäller det fortfarande?
Lyssnar man på podcasten från igår så låter det på Elon som att level 4 kommer finnas tekniskt sett redan i slutet av året och level 5 i slutet av nästa år.
Sen dröjer det kanske ett tag innan lagstiftningen uppdateras, och den funkar säkert bara i fint väder.
https://electrek.co/2019/02/20/tesla-se ... elon-musk/
Lägger man till EAP efteråt får man betala en rätt saftig premie jämfört med att lägga till den direkt, antar att samma sak gäller för FSD.
Så jag tänkte att kan man lägga till den redan nu så är det kanske lika bra att göra det. (speciellt när SEK är i fritt fall så lär det väl bli ännu dyrare om något år.)
Tack för ett kort och koncist svar.oscfor skrev:Nope!
Du kan säkert göra det när du har bilen. Jag kan lägga till det för $5000. Någon som vet vad det ska kosta, har för mig det var mindre om man köpte det med bilen?oscfor skrev:Nope!AndreasA skrev:Kan man lägga till FSD redan nu?
När den togs bort från beställningssidan i USA hette det att man kunde lägga till den om man ringde in till Tesla.
Gäller det fortfarande?
Lyssnar man på podcasten från igår så låter det på Elon som att level 4 kommer finnas tekniskt sett redan i slutet av året och level 5 i slutet av nästa år.
Sen dröjer det kanske ett tag innan lagstiftningen uppdateras, och den funkar säkert bara i fint väder.
Lägger man till EAP efteråt får man betala en rätt saftig premie jämfört med att lägga till den direkt, antar att samma sak gäller för FSD.
Så jag tänkte att kan man lägga till den redan nu så är det kanske lika bra att göra det. (speciellt när SEK är i fritt fall så lär det väl bli ännu dyrare om något år.)
Ja, du kan lägga till FSD som ett "Off menu" alternativ. Det är bara att ringa Tesla och be dem lägga till det på din specifikation (kostar drygt 30k). Om det är värt att göra det i detta läget är en annan femmaAndreasA skrev:Kan man lägga till FSD redan nu?
Gäller det fortfarande?
Jag tänker att jag kommer nog göra det förr eller senare och att det då kanske är lika bra att göra det nu.helix skrev:Ja, du kan lägga till FSD som ett "Off menu" alternativ. Det är bara att ringa Tesla och be dem lägga till det på din specifikation (kostar drygt 30k). Om det är värt att göra det i detta läget är en annan femmaAndreasA skrev:Kan man lägga till FSD redan nu?
Gäller det fortfarande?
Säg gärna till om det gick att göra samt vad du fick pynta för det, kanske gör detsamma.AndreasA skrev:Jag tänker att jag kommer nog göra det förr eller senare och att det då kanske är lika bra att göra det nu.helix skrev:Ja, du kan lägga till FSD som ett "Off menu" alternativ. Det är bara att ringa Tesla och be dem lägga till det på din specifikation (kostar drygt 30k). Om det är värt att göra det i detta läget är en annan femmaAndreasA skrev:Kan man lägga till FSD redan nu?
Gäller det fortfarande?
Jag ringer Tesla imorgon och kollar.
Antar att du tänker ha bilen väldigt länge?Liibo skrev:Jag la beställning off menu på FSD. Det kostar 33000.
Ringde tesla för 1.5 månad sen och tog en vecka och sen skickades ny uppdatering på fakturan.
Nej det kommer jag inte. Är mycket tugg om att det är långt bort.ippii skrev:Antar att du tänker ha bilen väldigt länge?Liibo skrev:Jag la beställning off menu på FSD. Det kostar 33000.
Ringde tesla för 1.5 månad sen och tog en vecka och sen skickades ny uppdatering på fakturan.
Fick du möjligtvis reda på vad det hade kostat att lägga till efter man tagit emot bilen?Liibo skrev:Jag la beställning off menu på FSD. Det kostar 33000.
AndreasA skrev:Ringer man leverans eller försäljningsavdelningen?
Vill inte störa fel personer.
55 000 skulle det kosta att aktivera detta efteråt.-JoS skrev:Fick du möjligtvis reda på vad det hade kostat att lägga till efter man tagit emot bilen?Liibo skrev:Jag la beställning off menu på FSD. Det kostar 33000.
Tusen tack för info, får sova på saken sen ringa de imorgon och se om de inte är för sent att lägga till nu utan att påverka leveranstiden (5/3). Känns dumt att betala 60% mer för det i efterhand.Liibo skrev:55 000 skulle det kosta att aktivera detta efteråt.-JoS skrev:Fick du möjligtvis reda på vad det hade kostat att lägga till efter man tagit emot bilen?Liibo skrev:Jag la beställning off menu på FSD. Det kostar 33000.
Dom kommer höra av sig angående installation av nya hårdvaran skrev dom sist.
AndreasA skrev:
Nej försent är det absolut inte. Dom lägger bara till det extra i fakturan.-JoS skrev:Tusen tack för info, får sova på saken sen ringa de imorgon och se om de inte är för sent att lägga till nu utan att påverka leveranstiden (5/3). Känns dumt att betala 60% mer för det i efterhand.Liibo skrev:55 000 skulle det kosta att aktivera detta efteråt.-JoS skrev:Fick du möjligtvis reda på vad det hade kostat att lägga till efter man tagit emot bilen?Liibo skrev:Jag la beställning off menu på FSD. Det kostar 33000.
Tror precis som du att de kommer komma en del uppdateringar små som större med tiden. Det är väl bara några summon features (den kommer till dig te.x) och auto park (utan att man är i bilen) som är kvar tills EAP är uppfyllt om jag minns korrekt?
Tack så mycket för infon.Liibo skrev:AndreasA skrev:
Exakt jag mailade dit och uppgav mitt reservationsnummer
Lycka till, de har ingen aning tills du fått en matchning mot din spec. Det hade gått bättre med en schimpans att lägga pusslet än taktiken att köra över x tusen bilar och försöka matcha (gärna i rätt ordning) med vad folk beställt...AndreasA skrev:Tack så mycket för infon.Liibo skrev:AndreasA skrev:
Exakt jag mailade dit och uppgav mitt reservationsnummer
jag ringer imorgon, ska passa på att fråga om indikation på när min bil kan levereras, mitt konto har varit i princip stendött sedan vinterdäckssamtalet, och är det för lång telefonkö blir det till att maila.
Ännu mer korkat av Tesla är det att inte ens erbjuda det vid köp, utan att man ska veta att det går att beställa extra. Om man inte vet det så straffas man med ett högre pris. Det är inte kundvård någonstans.-JoS skrev:Tusen tack för info, får sova på saken sen ringa de imorgon och se om de inte är för sent att lägga till nu utan att påverka leveranstiden (5/3). Känns dumt att betala 60% mer för det i efterhand.Liibo skrev:55 000 skulle det kosta att aktivera detta efteråt.-JoS skrev:Fick du möjligtvis reda på vad det hade kostat att lägga till efter man tagit emot bilen?Liibo skrev:Jag la beställning off menu på FSD. Det kostar 33000.
Tror precis som du att de kommer komma en del uppdateringar små som större med tiden. Det är väl bara några summon features (den kommer till dig te.x) och auto park (utan att man är i bilen) som är kvar tills EAP är uppfyllt om jag minns korrekt?