Senaste version 2025.20
Moderator: Redaktion
Re: Senaste version 2018.50.7
Någon som vet vad senaste uppdateringen innebar? Release notes verkar bara vara samma som förra.
Författare och bloggare. Model S 2023
Massor med buggfix verkar det som. Hittills fungerar min betydligt bättre.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
- snowtroll
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter15233
vet inte om detta postats tidigare, men jag såg en blänkare om att det saknades brasa med knaster osv - here goes (visserligen 2018.48.12.1):
https://www.youtube.com/watch?v=yXG5fdnYKvw

https://www.youtube.com/watch?v=yXG5fdnYKvw
2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
2019.4 har börjat dykt upp, få se när den kommer hit. Skönt med en liten ljudsignal för dödavinkeln varningen.
Blind Spot Warning Chime
When making a lane change, you can now turn on an audible chime to warn you when a possible collision with a vehicle or obstacle is detected in your target lane. To enable the blind spot warning chime, touch Controls > Autopilot > Blind Spot Warning Chime
Auto-Folding Mirrors Based on Location
Your car can now automatically fold and unfold the side mirrors based on location. This saves you from having to manually position your mirrors each time you arrive or leave a frequented place (such as narrow garages, tight parking spaces, etc.).
To set up, go to Controls > Quick Controls > Fold and select Always Fold MIrrors at this Location. The next time you approach a saved location, your mirrors will fold. When you leave the location, your mirrors were will unfold. If your car is equipped with HomeLink, you can also integrate auto-folding mirrors with your garage. To enable, go to HomeLink > Auto-Fold Mirrors when Nearby.
Blind Spot Warning Chime
When making a lane change, you can now turn on an audible chime to warn you when a possible collision with a vehicle or obstacle is detected in your target lane. To enable the blind spot warning chime, touch Controls > Autopilot > Blind Spot Warning Chime
Auto-Folding Mirrors Based on Location
Your car can now automatically fold and unfold the side mirrors based on location. This saves you from having to manually position your mirrors each time you arrive or leave a frequented place (such as narrow garages, tight parking spaces, etc.).
To set up, go to Controls > Quick Controls > Fold and select Always Fold MIrrors at this Location. The next time you approach a saved location, your mirrors will fold. When you leave the location, your mirrors were will unfold. If your car is equipped with HomeLink, you can also integrate auto-folding mirrors with your garage. To enable, go to HomeLink > Auto-Fold Mirrors when Nearby.
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Re: Senaste version 2019.5
Bättre Dashcam också.

Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Då är det bara advanced summon kvar 

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Funkar Blind spot warning bara när autopiloten är aktiverad tro?
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Den fungerar väl redan nu när man kör med autopiloten. Så denna uppgradering borde ju vara att det fungerar även när man kör manuellt. Sedan kanske det är en frågan om man måste ha köpt till AP eller inte för att få denna funktion?Machris skrev:Funkar Blind spot warning bara när autopiloten är aktiverad tro?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Säkerhetsfunktioner har traditionellt ingått utan att man köpt AP.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Är det nån av dessa funktionerna som kommer till AP1-bilar? Nån som vet?
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Finns ingen anledning att dog mode och chime inte kommer till ap1Nyren skrev:Är det nån av dessa funktionerna som kommer till AP1-bilar? Nån som vet?
Dashcam / Övervakning enbar AP2.5 och senare alltså inte ens AP2
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Min gamla står och uppdaterar nu, kanske får lite svar snart då 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Min uppdaterade precis.... Till 50.6Bjelke skrev:Min gamla står och uppdaterar nu, kanske får lite svar snart då

https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Bjelke
- Teslaägare
Skulle inte förvåna mig det minsta om det blir nåt liknande här också...Legato skrev:Min uppdaterade precis.... Till 50.6Bjelke skrev:Min gamla står och uppdaterar nu, kanske får lite svar snart då![]()
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Fick precis också 50.6 är det bara buggfixar!? hade sett fram emot geobaserad auto-folding av backspeglarna men men....Legato skrev:Min uppdaterade precis.... Till 50.6Bjelke skrev:Min gamla står och uppdaterar nu, kanske får lite svar snart då![]()
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
- Bjelke
- Teslaägare
Man kanske behövde såna buggfix uppdateringar för att sen få större. Förra gången fick jag tre uppdateringar på två veckor och med riktig funktionalitet i andra och tredje...eller så är det bara inbillning 

Inte helt omöjligt som ni andra varit inne på att man måste komma upp på en bas-version först, för att sen kunna ta emot delta-uppdateringar. Eftersom flera fått den pushad nu så är sannolikheten stor. Min står och uppdaterar just nu, ska bli spännande att se om det också blir 2018.50.6
Det jag fått förklarat är snarare att man får en uppdatering. Sedan utvärderas den och hittar man fel kommer den inte att gå ut till fler. Den som fått den kan däremot få fixar som rättar till större problem.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
50.6 hör med AP1 ingen pling på döda vinkel eller dog mode i alla fall inte i notes
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
De kom väl först med 2019.x?
Model S: Plaid, Deep Blue
Du får hoppas på någon högre versionevilirish skrev:Inte helt omöjligt som ni andra varit inne på att man måste komma upp på en bas-version först, för att sen kunna ta emot delta-uppdateringar. Eftersom flera fått den pushad nu så är sannolikheten stor. Min står och uppdaterar just nu, ska bli spännande att se om det också blir 2018.50.6