OK varit hos Tesla nu och fått följande besked:
Vissa kunder som sökt finansiering hos DNB får fel på hemsidan, kontant betalning. Det är bara sidan det är fel på, de kollade upp min DNB ansökan och den är beviljad och klar i alla fall. Det där fixar vi vid leverans hette det.
Man ska ange sitt eget personnummer och antingen din eller företagets adress, spelar ingen roll, det där fixar de också sen. Varningstexten är att DU kan inte ändra dem sen. Tesla kan.
Lustigt.. Jag fick samtalet för en vecka sedan, men har inte blivit ombedd att gå in och registrera eller låsa något. Adressen ligger nog inne sedan tidigare, men personnummer har jag bara lämnat till DNB för finansieringen..
- Ser det ut enligt nedan för er andra också?
Jag ansökte om leasing via DNB direkt efter att jag beställt. Blev beviljad inom kort. Igår när jag satt och uppdaterade informationen tog jag "leasing fixad av Tesla" och den ville att jag skulle ansöka om på nytt via DNB. Allmänna informationen hoppade upp till steg två.
Om man vill ha leverans lite senare, typ april-maj, kan man då vänta med att fylla i uppgifter måntro, för att hamna lite längre bak i kön?
Ringa o fråga och sitta i telefonkö är jag inte sugen på.
Har fått sms om att fylla i uppgifter, men ej samtal eller mail, har mail som föredragen kommunikation.
Om man vill ha leverans lite senare, typ april-maj, kan man då vänta med att fylla i uppgifter måntro, för att hamna lite längre bak i kön?
Ringa o fråga och sitta i telefonkö är jag inte sugen på.
Har fått sms om att fylla i uppgifter, men ej samtal eller mail, har mail som föredragen kommunikation.
Ingen aning ”Tellus”?
Mailkommunikation är förstås bra, då har man det skrivet i ”pixel för pixel.
Trots att jag har fyllt i allt har inte nästa steg tickat vidare till nästa steg
M3levScreenshot.PNG
Samma för mig.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Jag kan trösta med att det inte gör så stor skillnad på livet även om tesla ringt, man kanske inte behöver passa telefonen lika noga men man slutar inte gå och längta efter den där med fyra hjul utan avgassystem.
Tycker lite synd om närmsta umgängeskretsen som hela tiden blir matade med allehanda tankar kring denna bil. Hoppas man kan bli lite normal när man väl fått bilen....
Haha ja kanske sant men om de ringt så vet jag att de bara e o vänta, nu vet man ingenting. Ska man börja sälja bilen på allvar eller ska man vänta för man kanske inte har en bil förrens i april eller senare.
Mina jobbakompisar e nog rätt less på random tesla_fakta_001 också fast de håller god min haha
För er som inte sett denna så kan jag rekommendera den, fyllde på min repertoar av teslafakta rejält
Haha ja kanske sant men om de ringt så vet jag att de bara e o vänta, nu vet man ingenting. Ska man börja sälja bilen på allvar eller ska man vänta för man kanske inte har en bil förrens i april eller senare.
Mina jobbakompisar e nog rätt less på random tesla_fakta_001 också fast de håller god min haha
För er som inte sett denna så kan jag rekommendera den, fyllde på min repertoar av teslafakta rejält
Det där klippet är värt studera. EVTV är inte vilken simpel kanal som helst - verkligen givande klipp!
Sedan har andra en del snabba reptilhjärnor och står inte ut med den här sortens seriös info.
Däremot står jag fortfarande kvar på steg 2 i "checklistan" trots telefonsamtal för ett par veckor sedan och jag kan fortfarande redigera design..?
Det rimmar lite illa med leverans i slutet av feb - slutet av mars, men det kanske finns en som passar mina önskemål på någon av båtarna som är på väg?
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Vilken kostnad syftar du på? "Destinations- och dokumentavgif" (9.180kr)? Den är kvar på mitt beställningsavtal.
Stämmer.
Ok, ser också att priset minskat med 9180kr. Beställningsavtalet (PDFen) är oförändrat iof.
Men, vad är anledningen? Vad har jag missat? Är det någon statlig subvention som har införts, eller någon bokföringsteknisk magi?
Det är väl mer beroende på om man valt företagsleasing eller privatköp som de där 9180 kronorna är synliga eller ej. För företagsköp är dessa helt avdragsgilla.
Om det nu kan vara något sådant. Går man in och beställer en bil idag, så finns dokumentationsavgiften kvar.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Ok, ser också att priset minskat med 9180kr. Beställningsavtalet (PDFen) är oförändrat iof.
Men, vad är anledningen? Vad har jag missat? Är det någon statlig subvention som har införts, eller någon bokföringsteknisk magi?
Det är väl mer beroende på om man valt företagsleasing eller privatköp som de där 9180 kronorna är synliga eller ej. För företagsköp är dessa helt avdragsgilla.
Om det nu kan vara något sådant. Går man in och beställer en bil idag, så finns dokumentationsavgiften kvar.
Aha, det förklarar saken.
Fick nytt SMS idag de vill att man prompt skall fylla i finansieringsalternativ, men jag vill ha klarhet i de båda tillvalals-alternativen.
Tar avtalet privat!
Tur att ni finns som vet, hoppas jag? Säkert fler som är osäkra?