Artikel i media
Moderator: Redaktion
Re: Artikel i media
https://www.jnytt.se/article/har-oppnar ... instation/
Det här med bensinstationer blir jag inte klok på. Hur tänker man? Tvättar man pengar, eller räknar man att vi ska ha avgasbilar 100 år till?
Bankeryd har ju redan 3 bensinstationer och så bygger de en till.
Eksjö Abborraviken inom en radie på ca 150m fanns 3 bensinstationer och så har de nyligen byggt en till.
Lekeryd 7km från Huskvarna fick en ny bensinstation för 2 veckor sedan.......
Det här med bensinstationer blir jag inte klok på. Hur tänker man? Tvättar man pengar, eller räknar man att vi ska ha avgasbilar 100 år till?
Bankeryd har ju redan 3 bensinstationer och så bygger de en till.
Eksjö Abborraviken inom en radie på ca 150m fanns 3 bensinstationer och så har de nyligen byggt en till.
Lekeryd 7km från Huskvarna fick en ny bensinstation för 2 veckor sedan.......
Re: Artikel i media
Nä, men 20-30 år till och livslängden på en bensinpump är betydligt kortare än så.nek0 skrev:https://www.jnytt.se/article/har-oppnar ... instation/
Det här med bensinstationer blir jag inte klok på. Hur tänker man? Tvättar man pengar, eller räknar man att vi ska ha avgasbilar 100 år till?
Bankeryd har ju redan 3 bensinstationer och så bygger de en till.
Eksjö Abborraviken inom en radie på ca 150m fanns 3 bensinstationer och så har de nyligen byggt en till.
Lekeryd 7km från Huskvarna fick en ny bensinstation för 2 veckor sedan.......
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Artikel i media
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tuse ... n-tar-over
Den här artikeln missade jag i veckan.
- Typisk rubrik: Tusentals jobb försvinner när elbilen tar över
Fordonskomponentgruppen borde ta sig i örat?
Så dags komma och be om tröst nu?
Tusentals jobb försvinner när elbilen tar över
Publicerad 20 januari 2019
När fordonsbranschen går över till elbilar så hotas tiotusentals jobb i produktionen och montering av bilarna. Detta eftersom det behövs färre delar och produktionen är lättare att automatisera. Samtidigt ställs andra kunskapskrav för att bygga elbilar.
Jämfört med traditionella fossildrivna bilar behövs färre delar till elbilar – var tredje del försvinner. Delar som i dag monteras och tillverkas av någon, men som inte kommer att behövas i framtidens elbilar.
– En dieselmotor har många fler delar och är väldigt arbetskraftsintensiv. En elmotor består av färre delar och den kan också produceras mer automatiserat. Därför behövs det färre människor som jobbar med det här, säger Martin Sköld som är fordonsforskare på Handels i Stockholm.
Problem för tillverkarna
Fordonsbranschen är stor i Sverige. Branschorganisationen Fordonskomponentgruppen samlar 350 underleverantörsföretag som sysselsätter ungefär 80 000 personer.
– Vart femte medlemsföretag säger att de skulle få stora problem att gå från fossildrivna drivlinor till eldrivna. Taget arbetskraft så blir det många människor som blir påverkade om man inte gör något åt det, säger Fordonskomponentgruppens vd Fredrik Sidahl.
Andra människor behövs
Martin Sköld på Handels tror att det behövs nya människor för att tillverka framtidens elbilar.
– Jag tror att det är bråttom i många fall och då är risken mycket stor att man behöver ta den kompetensen som finns till buds nu istället, säger forskaren Martin Sköld.
Underleverantörerna vill se statliga initiativ för att klara att ta tekniksteget. Särskilt eftersom utveckling mot elfordon drivs på av politiska beslut för att begränsa växthuseffekter.
– Vi behöver riskkapital särskilt riktad mot småföretagen för att man ska kunna ta sig förbi puckeln från traditionell teknik till något annat, säger Fredrik Sidahl på Fordonskomponentgruppen till SVT Nyheter.
Den här artikeln missade jag i veckan.
- Typisk rubrik: Tusentals jobb försvinner när elbilen tar över
Fordonskomponentgruppen borde ta sig i örat?
Så dags komma och be om tröst nu?
Tusentals jobb försvinner när elbilen tar över
Publicerad 20 januari 2019
När fordonsbranschen går över till elbilar så hotas tiotusentals jobb i produktionen och montering av bilarna. Detta eftersom det behövs färre delar och produktionen är lättare att automatisera. Samtidigt ställs andra kunskapskrav för att bygga elbilar.
Jämfört med traditionella fossildrivna bilar behövs färre delar till elbilar – var tredje del försvinner. Delar som i dag monteras och tillverkas av någon, men som inte kommer att behövas i framtidens elbilar.
– En dieselmotor har många fler delar och är väldigt arbetskraftsintensiv. En elmotor består av färre delar och den kan också produceras mer automatiserat. Därför behövs det färre människor som jobbar med det här, säger Martin Sköld som är fordonsforskare på Handels i Stockholm.
Problem för tillverkarna
Fordonsbranschen är stor i Sverige. Branschorganisationen Fordonskomponentgruppen samlar 350 underleverantörsföretag som sysselsätter ungefär 80 000 personer.
– Vart femte medlemsföretag säger att de skulle få stora problem att gå från fossildrivna drivlinor till eldrivna. Taget arbetskraft så blir det många människor som blir påverkade om man inte gör något åt det, säger Fordonskomponentgruppens vd Fredrik Sidahl.
Andra människor behövs
Martin Sköld på Handels tror att det behövs nya människor för att tillverka framtidens elbilar.
– Jag tror att det är bråttom i många fall och då är risken mycket stor att man behöver ta den kompetensen som finns till buds nu istället, säger forskaren Martin Sköld.
Underleverantörerna vill se statliga initiativ för att klara att ta tekniksteget. Särskilt eftersom utveckling mot elfordon drivs på av politiska beslut för att begränsa växthuseffekter.
– Vi behöver riskkapital särskilt riktad mot småföretagen för att man ska kunna ta sig förbi puckeln från traditionell teknik till något annat, säger Fredrik Sidahl på Fordonskomponentgruppen till SVT Nyheter.
Re: Artikel i media
Gnälla, klaga måla fan på väggen. Kavla upp armarna istället och se till att du är redo när det är dags med den nya tekniken.TeslaTissel skrev:https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tuse ... n-tar-over
Den här artikeln missade jag i veckan.
- Typisk rubrik: Tusentals jobb försvinner när elbilen tar över
Fordonskomponentgruppen borde ta sig i örat?
Så dags komma och be om tröst nu?
Tusentals jobb försvinner när elbilen tar över
Publicerad 20 januari 2019
När fordonsbranschen går över till elbilar så hotas tiotusentals jobb i produktionen och montering av bilarna. Detta eftersom det behövs färre delar och produktionen är lättare att automatisera. Samtidigt ställs andra kunskapskrav för att bygga elbilar.
Jämfört med traditionella fossildrivna bilar behövs färre delar till elbilar – var tredje del försvinner. Delar som i dag monteras och tillverkas av någon, men som inte kommer att behövas i framtidens elbilar.
– En dieselmotor har många fler delar och är väldigt arbetskraftsintensiv. En elmotor består av färre delar och den kan också produceras mer automatiserat. Därför behövs det färre människor som jobbar med det här, säger Martin Sköld som är fordonsforskare på Handels i Stockholm.
Problem för tillverkarna
Fordonsbranschen är stor i Sverige. Branschorganisationen Fordonskomponentgruppen samlar 350 underleverantörsföretag som sysselsätter ungefär 80 000 personer.
– Vart femte medlemsföretag säger att de skulle få stora problem att gå från fossildrivna drivlinor till eldrivna. Taget arbetskraft så blir det många människor som blir påverkade om man inte gör något åt det, säger Fordonskomponentgruppens vd Fredrik Sidahl.
Andra människor behövs
Martin Sköld på Handels tror att det behövs nya människor för att tillverka framtidens elbilar.
– Jag tror att det är bråttom i många fall och då är risken mycket stor att man behöver ta den kompetensen som finns till buds nu istället, säger forskaren Martin Sköld.
Underleverantörerna vill se statliga initiativ för att klara att ta tekniksteget. Särskilt eftersom utveckling mot elfordon drivs på av politiska beslut för att begränsa växthuseffekter.
– Vi behöver riskkapital särskilt riktad mot småföretagen för att man ska kunna ta sig förbi puckeln från traditionell teknik till något annat, säger Fredrik Sidahl på Fordonskomponentgruppen till SVT Nyheter.
Kan man inte lära sig att göra något annat? Man behöver inte nya människor man behöver skola om de man redan har.
Re: Artikel i media
Det var bättre förr när man med manskraft plöjde åkrar. Det gav arbetstillfällen det.
Model 3 LR AWD 19"
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Artikel i media
Det är både sant och ”sned-tänkt”.Teslalink skrev:Det var bättre förr när man med manskraft plöjde åkrar. Det gav arbetstillfällen det.
- En måste förstå att allt vi gör är egentligen utveckling.
Nya erfarenheter byter hela tiden plats med det gamla, vi får nya yrkerstillfällen och den debatten har ju dragits hur många gånger som...
Allas vår förträngda barnslighet, alltså de lekfulla tänkandet har undertryckts av dem som inte vill vara på den nivån.
Det är den enskilde som driver utveckling framåt, om vi någon gång vågade tänka utanför ”kartongen”. Skulle faktiskt världen vara bättre att leva i.
Ett grovt tilltag som exempel, men läser man lite idé-historia och om Leonardo Da Vinci. - Så inser en vår hela potential.
Dom står still, det är vi själva som också kan hjälpa vår tillvaro, långt långt in i framtiden.
Ah, ni fattar hoppas jag?
Re: Artikel i media
Elbilen snart billigast i inköp
Många ryggar tillbaka på grund av höga inköpspriser – men om fyra år är elbilarna billigare att köpa än fossildrivna modeller. Det förutspår elkraftbranschens intresseorganisation, som menar att marknaden är näst intill helt elektrifierad 2026.
https://www.sydsvenskan.se/2019-01-28/e ... st-i-inkop
Många ryggar tillbaka på grund av höga inköpspriser – men om fyra år är elbilarna billigare att köpa än fossildrivna modeller. Det förutspår elkraftbranschens intresseorganisation, som menar att marknaden är näst intill helt elektrifierad 2026.
https://www.sydsvenskan.se/2019-01-28/e ... st-i-inkop
2021/03- Model 3 P AWD, Röd flerlagersfärg, S/V interiör
2019/03-2021/02 Model 3 LR AWD+, Svart, S/V interiör
2017/03-2019/03 Nissan Leaf Tekna 30kWh
2019/03-2021/02 Model 3 LR AWD+, Svart, S/V interiör
2017/03-2019/03 Nissan Leaf Tekna 30kWh
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Artikel i media
wilfried skrev:Elbilen snart billigast i inköp
Många ryggar tillbaka på grund av höga inköpspriser – men om fyra år är elbilarna billigare att köpa än fossildrivna modeller. Det förutspår elkraftbranschens intresseorganisation, som menar att marknaden är näst intill helt elektrifierad 2026.
https://www.sydsvenskan.se/2019-01-28/e ... st-i-inkop
Helt rätt, men bilindustrin har fattat noll till Tesla kom in som katten i deras karteller!
- Teslaspolen
- Teslaägare
- Inlägg: 4057
- Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
- Ort: Siljan
Re: Artikel i media
Snacka om att vi behöver flera laddplatser!wilfried skrev:Elbilen snart billigast i inköp
Många ryggar tillbaka på grund av höga inköpspriser – men om fyra år är elbilarna billigare att köpa än fossildrivna modeller. Det förutspår elkraftbranschens intresseorganisation, som menar att marknaden är näst intill helt elektrifierad 2026.
https://www.sydsvenskan.se/2019-01-28/e ... st-i-inkop
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Artikel i media
Teslaspolen skrev:Snacka om att vi behöver flera laddplatser!wilfried skrev:Elbilen snart billigast i inköp
Många ryggar tillbaka på grund av höga inköpspriser – men om fyra år är elbilarna billigare att köpa än fossildrivna modeller. Det förutspår elkraftbranschens intresseorganisation, som menar att marknaden är näst intill helt elektrifierad 2026.
https://www.sydsvenskan.se/2019-01-28/e ... st-i-inkop
Jupp och vi jobbar för det i våra FB-grupper och elbilsorganisationer.
Det är för bedrövligt att melllansverige är så dåligt försett med det trots väldigt energimedvetna kommuner?
- Teslaspolen
- Teslaägare
- Inlägg: 4057
- Blev medlem: 15 dec 2014 17:48
- Ort: Siljan
Re: Artikel i media
Inte så konstigt egentligen. Mycket svårt att anpassa sig till en S-kruva. "Finns inga elbilar" gäller hela toden fram tills det plötsligt kryllar av dom precis överallt.TeslaTissel skrev:Teslaspolen skrev:Snacka om att vi behöver flera laddplatser!wilfried skrev:Elbilen snart billigast i inköp
Många ryggar tillbaka på grund av höga inköpspriser – men om fyra år är elbilarna billigare att köpa än fossildrivna modeller. Det förutspår elkraftbranschens intresseorganisation, som menar att marknaden är näst intill helt elektrifierad 2026.
https://www.sydsvenskan.se/2019-01-28/e ... st-i-inkop
Jupp och vi jobbar för det i våra FB-grupper och elbilsorganisationer.
Det är för bedrövligt att melllansverige är så dåligt försett med det trots väldigt energimedvetna kommuner?
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Re: Artikel i media
Återigen behöver vi tänka lite här. När de säger elektrifierad, så är det inte samma sak som att det är rena elbilar som åsyftas. Det är fortfarande fossilbilar med hjälpmotor.wilfried skrev:Elbilen snart billigast i inköp
Många ryggar tillbaka på grund av höga inköpspriser – men om fyra år är elbilarna billigare att köpa än fossildrivna modeller. Det förutspår elkraftbranschens intresseorganisation, som menar att marknaden är näst intill helt elektrifierad 2026.
https://www.sydsvenskan.se/2019-01-28/e ... st-i-inkop
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Re: Artikel i media
https://www.sydsvenskan.se/2019-01-28/s ... nde-gangenI höstas påstod Svenska kraftnät att det var så gott som säkert att kraftledningen skulle tas i drift den 31 mars i år, men nu ger myndigheten besked om att invigningen av likströmsförbindelsen skjuts fram till den 31 juli.
"Det är inte ett specifikt fel som uppehållit drifttagningen, utan det handlar om att få systemet att fungera under de förutsättningar som förekommer i det svenska stamnätet", skriver Svenska kraftnät i ett pressmeddelande.
– Det handlar om att få ihop funktionaliteterna internt i stationerna, säger Sverker Ekehage, projektansvarig för Sydvästlänken, som hävdar att arbetet går framåt och att "antalet avvikelser hela tiden krymper".
Är ni säkra på att stationen fungerar den 31 juli?
– Det är alltid en bedömning. Det dyker upp saker hela tiden. Projektet är ju fyra år försenat.
2021/03- Model 3 P AWD, Röd flerlagersfärg, S/V interiör
2019/03-2021/02 Model 3 LR AWD+, Svart, S/V interiör
2017/03-2019/03 Nissan Leaf Tekna 30kWh
2019/03-2021/02 Model 3 LR AWD+, Svart, S/V interiör
2017/03-2019/03 Nissan Leaf Tekna 30kWh
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Artikel i media
https://www.skd.se/2019/01/28/nya-bussa ... andskrona/
Bara elbussar I Landskrona nu.. Visserligen mindre stad men kul att de slutat helt med diesel.
Kan berätta att de har framförallt blivit tystare i stan, så skönt.
Bara elbussar I Landskrona nu.. Visserligen mindre stad men kul att de slutat helt med diesel.
Kan berätta att de har framförallt blivit tystare i stan, så skönt.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: Artikel i media
Helt okej testbetyg av DN:
https://www.dn.se/ekonomi/motor/forsta- ... -att-kora/
https://www.dn.se/ekonomi/motor/forsta- ... -att-kora/
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Re: Artikel i media
Håller med. Men väldigt motvilligt presenerat.Johnalm skrev:Helt okej testbetyg av DN:
https://www.dn.se/ekonomi/motor/forsta- ... -att-kora/
Var dig själv, alla andra är upptagna
S 100D -17
S 100D -17
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Artikel i media
Kriper skrev:Håller med. Men väldigt motvilligt presenerat.Johnalm skrev:Helt okej testbetyg av DN:
https://www.dn.se/ekonomi/motor/forsta- ... -att-kora/
Ingen som har nyckel till den artikeln??
Artikel i media
https://unv.is/dn.se/ekonomi/motor/fors ... 3-att-koraTeslaTissel skrev:Kriper skrev:Håller med. Men väldigt motvilligt presenerat.Johnalm skrev:Helt okej testbetyg av DN:
https://www.dn.se/ekonomi/motor/forsta- ... -att-kora/
Ingen som har nyckel till den artikeln??
Slutklämmen känns ju inte lite framtvingad. Som om det är ett problem för kunden att väntetiden är kort?!
På andra elbilar är väntetiden lång, och det är tydligen också dåligt..
Har aldrig sett någon artikel om fossilbilar där de försöker få kort väntetid att framstå som negativt.
"Ånej! du kan få din nya V60 på en vecka, Volvo är på väg i konkurs!"
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
Re: Artikel i media
taliz skrev:https://unv.is/dn.se/ekonomi/motor/fors ... 3-att-koraTeslaTissel skrev:Kriper skrev:Håller med. Men väldigt motvilligt presenerat.Johnalm skrev:Helt okej testbetyg av DN:
https://www.dn.se/ekonomi/motor/forsta- ... -att-kora/
Ingen som har nyckel till den artikeln??
Slutklämmen känns ju inte lite framtvingad. Som om det är ett problem för kunden att väntetiden är kort?!
På andra elbilar är väntetiden lång, och det är tydligen också dåligt..
Har aldrig sett någon artikel om fossilbilar där de försöker få kort väntetid att framstå som negativt.
"Ånej! du kan få din nya V60 på en vecka, Volvo är på väg i konkurs!"
Tack! Den var ju inte så tokig alls.
Gnälligt om skärmen men det finns ju hundratals bilar med hastighetsmätare i mitten.
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Inlägg: 2550
- Blev medlem: 10 mar 2016 22:04
- Ort: Mälardalen Västerås etc
- Kontakt:
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19604
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Artikel i media
Jag håller med honom i det mesta av han testade, även det där med skärmen och avsaknaden av vissa knappar och inställningar, jag HARTeslaTissel skrev:taliz skrev:https://unv.is/dn.se/ekonomi/motor/fors ... 3-att-koraTeslaTissel skrev:Kriper skrev:Håller med. Men väldigt motvilligt presenerat.Johnalm skrev:Helt okej testbetyg av DN:
https://www.dn.se/ekonomi/motor/forsta- ... -att-kora/
Ingen som har nyckel till den artikeln??
Slutklämmen känns ju inte lite framtvingad. Som om det är ett problem för kunden att väntetiden är kort?!
På andra elbilar är väntetiden lång, och det är tydligen också dåligt..
Har aldrig sett någon artikel om fossilbilar där de försöker få kort väntetid att framstå som negativt.
"Ånej! du kan få din nya V60 på en vecka, Volvo är på väg i konkurs!"
Tack! Den var ju inte så tokig alls.
Gnälligt om skärmen men det finns ju hundratals bilar med hastighetsmätare i mitten.
kört bilar med skärm i mitten och tyckte även då att det var skit rent ut sagt, och jag tycker också att en HUD borde finnas åtminstone som tillval för oss som
faktiskt skulle vilja ha det. Att fippla på skärmen för att ändra intervall på torkarna eller liknande inställningar på skärmen håller jag absolut med om, vilket för
vissa funktioner är lika på model S & X.
Knepigt att han påstår att alla fossilare måste till verkstad för uppdateringar för det är väl inte riktigt sant längre även om det gäller nästan alla...
En ovanligt bra test var det iaf
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Artikel i media
Håller med, ganska balanserat test. Och jag håller även med om skärmen och avsaknaden av info (hastighet, navigation) bakom ratten. Bara för att det finns andra bilar som har liknande lösningar betyder det inte att alla gillar det, finns liksom ingen sån koppling, jag tycker att det är lika dåligt i en Citroen eller vilka bilar det nu är som har det.Bjelke skrev:Jag håller med honom i det mesta av han testade, även det där med skärmen och avsaknaden av vissa knappar och inställningar, jag HARTeslaTissel skrev:Tack! Den var ju inte så tokig alls.
Gnälligt om skärmen men det finns ju hundratals bilar med hastighetsmätare i mitten.
kört bilar med skärm i mitten och tyckte även då att det var skit rent ut sagt, och jag tycker också att en HUD borde finnas åtminstone som tillval för oss som
faktiskt skulle vilja ha det. Att fippla på skärmen för att ändra intervall på torkarna eller liknande inställningar på skärmen håller jag absolut med om, vilket för
vissa funktioner är lika på model S & X.
Knepigt att han påstår att alla fossilare måste till verkstad för uppdateringar för det är väl inte riktigt sant längre även om det gäller nästan alla...
En ovanligt bra test var det iaf
Re: Artikel i media
Kul att Swärd anammat benämningen ”avgasbilar”.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Artikel i media
Swärds artikel var ändå bland de bättre jag läst (från en icke-elbils journalist), att det finns några missar (framförallt i ekonomidelen) accepterar jag. Men jag stör mig på personkulten som man försöker bygga kring LS, den är omotiverad. På DN:s "framsida" är det tydligt att artikelinnehåll inte är det enda som är i fokus (hur många artiklar presenteras med 30% av utrymmet dedikerat till en bild på journalisten?):
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016