Körjournal från Teslan?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

joel80
elbilist

Körjournal från Teslan?

Inlägg av joel80 »

Hejsan

I min nuvarande Volvo kan jag plocka ut körjournal från bilen via webbläsare i datorn eller Volvo on Call-appen. Väldigt smidigt och tidsbesparande, och man får massa härlig statistik på köpet. :D

Det här var en funktion som jag trodde att Teslan skulle ha infört för länge sen.. de har ju alla förutsättningar med GPS, uppkoppling och tydligen ett rätt levande gränssnitt.
Men jag hittar ingen information om något sånt alls... är det någon här som hört något eller vet något om det? Det vore verkligen en önskefunktion, och ytterligare ett plus för de som kör den som tjänstebil, vilket jag förstår är rätt vanligt. :)
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Körjournal från Teslan?

Inlägg av danni »

Det finns inget inbyggt såvitt jag vet, men appen Visible Tesla har en funktion som jag tror kan vara användbar i sammanhanget: http://visibletesla.com/Doc_v2/pages/TripsTab.html
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
joel80
elbilist

Inlägg av joel80 »

Ah.. det där är en början i allafall.. Men för att fungera som körjournal måste start och stopp-adress vara med. Sen vore det ju fint att kunna exportera till Excel eller nått sånt.
Läser lite om teslas API och det verkar ju som att det finns, eller kommer att finnas, rätt bra möjligheter för folk att bygga egna appar för vissa funktioner. Herr X här på forumet verkar ju redan ha lite koll på det där.. och skriver i API-tråden om något "vinterprojekt" vi alla kommer bli avis på. :D
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Någon som kör VisibleTesla nu och fungerar det bra?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

VisbleTesla fungerar bra och stabilt, sitter jag vid datorn använder jag det hellre än appen. Jag använder det dock inte i syftet att få till körjournaler.
Jag gillar att man t ex kan sätta exakt på procenten laddnivå istället för att dutta med skjutkontrollen i bilen och och Teslas egen app.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Vad jag har läst ryktesvägen så ska det komma många nya funktioner i uppdateringen 7.0 annat än autopilotfunktionerna och nytt gränssnitt. Vi får se vad för möjligheter som kommer där :)
joel80
elbilist

Inlägg av joel80 »

Där verkar man ju ha en väldigt fördel med Teslan.. att en funktion inte finns vid ett köptillfälle behöver inte betyda att man behöver vara utan den hela tiden. Jag gillar verkligen det här med att bilen uppdateras med nya funktioner.. utan att man måste in på en verkstad och få en tekniker att förstå att man vill ha diverse ny mjukvara installerad. (Har själv fått forska fram olika uppdateringar och deras numreringar för att få nuvarande bils mjukvara att få nya funktioner jag velat ha.

Jag läste "troligen oktober" i nån tråd här för 7.0.. är det bekräftat eller än så länge bara rykten?
Användarvisningsbild
iCar
Teslaägare

Inlägg av iCar »

Jag hade också en Volvo tidigare, och körjournalen var riktigt bra. Borde vara lätt att ta fram för Tesla om de vill.
vigge50

Inlägg av vigge50 »

joel80 skrev:
Jag läste "troligen oktober" i nån tråd här för 7.0.. är det bekräftat eller än så länge bara rykten?
Jag har inte läst något om när det kommer men ikväll så kommer kvartalsrapporten och sen är samtalet mellan investerare och Elon Musk. Förhoppningsvis så får vi lite mer info om dels 7.0 men även om Model X.
Carl

Inlägg av Carl »

Någon som vet vad som har hänt på körjournalfronten i Teslan?
Användarvisningsbild
jjmaskin
Teslaägare

Inlägg av jjmaskin »

jag har fått en från t-mobilteknik som är stor som en tändstiksask som fixar allt den är default tjänstekörning ( för mig) sddan lägger jag in privatmil på inloggningen i datorn. tar en sekund att montera direkt i OBD uttaget inga kablar samt ca 2000:- ex moms
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Har funderat på nått sånt, men nöjer mig med visible Tesla för tillfälligt. Har egentligen inget behov av den, men använder den ibland när jag glömt bort var jag varit, eller vill kolla hur långt jag kört.
Ibland använder jag bara my timeline i Google maps, men den är inte så exakt eftersom den inte loggar positionen så ofta.
Visible Tesla funkar bra, men finns en del att önska i interface mm.
Carl-Uno

Inlägg av Carl-Uno »

Vad är visible Tesla?

Skickat från min SM-A300FU via Tapatalk
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Carl-Uno skrev:
Vad är visible Tesla?

Tredjeparts program till PC som fungerar som appen plus lite till.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Carl-Uno

Inlägg av Carl-Uno »

Ok tack. Har dock ingen PC, bara Apple och Android.

Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Carl-Uno skrev:
Ok tack. Har dock ingen PC, bara Apple och Android.
Finns både för PC som kör Windows och PC som kör OS X:
http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... post939004
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar