Är det någon i Sthlm Uppsala västerås som har en pelarlyft man får låna under en dag?
Utan att säga för mycket så kanske Tibor kan göra ett reportage.

Moderator: Redaktion
Visst är det!mans71 skrev:Spännande!
Verkar kanske lösa sig.Tars skrev:Hej!
Är det någon i Sthlm Uppsala västerås som har en pelarlyft man får låna under en dag?
Utan att säga för mycket så kanske Tibor kan göra ett reportage.
Eftersom tars har + på en P85D så tror jag inte på fjädring. Däremot hemmagjord ludicrus, en rejäl spik istället för säkring.Bjelke skrev:Byta batteri själv, byta fjädring eller byta front?
Nu är det spikat!Bjelke skrev:Byta batteri själv, byta fjädring eller byta front?
Rolig du.Remuz skrev:Eftersom tars har + på en P85D så tror jag inte på fjädring. Däremot hemmagjord ludicrus, en rejäl spik istället för säkring.Bjelke skrev:Byta batteri själv, byta fjädring eller byta front?
Har du tillgång till Teslas datorer eller har du en uppdatering på gång? Och i så fall, är du säker på att det fungerar?Tars skrev:Nu är det spikat!Bjelke skrev:Byta batteri själv, byta fjädring eller byta front?
Blir uppgradering till 100 kWh batteri!
Så jag får en P100D med + fjädring!!!!
Vet ej hur det görs, men vet att firman som gör jobbet byter batterier på 15-20 bilar/år.lator skrev:Har du tillgång till Teslas datorer eller har du en uppdatering på gång? Och i så fall, är du säker på att det fungerar?Tars skrev:Nu är det spikat!Bjelke skrev:Byta batteri själv, byta fjädring eller byta front?
Japp. Mjukvaran uppgraderas.Pontus skrev:Men för att få prestandan måste väl mer än batteri bytas? Minst mjukvaran i varje fall.
Åh, spänningen stiger...Tars skrev:Japp. Mjukvaran uppgraderas.Pontus skrev:Men för att få prestandan måste väl mer än batteri bytas? Minst mjukvaran i varje fall.
Batteriet kommer från en p100d, så allt hårdvarumässigt är klart för att montera dit.
Planerat är att få i det nya paketet installerat på tisdag.
Kommer självklart att dokumentera detta med mycket bilder.
Detta är som sagt var ett elbilsnördforum.
Har dom bytt storlek på batteri på någon bil?Tars skrev:Vet ej hur det görs, men vet att firman som gör jobbet byter batterier på 15-20 bilar/år.lator skrev:Har du tillgång till Teslas datorer eller har du en uppdatering på gång? Och i så fall, är du säker på att det fungerar?Tars skrev:Nu är det spikat!Bjelke skrev:Byta batteri själv, byta fjädring eller byta front?
Jag har för mig att den där youtubesnubben i USA som laddade sönder sitt batteri fick ett annat batteri monterat eftersom den gamla kapaciteten inte fanns kvar längre.Bjelke skrev:Har dom bytt storlek på batteri på någon bil?Tars skrev:Vet ej hur det görs, men vet att firman som gör jobbet byter batterier på 15-20 bilar/år.lator skrev:Har du tillgång till Teslas datorer eller har du en uppdatering på gång? Och i så fall, är du säker på att det fungerar?Tars skrev:Nu är det spikat!Bjelke skrev:Byta batteri själv, byta fjädring eller byta front?
Ja.Bjelke skrev:Har dom bytt storlek på batteri på någon bil?Tars skrev:Vet ej hur det görs, men vet att firman som gör jobbet byter batterier på 15-20 bilar/år.lator skrev:Har du tillgång till Teslas datorer eller har du en uppdatering på gång? Och i så fall, är du säker på att det fungerar?Tars skrev:Nu är det spikat!Bjelke skrev:Byta batteri själv, byta fjädring eller byta front?
Det här är ju jättespännande, jag kommer att följa med stort intresse!Tars skrev:Nu är det spikat!Bjelke skrev:Byta batteri själv, byta fjädring eller byta front?
Från krockade ja.fth skrev:Det här är ju jättespännande, jag kommer att följa med stort intresse!Tars skrev:Nu är det spikat!Bjelke skrev:Byta batteri själv, byta fjädring eller byta front?
Är det batterier från krockade bilar som används?
Hur ställer sig Tesla till det här?
Är det en officiell uppgradering av mjukvaran som sker eller är det ett fulhack?
Har dom bytt 90 till 100 också? Man är ju lite sugen på det batteriet...
/fth
Kul projekt, jag ser fram mot mer info och bilder!Tars skrev:Det får jag återkomma om.
Samma förfarande på x.fth skrev:Kul projekt, jag ser fram mot mer info och bilder!Tars skrev:Det får jag återkomma om.![]()
Tibor kanske kan skriva ett reportage och försöka få en kommentar från Tesla?
Vet du om han uppgraderat någon X ännu? Det är väl inte så många X som är utanför garanti ännu, och man kanske drar sig för detta då?
Jag börjar närma mig 8000-milsgränsen, och efter det kan jag nog tänka mig detta, vad kostar operationen?
Jag har också haft lite funderingar på att bygga en Powerwall av Tesla-moduler, då skulle man ju kunna använda sitt gamla batteri till det, jag antar att man får behålla det?
/fth