Fick just ett mail ifrån Tesla om att tävla om att få åka till Finnland och köra på en isbana på en sjö. Vinsten är resa och hotell samt mat och givetvis delta i körandet med olika modeller.
Har ni fått detta i Sverige också eller gäller det bara USA?
Har aldrig sett att Tesla gett några resor eller liknande förr. Kan ju räknas som reklam
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag fick det mailet för ett tag sedan. Så i Schweiz har det i varje fall skickats ut.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Det går om man plockar bort rätt säkring, vilket finnarna gjorde
Fast inte när jag körde. Kunderna låter de köra runt med Slip Start, sen plockar de bort säkringen och kör själva. Man får åka med. Att ta en kurva på isbana med bredsladd, åka sidledes i 100 km/h är skitkul!
Så mycket fel man gör när man åker själv är det nog bäst vi bara får köra med slip start. Även då kan man åka bredsladd - så länge man har kontroll över bilen. Tappar man kontrollen kommer Teslans dator till räddning och styr upp situationen.
Det är bara på gen 1 bilar som det går att rycka säkringen. Det finns redogjort för hur man gör det i en annan tråd. Det kan vara denna tråd http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... da#p217768
För Gen 2 bilar så går det inte, jag har letat över hela internet och säkringscentralen är uppbyggd på ett annat sätt på dessa bilar.
Det är trist att Tesla inte tillåter full urkoppling av antispinn och antisladd. Slip start är bara att ändra nivån från "Urtråkigt" till "Marginellt mindre urtråkigt". Att säga att det är för säkerheten är snack då man tillåter Autopiloten på det sätt man gör - det är alltid föraren som har ansvaret (och skall ha förnuftet).
Model S LR 2023, tidigare Model 3 Performance 2022, M3 2021, S90D 2019, 2016
Det är bara på gen 1 bilar som det går att rycka säkringen. Det finns redogjort för hur man gör det i en annan tråd. Det kan vara denna tråd http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... da#p217768
För Gen 2 bilar så går det inte, jag har letat över hela internet och säkringscentralen är uppbyggd på ett annat sätt på dessa bilar.
Det är trist att Tesla inte tillåter full urkoppling av antispinn och antisladd. Slip start är bara att ändra nivån från "Urtråkigt" till "Marginellt mindre urtråkigt". Att säga att det är för säkerheten är snack då man tillåter Autopiloten på det sätt man gör - det är alltid föraren som har ansvaret (och skall ha förnuftet).
Ser ut som att denna person har lyckats dock med att koppl ur allt via en ABS sensor
Det är bara på gen 1 bilar som det går att rycka säkringen. Det finns redogjort för hur man gör det i en annan tråd. Det kan vara denna tråd http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... da#p217768
För Gen 2 bilar så går det inte, jag har letat över hela internet och säkringscentralen är uppbyggd på ett annat sätt på dessa bilar.
Det är trist att Tesla inte tillåter full urkoppling av antispinn och antisladd. Slip start är bara att ändra nivån från "Urtråkigt" till "Marginellt mindre urtråkigt". Att säga att det är för säkerheten är snack då man tillåter Autopiloten på det sätt man gör - det är alltid föraren som har ansvaret (och skall ha förnuftet).
Ser ut som att denna person har lyckats dock med att koppl ur allt via en ABS sensor
Cool, det där måste testas...
Model S LR 2023, tidigare Model 3 Performance 2022, M3 2021, S90D 2019, 2016
Skulle vara väldigt skoj, speciellt med tanke på track mode
Vore otroligt roligt, TIBOR??
Vote otroligt roligt, MATS??
Lägger in på önskelistan
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Skulle vara väldigt skoj, speciellt med tanke på track mode
Jag har nu kollat med Teslaklubben i Norge och det finns platser kvar till detta event om någon är intresserad. Jag tror inte jag hinner leta reda på en bilsäkrad sjö för att hinna med att anordna något redan denna säsong, men till nästa vinter ska jag alla fall försöka. Om någon vet var det brukar finnas godkända isbanor i Mellansverige så får ni gärna höra av er via PM.
Men om någon är intresserad så hälsar alltså norrmännen att ni är varmt välkomna att anmäla er – dock finns inte så många platser kvar nu. Anmälningstiden är öppen en vecka till.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.