Spara 10000 vid köp av Tesla Model S

Här säljer du bilar

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
krabbe
Teslaägare

MODEL S REFERRAL PROGRAM

Inlägg av krabbe »

Om du fundera på att beställe en model S kan man använda mitt personliga Link och få kr. 10.000,- rabat på sin nya bil. http://--- Jag kommer som existerande Ägere att. Få kr. 10.000,- av Tesla til köp av Tesla produkter (service - utrustning osv.)

Så om du vill spara lite penga är linken http://---

Lycka til med bestälningen :)

Original teksten från Tesla !

Referral Program

Anyone who orders a new Model S before October 31st using the referral link of a current owner will get $1,000 off the purchase price. In return, the current owner will get a $1,000 discount that can be applied to a new car, service center visit or accessory. Referral discounts are limited to ten and are awarded on a first to purchase basis. New orders must be placed prior to October 31, 2015.

In addition, those who make five referrals will receive an invitation for them and a guest to attend the Gigafactory grand opening party. Those who make ten referrals will get the right to purchase a fully loaded Founder Series Model X, which is not available to the public, for the price of a base-level Model X—roughly a $25,000 saving. The first person to make ten referrals will get a fully loaded Model X for free.

We know that without our customers we would not be where we are today. This is our way of thanking you for continuing to build the Tesla community.

Limits
You must be a current Tesla owner to make referrals and cannot refer yourself. Discounts will be available for you to use when your friend’s order becomes non-refundable. You can use discounts toward a service center visit for your Tesla, to buy accessories or even a new Model S. Discounts are not transferrable and cannot be used to make monthly payments, purchase pre-owned Model S, or reserve Model X.

Free Model X
The first person to refer ten friends in each sales region— North America, Europe, and the Asia-Pacific — will receive a free Model X. They will be invited to configure their Model X once all ten friends have taken delivery of their new Model S.

Gigafactory Grand Opening Party
The Gigafactory grand opening party will take place in Nevada at a date to be determined in April 2016. Customers who make five referrals will receive two tickets to attend the grand opening party. These customers will be responsible for the cost of their own travel, lodging, and other incidentals. Tesla will provide transport to and from Reno, Nevada for the grand opening party.

Redemption
Discounts will automatically be applied to the purchase price of any new Model S. Discounts on service and accessories will be available beginning August 15, 2015. Remaining discounts will expire on December 31, 2016.

Good Faith
We introduce programs such as these in good faith and expect the same good faith in return. Please note that we may withhold credits, discounts or other awards where we believe customers are acting in bad faith or otherwise acting contrary to the intent of this program. We cannot cover every nefarious scenario, nor will we attempt to, but we do promise to be fair and reasonable.
Model S 85D AP 1 April 15 - Januari 17 (115.000 km)
Model X 90D AP 2 - FSD - Januari 17 - December 2020 (155.000 km)
Model 3 LR (2021) December 2020 -
Model Y PLR beställd
Användarvisningsbild
Alex_Z
Teslaägare

Tio nya prismedvetna Tesla ägare sökes!

Inlägg av Alex_Z »

Hej alla, Jag är en nöjd Teslaäggare sedan 2014 och nu har jag plötsligt blivit Teslasäljare genom Model S Hänvisningsprogram.

Går ni i Teslatankar så kan jag hjälpa er att konfigurera bilen samt sänka priset. Köper ni genom länken: http://--- får ni 10000 kr från Elon Musk samt ChaDeMo adapter (värd $430) från mig. Hjälper ni mig att vara först att sälja 10 bilar i Europa så får var och en som beställer genom länken 40000 kr från mig som tack för hjälpen. Totalt 50+ tusen i rabatt alltså.
Sprid gärna inlägget. Jag kommer även att lotta ut en som får ta del av den uttlovade biljetten till invigningsfesten av Gigafactory i Nevada bland dem som delar mina inlägg. Jag står för flygbiljettkostnaderna och Elon Musk för transfer.
Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Senast redigerad av Alex_Z, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Re: MODEL S REFERRAL PROGRAM

Inlägg av Niclas »

Tror det är meningen att länken ska användas av vänner etc som man känner och har "värvat".
Att ge länken till vemsomhelst bara för att få referrals är inte "in good faith".
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ida2603

Re: Tio nya prismedvetna Tesla ägare sökes!

Inlägg av Nicklas »

Kreativt...

Det ska bli spännande och se hur detta hänvisningsprogram utvecklar sig och till vilka längder folk är villiga att gå :roll:
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Ser inga problem med att man sprider sin länk allmänt bara man är tydlig med vad man gör. In good faith betyder nog att man inte ska luras eller vara bedräglig.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Kan vi inte snälla ha en samlingstråd för alla som vill spamma säljlänkar, istället för att det ska skapas hundra olika trådar? Ärligt talat, det är ju mest spam. Den som vill ha en kod lär fråga efter och få tag på en oavsett.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Känns som att vara först är nog redan kört och de lär väl inte tala om vem som var först innan perioden är slut? Vilket innebär att de 40 tkr som du lovar om du blir först är ett väldigt högoddsigt lotteri.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Alex_Z
Teslaägare

Inlägg av Alex_Z »

Pontus skrev:
Vilket innebär att de 40 tkr som du lovar om du blir först är ett väldigt högoddsigt lotteri.
Däremot chansen att få chademo adapter är 100-procentigt, och med den kan man snabbladda i östra Sverige, Finland och Östeuropa. Tacksam ifall du delar inlägget. Så ökar du chansen att vi är först.

Bild

Senast redigerad av Alex_Z, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Kan vi inte undvika denna typen av trådar, eller åtminstone ha det under säljes eller liknande?
Användarvisningsbild
Stefan T
Teslaägare

Inlägg av Stefan T »

+1
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 :)
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Om vi alla ska hålla på och sprida våra länkar så blir det lite mycket spam i trådarna det finns redan en tråd för detta. Hoppas någon admin kan slå ihop alla dessa.
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

Martinen skrev:
Om vi alla ska hålla på och sprida våra länkar så blir det lite mycket spam i trådarna det finns redan en tråd för detta. Hoppas någon admin kan slå ihop alla dessa.
Eller så gör vi som på TMC och förbjuder länkerbjudande på forumet..
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

matbl skrev:
Martinen skrev:
Inte mig emot. De har en tråd där folk som behöver länk kan be om det istället.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

Föreslår att vi gör som på TMC och förbjuder länkerbjudanden på forumet.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
lineman
Teslaägare

Inlägg av lineman »

+1
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

danni skrev:
matbl skrev:
Martinen skrev:
Inte mig emot. De har en tråd där folk som behöver länk kan be om det istället.
Låter som en bra idé, om jag söker någon som kan stödja mitt in köp så vilja jag att personen bor nära mig och kan visa upp bilen osv. Nu bor jag nära ett försäljning ställe så det är ju ok men om man har en bit och vill övertyga någon i familjen tex.
(Om jag bara är intresserad av en länk så skulle jag välja Bjørn... tex)
Användarvisningsbild
Tessling
Teslaägare

Inlägg av Tessling »

matbl skrev:
+1
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

matbl skrev:
De hör väl hemma under köp&sälj-delen i vart fall.

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Och samlar alla under en tråd.
Användarvisningsbild
Alex_Z
Teslaägare

Inlägg av Alex_Z »

Bild
Tessling skrev:
matbl skrev:
+1
Ok folk. Vill ni starta omröstning? Eller det är Troikan som bestämmer? Hur flyttar man inlägg till sälj delen?

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Den är redan flyttad till sälj-delen ;)
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

TiborBlomhall skrev:
Goodie.
Nu kan vi väl se till att alla som vill sprida sina länkar gör detta via nån av de trådarna som är skapade nu.
Användarvisningsbild
Alex_Z
Teslaägare

Inlägg av Alex_Z »

TiborBlomhall skrev:

Tack Tibor!

Bild

Användarvisningsbild
miksch
Teslaägare

Inlägg av miksch »

Jeg tenker dette er ikke ny metode å selge noe på, men det er vel første gang man prøver det på biler.
Fikk selv mail fra Tesla. Hvis en vil kjøpe en Tesla og bruker følgende link...
http://---
...så sparer vedkommende 10000,- .
Og hva kan man få for 10000,-? Jo, service for 3 år.
Uansett synes jeg dette er en morsommere aksjon enn å lese vanlig reklame og så betale full pris.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Teslan

Spara 10000 vid köp av Tesla Model S

Inlägg av Teslan »

Klicka på denne länken och få 10000 SEK i rabbat vid köp av valfri Tesla Model S.

http://---

Fick detta mail från Tesla och tänker att det kanske kan komma någon till använding. Har kollat och ska funka i sverige också även om jeg fick brevet från Tesla Norge.

Word of mouth har alltid vært en viktig del av hvordan salget av Tesla har vokst. Når jeg møter Tesla-eiere, nevner de ofte hvor mange andre de har overbevist om å kjøpe bilen.

Som du kanskje allerede vet betaler ikke Tesla for reklame, sponsorat eller produktplassering. Vi kunne kanskje solgt flere biler ved å gjøre det, men jeg liker ikke ideen om å lure folk til å kjøpe et produkt på falske premisser. Dersom du ser noen berømte mennesker som kjører Model S, er det fordi de genuint liker bilen. Dersom du ser bilen i en film, eller et TV show, er det på grunn av at produksjonen genuint liker bilen.

Bortsett fra word of mouth selges bilene våre også gjennom våre egne butikker. De vil alltid være viktige for å la folk sjekke ut våre nye modeller, og kunne spørre våre produktspesialister detaljerte spørsmål. Men, det å åpne og drive butikker er ganske dyrt. I våre evalueringer av Tesla sine kostnader av salg, fant vi at det koster oss rundt $2.000 å selge en bil igjennom butikken, litt mer i noen regioner og litt mindre i andre.

Begge måtene å nå nye potensielle kunder på er viktige, men dersom vi kan forsterke word of mouth effekten trenger vi ikke åpne like mange nye butikker i fremtiden. Vi skal derfor gjøre et eksperiment. Det ligner på kundevekst-programmet jeg jobbet med i Paypal/X.com tilbake i 1999. Det som fungerte for Paypal behøver ikke å fungere for Tesla, men det er verdt å prøve ut ettersom nettoresultatet vil være å senke kostnadene på $2.000 per solgte bil, og gi oss muligheten til å gi dette til kundene.

Dersom noen kjøper en Model S gjennom din link http://--- mellom nå og til og med 31. Oktober, får de 10.000NOK trukket fra kjøpsprisen og du får 10.000NOK i kreditt på din Teslakonto. Det kan brukes til fremtidige bilkjøp, servicekostnader eller tilbehør. For å begrense eksperimentet litt kan hver Tesla-eier få maksimalt 10 rabatter på 10.000NOK.

For å gjøre det litt mer moro, er der også noe som ikke kan kjøpes for penger. Dersom 5 av dine venner kjøper en Model S mottar du og en gjest en invitasjon til en guidet tour på vår Tesla Gigafactory i Nevada - verdens største fabrikk - samt en invitasjon til åpningsfesten. Dette vil bli helt fantastisk. Dersom du når 10 ordre vil du få rettigheten til å kjøpe en Model X Founder Series, med alt ekstrautstyr inkludert i grunnprisen (verdi ca. $25.000) - denne bilen er ikke tilgjengelig for kjøp ellers. Den første personen som når 10 vil få hele bilen gratis.

Elon

Detaljer finnes http://www.teslamotors.com/no_NO/suppor ... 577a31fff0
Skriv svar