Strax är 2018 slut, symboliskt nästan att de sista dagarna kantas av ljudliga motorvrål från kanske de sista förbränningsmotorerna?
Bjuder på några klipp här!
Några av klippen nedan är tagna direkt från officiella reklamklipp och klippet långt ned visar vad en 100% eldriven bil klarar! Inte helt fel då flera bedömare anser att förbränningsmotorn är nära… döden.
Tesla Model 3 Dual Motor Performance vs BMW M3 1/4 Mile Drag Racing
http://blog.ho-form.se/?p=7327
The final roar of the combustion engines? (ICE)
Moderator: Redaktion
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
Re: The final roar of the combustion engines? (ICE)
Ehh nej...?
Förstår faktiskt inte hur en del tänker här. Tror ni på allvar att fossilbilar kommer att upphöra att existera pang bom?
Det finns massor av 20-30 år gamla bilar på vägen. Det kommer att finnas massor av fossilbilar på vägarna i 20 år till.
Jag tror absolut på elbilar, men man ska nog inte underskatta fossilbilarnas livslängd.
Förstår faktiskt inte hur en del tänker här. Tror ni på allvar att fossilbilar kommer att upphöra att existera pang bom?
Det finns massor av 20-30 år gamla bilar på vägen. Det kommer att finnas massor av fossilbilar på vägarna i 20 år till.
Jag tror absolut på elbilar, men man ska nog inte underskatta fossilbilarnas livslängd.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
Jeppe_E skrev:Ehh nej...?
Jag retas med dem ju.

Kändes onekligen lite extra ironiskt att den första var en Lotus - jag trodde när jag såg stillbilden först att det var en Tesla Roadster 

Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Precis en sådan var jag på vippen att köpa men det var stört omöjligt att hitta någon till vettigt pris, så det blev en Smart roadster iställetStefL skrev:Kändes onekligen lite extra ironiskt att den första var en Lotus - jag trodde när jag såg stillbilden först att det var en Tesla Roadster

En Lotus Exige skulle jag fortfarande vilja ha här på gården....hrm....

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19