
Försökte hjälpa frugan att lista ut minimiladdning för att ta sig från Sjællands Odde till Køge.
Nu kunde hon ladda på färjan, så blev inget problem i pratikten. Finns dessutom Chademo både vi färjeläget och halvvägs till Køge.
Moderator: Redaktion
På önskemål från Remuz (och andra frustrerade Tesla-browsare) så finns nu ett experimentellt kartfritt läge att testa på https://abrp.mp/betaRemuz skrev:Ah, jag har ju inte testat att köra en rutt faktiskt. Men 42.2 var så långsam att det inte ens gick att logga in på sidan...
blincoln skrev:På önskemål från Remuz (och andra frustrerade Tesla-browsare) så finns nu ett experimentellt kartfritt läge att testa på https://abrp.mp/betaRemuz skrev:Ah, jag har ju inte testat att köra en rutt faktiskt. Men 42.2 var så långsam att det inte ens gick att logga in på sidan...
Än så länge är det helt enkelt samma som vanliga ABRP, men utan kartan i bakgrunden. Det går mycket fortare och är midre kludd på skärmen om man inte bryr sig om kartan. Tanken är att utveckla det till en mer anpassad layout utan kartan i detta läge.
Man slår av och på det med jordglobsikonen till höger - och som sagt än så länge bara i betan.
Ja, speciellt med laddning på färjan hade denna rutt kanske varit räddningen om man hade varit riktigt elektronfattiglobbin skrev:Denna kombination gav en rolig resa
Försökte hjälpa frugan att lista ut minimiladdning för att ta sig från Sjællands Odde till Køge.
Nu kunde hon ladda på färjan, så blev inget problem i pratikten. Finns dessutom Chademo både vi färjeläget och halvvägs till Køge.
Ehhhm, jag skyller på Jason som reggade den och som har väldigt dålig koll på svensk politik (såvitt jag vet). Man ska tänka abrp punkt map är tankenTiborBlomhall skrev:abrp.mp ?!
Är ni sponsrade av miljöpartiet?
Vilken färja är det som erbjuder laddning?lobbin skrev:Nu kunde hon ladda på färjan, så blev inget problem i pratikten. Finns dessutom Chademo både vi färjeläget och halvvägs till Køge.
https://www.molslinjen.dk/alt-det-prakt ... lbilen-op/Jilldris skrev:Vilken färja är det som erbjuder laddning?lobbin skrev:Nu kunde hon ladda på färjan, så blev inget problem i pratikten. Finns dessutom Chademo både vi färjeläget och halvvägs till Køge.
TeslaTissel skrev:Intressanta skillnader mellan - Model 3 - 75 kWh
Sträcka: Västerås - Malmö
Tack för ditt svar blincoln! Vi får fortsätta jobba på mer data. En del har jag samlat i min blog, lite sammanfattningar och filmklipp - Youtube, om Model 3 AWD Dual Motor vs Performance-modellen.blincoln skrev:Model 3 med 19" eller 20" har en väldigt konservativ referensförbrukning i ABRP, baserat på EPAs mätningar att de snygga fälgarna drar betydligt mer energi. Jag tror att vi kommer justera ner referensförbrukningen för dessa så småningom, vi ska bara få in tillräckligt med data för att känna oss säkra.
(Vi har massor av data, problemet är att skilja modellerna åt - bilens rapporterade option codes är nämligen samma för samtliga model 3... Vi får alltså gå på vad användaren har ställt in för modell, vilket ganska ofta inte stämmer.)
Det är en hel del trafik på detta forum, och folk svarar ofta, men man kan inte förvänta sig att någon omedelbart har en reaktion på allt man skriver.TeslaTissel skrev:Seriöst ingen som vill tillägga något om detta?
Kanske skall återkomma i kväll?
Kan bara hålla med, jag tyckte det som skrevs var intressant men hade inget att tillägga. Att skrika efter uppmärksamhet och svar känns helt fel.bylund skrev:Det är en hel del trafik på detta forum, och folk svarar ofta, men man kan inte förvänta sig att någon omedelbart har en reaktion på allt man skriver.TeslaTissel skrev:Seriöst ingen som vill tillägga något om detta?
Kanske skall återkomma i kväll?
Kanske är jag lite stingslig, men jag blir mindre motiverad att svara på ett inlägg som följs av ett par ifrågasättanden om varför ingen svarar.
bylund skrev:Det är en hel del trafik på detta forum, och folk svarar ofta, men man kan inte förvänta sig att någon omedelbart har en reaktion på allt man skriver.TeslaTissel skrev:Seriöst ingen som vill tillägga något om detta?
Kanske skall återkomma i kväll?
Kanske är jag lite stingslig, men jag blir mindre motiverad att svara på ett inlägg som följs av ett par ifrågasättanden om varför ingen svarar.
Jag skrek inte efter uppmärksamhet.vigge50 skrev:Kan bara hålla med, jag tyckte det som skrevs var intressant men hade inget att tillägga. Att skrika efter uppmärksamhet och svar känns helt fel.bylund skrev:Det är en hel del trafik på detta forum, och folk svarar ofta, men man kan inte förvänta sig att någon omedelbart har en reaktion på allt man skriver.TeslaTissel skrev:Seriöst ingen som vill tillägga något om detta?
Kanske skall återkomma i kväll?
Kanske är jag lite stingslig, men jag blir mindre motiverad att svara på ett inlägg som följs av ett par ifrågasättanden om varför ingen svarar.
Kul att testa E-tron.blincoln skrev:Audi e-Tron har letat sig in i ABRP som preliminär modell (på beta-siten https://abetterrouteplanner.com/beta). Det står lite mer i e-Tron-tråden: http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... start=1180
Planeraren kommer i alla fall definitivt upptäcka vilka laddare som är värda att använda. Det viktigast är kanske att man får upp ögonen för hur oanvändbara 50 kW-laddarna är för stora bilar och hur mycket vi saknar snabba CCS-laddare i Sverige. Go Ionity!gellerstam skrev:Läge där man bara kan välja/se CCS med mer än 99kw? De däringa 50kw semisnabbladdarna är ju så långsamma, de blir ju mer som nödladdare/matstoppsladdare.