Byta eller förlänga försäkringen?
Moderator: Redaktion
Byta eller förlänga försäkringen?
Dags att teckna halvförsäkring för min S75 för nästa år och frågan är om det är värt att kolla med andra försäkringsbolag eller är 14,4k med företagsleasing ett bra pris? jag bor i Stockholm och bilen är 1 år gammal. Jag vet att det finns många trådar om försäkring men ingen som är up-to-date.
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
Re: Byta eller förlänga försäkringen?
Beror på hur mycket det kör, men jag tycker det låter dyrt. Jag betalar drygt 12 för helförsäkring privat i Solna, utan eget garage. 2500 mil
Model S Standard Range Raven
1500 mil kör jag. Vilket försäkringsbolag har du då? och jag tror att företagsförsäkringar är dyrare för någon rolig anledning?
Företagsförsäkring är ofta dyrare, tyvärr. Själv har jag Trygg Hansa, som var billigast (med stor marginal) när jag fick teckna om efter vagnskadegarantin gått ut. Då fanns det en del försäkringsbolag som inte ens vill försäkra en Tesla... Kanske det har ändrats nu?
Vad är det för bolag? Är det privat?jeppe_sthlm skrev:Beror på hur mycket det kör, men jag tycker det låter dyrt. Jag betalar drygt 12 för helförsäkring privat i Solna, utan eget garage. 2500 mil
Jag har Trygg Hansa och de skall ha runt 17 000 per helår för företag nu vid förlängningen sv S75D 2017 i Stockholms kommun och 2500 mil... tyckte det kändes dyrt.
"Elbilisterna satt i ett hörn och tissla och tesla."
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
Hade för mig att företagsförsäkringar var billigare.
Har WaterCircles. Min bil är iofs gammal och reggad med låg effekt, vilket förmodligen spelade in på premien
Har WaterCircles. Min bil är iofs gammal och reggad med låg effekt, vilket förmodligen spelade in på premien
Model S Standard Range Raven
WaterCircles är billiga ja men de tar inte företagsbilar tyvärr.
Och inget relaterat till företag är billigare utan rätt tvärtom faktiskt, men det finns vissa fördelar med att ta det på företaget ändå.
Och inget relaterat till företag är billigare utan rätt tvärtom faktiskt, men det finns vissa fördelar med att ta det på företaget ändå.