Tire pressure low trots 37 psi?
Moderator: Redaktion
Re: Tire pressure low trots 37 psi?
37psi låter lågt. 45psi är väl rekommenderat tryck om du har 19"?
Senast redigerad av helix, redigerad totalt 1 gånger.
Samma sak på min bil efter uppdateringen
Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag brukar få varning vid skifte mellan sommar- & vinterdäck, men det brukar lösa sig efter en reset av däcktrycksensorerna på skärmen.
Vid senaste skiftet (efter uppdateringen till v9) fick jag dock en mer allvarlig röd varning som uppmanade mig att stanna bilen. Reset hjälpte inte.
Efter en manuell mätning av däcktrycket (som var ok) och ca en halvmils körning hoppade det igång igen.
Var dock rätt orolig innan det ordnade sig...
Face-liftad S75 i titanium metallic med panoramatak, svarta nextgen-säten, ljust alcantara-tak och autopilot.
Beställd 2016-06-17, levererad 2016-09-19.
Beställd 2016-06-17, levererad 2016-09-19.
Hade samma i helgen! Det stannade kvar trots reset även fast det var samma tryck i alla fyra hjul så var ett hjul som larmade, det som löste det var en reset följt av en rebot!
Ahhh.....
Lite hjärnsläpp, ändrat sig från bar till psi efter uppdateringen
Ca 2,5 bar nu så lite lågt!
Lite hjärnsläpp, ändrat sig från bar till psi efter uppdateringen

Ca 2,5 bar nu så lite lågt!
Pund per kvadrattum är ju inte den mest metriska enheten för tryck, nej.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Förra gången jag skiftade däck fick jag lära mig att man måste köra över en viss hastighet en viss tid för att sensorerna ska resetas, oavsett vad man gör manuellt på skärmen. Så löste jag det nu den senaste gången.Larssa skrev:Hade samma i helgen! Det stannade kvar trots reset även fast det var samma tryck i alla fyra hjul så var ett hjul som larmade, det som löste det var en reset följt av en rebot!