Värva en kompis

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Värva en kompis

Inlägg av bylund »

Teslas program för att vi ska sälja bilar åt dem.
http://www.bloomberg.com/news/articles/ ... -incentive
Jag har dock inte fått mailet om hur man värvar. Någon annan som fått det?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Kontakt:

Re: Värva en kompis

Inlägg av ovelundkvist »

Är det inte dags att vi i forumet ordnar en Model X till Tibor:
Användarvisningsbild
josve
Teslaägare

Inlägg av josve »

ovelundkvist skrev:
Är det inte dags att vi i forumet ordnar en Model X till Tibor:
Problemet är väl att Tibor måste äga en Tesla för att kunna delta (tror inte det funkar med en leaf ;).

Men gillar tanken, om någon borde Tibor kunna lyckas!
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Bara jag som får dåliga vibbar av detta, betyder detta att tesla inte får in tillräckligt med beställningar av Model S för att fylla produktionen och nå sina mål med 55,000?
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Intressant. Undrar om det kommer gälla i Sverige. Jag har massa kompisar som går och lurar på Teslor.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Vad är det för extra med special modellen av X?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Daoops

Inlägg av Daoops »

vigge50 skrev:
Bara jag som får dåliga vibbar av detta, betyder detta att tesla inte får in tillräckligt med beställningar av Model S för att fylla produktionen och nå sina mål med 55,000?
Du och alla på Seeking Alpa.. ;). Men visst kan det vara så att den finns nån gräns på hur många miljonklassbilar man kan sälja helt utan aktiv reklam och att detta är ett sätt att öka på trycket lite. Finns nog många steg innan vi pratar superbowl eller typ F1 sponsring.
Så just försäljningsvolymen är nog inte så konstigt, nån gång borde det hända.

En annan dålig del är ju förtroendekapitalet, om du som ägare säljer in Tesla runt fikabordet så blir det ju mindre värt om alla vet att du kan tjäna pengar på det.

Kanske därför dom pratar om det som ett tidsbegränsat prov. Det finns klara risker men det är ju också lite kul om du kan få en slant för att du kanske erbjuder nån liten provkörning till bekanta i din bil.

Så jag svarar nog både ja och nej för mig på din fråga :)
Användarvisningsbild
Daoops

Inlägg av Daoops »

danni skrev:
Intressant. Undrar om det kommer gälla i Sverige. Jag har massa kompisar som går och lurar på Teslor.
Ser så ut
http://www.teslamotors.com/support/refe ... 5a9f238c1b
Användarvisningsbild
Jorma
Teslaägare

Inlägg av Jorma »

Pontus skrev:

Jag känner en man som har ett företag i Silicon Valley i närheten av Tesla. Han har beställt en X och betalade in 40 000 $ i förskott förra året för att få en sådan här specialare och han är också garanterad att få en av bilarna ur den första serien som producerats.
Den har tydligen allt i tillval och en del extra som inte kommer att finnas att beställa, men vad visste han inte senast jag träffade honom i Maj.
Vad den skulle kosta i slutsumma visste han inte heller då, och inte heller när han skulle få den.
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare

Inlägg av matbl »

Jorma skrev:
Pontus skrev:

Jag känner en man som har ett företag i Silicon Valley i närheten av Tesla. Han har beställt en X och betalade in 40 000 $ i förskott förra året för att få en sådan här specialare och han är också garanterad att få en av bilarna ur den första serien som producerats.
Den har tydligen allt i tillval och en del extra som inte kommer att finnas att beställa, men vad visste han inte senast jag träffade honom i Maj.
Vad den skulle kosta i slutsumma visste han inte heller då, och inte heller när han skulle få den.
Det han har beställt är en signature edition. Vad som erbjuds här om du säljer 10 model s på någon månad eller två är att du får köpa en founders series. Det är alltså innan sig. Om du inte ör först att nå 10 bilar för då får du en X.
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Det här med att Tesla har ett överflöd av beställningar slutade jag tro på när The D släppes och försäljningen gick upp som ett spjut. Att de ändå säljer ruskigt bra dock råder det inget tvivel om.
Användarvisningsbild
pegs
Teslaägare

Inlägg av pegs »

Intressant upplägg. Det här kommer att ge dom enormt med gratis publicitet. Kul att dom testar annorlunda grepp.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Tror detta delvis har att göra med att Tesla Motors vill hålla uppe nyförsäljningssiffrorna för Model S nu när Model X är på gång. De verkar inte heller ha några större problem med produktionstakten av varken batterier eller bilar längre och behöver expandera än mer än 50% ökning varje år blir svårare och svårare att hålla.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
matsm
Teslaägare

Inlägg av matsm »

Eftersom dom bästa säljarna är Tesla fansen och ägarna med sina provkörningar är det helt logiskt. Detta med "bonus" är ju något som Tesla supportrar bl a föreslagit på
möten med Elon tidigare om åren. Tror detta är en payback till fansen och har inget med att dom skulle få ont om beställningar att göra. Dock kan det väl ge lite extra skjuts
nu inför Q3 när X:en kommer ut.

Skall snart lägga en beställning själv...vet dock inte jag hinner innan den 31/10 :?
70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

matsm skrev:
Eftersom dom bästa säljarna är Tesla fansen och ägarna med sina provkörningar är det helt logiskt. Detta med "bonus" är ju något som Tesla supportrar bl a föreslagit på
möten med Elon tidigare om åren. Tror detta är en payback till fansen och har inget med att dom skulle få ont om beställningar att göra. Dock kan det väl ge lite extra skjuts
nu inför Q3 när X:en kommer ut.

Skall snart lägga en beställning själv...vet dock inte jag hinner innan den 31/10 :?
Du vet att jag är din bästa Tesla ägande kompis va ;)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Fick detta på mailen, så programmet kommer iaf till Norge, troligtvis även till Sverige. Kanske någon redan fått mail för den svenska marknaden?

Word of mouth har alltid vært en viktig del av hvordan salget av Tesla har vokst. Når jeg møter Tesla-eiere, nevner de ofte hvor mange andre de har overbevist om å kjøpe bilen.

Som du kanskje allerede vet betaler ikke Tesla for reklame, sponsorat eller produktplassering. Vi kunne kanskje solgt flere biler ved å gjøre det, men jeg liker ikke ideen om å lure folk til å kjøpe et produkt på falske premisser. Dersom du ser noen berømte mennesker som kjører Model S, er det fordi de genuint liker bilen. Dersom du ser bilen i en film, eller et TV show, er det på grunn av at produksjonen genuint liker bilen.

Bortsett fra word of mouth selges bilene våre også gjennom våre egne butikker. De vil alltid være viktige for å la folk sjekke ut våre nye modeller, og kunne spørre våre produktspesialister detaljerte spørsmål. Men, det å åpne og drive butikker er ganske dyrt. I våre evalueringer av Tesla sine kostnader av salg, fant vi at det koster oss rundt $2.000 å selge en bil igjennom butikken, litt mer i noen regioner og litt mindre i andre.

Begge måtene å nå nye potensielle kunder på er viktige, men dersom vi kan forsterke word of mouth effekten trenger vi ikke åpne like mange nye butikker i fremtiden. Vi skal derfor gjøre et eksperiment. Det ligner på kundevekst-programmet jeg jobbet med i Paypal/X.com tilbake i 1999. Det som fungerte for Paypal behøver ikke å fungere for Tesla, men det er verdt å prøve ut ettersom nettoresultatet vil være å senke kostnadene på $2.000 per solgte bil, og gi oss muligheten til å gi dette til kundene.

Dersom noen kjøper en Model S gjennom din link http://--- mellom nå og til og med 31. Oktober, får de 10.000NOK trukket fra kjøpsprisen og du får 10.000NOK i kreditt på din Teslakonto. Det kan brukes til fremtidige bilkjøp, servicekostnader eller tilbehør. For å begrense eksperimentet litt kan hver Tesla-eier få maksimalt 10 rabatter på 10.000NOK.

For å gjøre det litt mer moro, er der også noe som ikke kan kjøpes for penger. Dersom 5 av dine venner kjøper en Model S mottar du og en gjest en invitasjon til en guidet tour på vår Tesla Gigafactory i Nevada - verdens største fabrikk - samt en invitasjon til åpningsfesten. Dette vil bli helt fantastisk. Dersom du når 10 ordre vil du få rettigheten til å kjøpe en Model X Founder Series, med alt ekstrautstyr inkludert i grunnprisen (verdi ca. $25.000) - denne bilen er ikke tilgjengelig for kjøp ellers. Den første personen som når 10 vil få hele bilen gratis.

Elon

Detaljer finnes her
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Inlägg av +46 »

Visserligen kan jag aldrig mäta mig med Tibor, men flera månader innan jag fick min Tesla så hade jag ändå lyckats övertyga minst ett par personer att köpa en Tesla och ännu fler att provköra en Tesla.
Men med ett värvarprogram så kommer jag bli en sämre ambassadör för Tesla. Varför då undrar säkert den entusiastiske som ser möjligheterna att nu också kunna tjäna flera extra tusenlappar på sitt stora intresse.
Personligen så är min heder och trovärdighet viktigare än en provision. Blotta misstanken att jag skulle argumentera för egen vinning istället för den goda saken (miljö / elbil / Tesla) gör att jag hellre kommer att avstå och bara fokusera på att besvara frågor som till exempel varför jag har valt att lätta på lädret och spendera styvt en miljon på en elbil av märket Tesla.
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Håller med, trovärdigheten i ägar rekommendationerna minskar.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Var inte en del av detta en tävling om att hinna först till 10 st värvningar?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Användarvisningsbild
josve
Teslaägare

Inlägg av josve »

LarsL skrev:
Håller med, trovärdigheten i ägar rekommendationerna minskar.
Om du är en trovärdig person minskar inte detta din trovärdighet förutsatt att du är ärlig.
Användarvisningsbild
svo
Teslaägare

Inlägg av svo »

bylund skrev:
Jag har fått mailet, min länk är http://--- Det står i texten att jag får en 10 kkr kredit på mitt teslakonto för varje betällning. Nu köpte jag 4 års förbetald service och funktionen service ranger, så det dröjer nog ett tag innan ev krediter förbrukas om man inte köper tillbehör eller beställer en ny bil. Jag beställde min bil (P85) i november 2013 och fick leverans i mars 2014 från Tesla Pop-up Store i Täby Centrum. Bilen finns i Stockholm och har rullat ca 2500 mil idag.
Det enda problemet har varit en frysande laddlucka som jag monterade ett tapehandtag på tills Tesla Service justerade vänster bakljus lite bakåt med distanser så att laddluckan fick mer spel i framkant mot karossen och sedan dess har det fungerat mycket bättre att öppna den.
Model S P85 2014
Model S Plaid 2023
Användarvisningsbild
kanylbullen
Teslaägare

Inlägg av kanylbullen »

bylund skrev:
Jag fick det idag

Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Inlägg av Teslaspolen »

Intressant.

Kanske ett testprogram inför Model 3? 500 000 bilar om året utan reklam, det hade inte varit dåligt! Det enda jag är orolig för är om det börjar misstänkas att vi entusiaster är köpta.

Personligen avskyr jag reklam som allt som oftast undanhåller information eller skriver in finstilt...
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

svo skrev:
Heter du Anon, eller något liknande?
Min länk var liknande men istället för anon står det mitt förnamn. Anon kunde annars stå för "anonymous" - har du isåfall gjort någonting för att anonymisera länken?
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Hmmm. Man måste ha tagit leverans av sin bil för att kunna värva eller? Alltså, det räcker inte att (som jag) ha beställt en bil själv?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Skriv svar