Om man vill ha någon form av rabatt så får man köpa två e-tron och sälja en av dem vidare till Norge med ett rejält påslag. De har förbokningar som sträcker sig flera år framåt.
jag skulle nog inte satsa på det. Alla som vill ha e-Tron i Norge 2019 kommer antagligen få det. Väldigt många reservationer som fallit bort den senaste tiden efter att priserna på tillbehör offentligjordes. Dessutom verkar de dyra elbilarna där man kan speca utrustning själv (istället för Tesla där nästan alla bilar är likadant speecade förutom färg inne och ute) inte vara så lätta att sälja som tidigare elbilar. Ipacarna blir inte sålda, de ligger länge och priser över inköpspris är ovanligt att få. Vet flera som faktiskt gjort förlust för att bli av med dom.
Du har säkert rätt. Jag planerar inte att göra sådana affärer, bortsett från att jag inte har ekonomi för det.
Enligt vad jag har hört så finns det nånstans mellan 6000 och 7000 förbokningar i Norge. Min säljare påstår att Norge har samma tilldelning som Sverige, alltså 1000 bilar. Det måste ju vara fel. De har 10 ggr så många förbokningar som Sverige och det borde ju Audi ha förutsett. Troligen är tilldelningen 10 ggr större också. Eller?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
jag skulle nog inte satsa på det. Alla som vill ha e-Tron i Norge 2019 kommer antagligen få det. Väldigt många reservationer som fallit bort den senaste tiden efter att priserna på tillbehör offentligjordes. Dessutom verkar de dyra elbilarna där man kan speca utrustning själv (istället för Tesla där nästan alla bilar är likadant speecade förutom färg inne och ute) inte vara så lätta att sälja som tidigare elbilar. Ipacarna blir inte sålda, de ligger länge och priser över inköpspris är ovanligt att få. Vet flera som faktiskt gjort förlust för att bli av med dom.
Är det därför du avbeställt din? För att det inte verkar gå att göra enkla pengar på den?
Både ja och nej. Om jag beställer och hämtar ut en bil är det för att köra den en stund, utvärdera och sen bestämma om jag ska behålla den eller sälja. Om jag redan innan vet att det är några grejer med bilen som gör att jag inte kommer behålla den samt att det troligtvis inte går att tjäna pengar eller ens sälja den break even, så är det ointressant att beställa och ta ut bilen. Det är eTron-situationen för mig.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Om man vill ha någon form av rabatt så får man köpa två e-tron och sälja en av dem vidare till Norge med ett rejält påslag. De har förbokningar som sträcker sig flera år framåt.
jag skulle nog inte satsa på det. Alla som vill ha e-Tron i Norge 2019 kommer antagligen få det. Väldigt många reservationer som fallit bort den senaste tiden efter att priserna på tillbehör offentligjordes. Dessutom verkar de dyra elbilarna där man kan speca utrustning själv (istället för Tesla där nästan alla bilar är likadant speecade förutom färg inne och ute) inte vara så lätta att sälja som tidigare elbilar. Ipacarna blir inte sålda, de ligger länge och priser över inköpspris är ovanligt att få. Vet flera som faktiskt gjort förlust för att bli av med dom.
Du har säkert rätt. Jag planerar inte att göra sådana affärer, bortsett från att jag inte har ekonomi för det.
Enligt vad jag har hört så finns det nånstans mellan 6000 och 7000 förbokningar i Norge. Min säljare påstår att Norge har samma tilldelning som Sverige, alltså 1000 bilar. Det måste ju vara fel. De har 10 ggr så många förbokningar som Sverige och det borde ju Audi ha förutsett. Troligen är tilldelningen 10 ggr större också. Eller?
Hmm, jag reserverade för nån månad sedan och hade då reservation 4500 ca. De senaste veckorna har min plats fått ett lägre och lägre numme pga andra före mig som avbokat. Om det tillkommit 2-3000 reservationer på ca1månad, vet ej, men känns inte så. Det lär komma fler än 1000 bilar till Norge!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Är det någon som har beställt och fått rabatt på E-tron? Vad jag hörde så är det 0% i rabatt som gäller. Större organisationer som har ramavtal och normalt har 12% rabatt kommer att få 1-2% rabatt på E-tron.
Om man vill ha finansiering via Audi är det 3.95% ränta som gäller och kanske finns möjlighet att pruta ner till 2.95%
Har säkert skrivits tidigare i tråden, men jag fick färsk uppgift att det är 790 förbokningar som gjorts i Sverige innan förbokningen stängdes häromdagen. Audi Sverige kommer att få en kvot på 900 bilar i tilldelning under 2019.
Finns det något fristående leasingbolag som kan erbjuda lägre ränta idagsläget, och finansiera E-tron den vägen?
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
Är det någon som har beställt och fått rabatt på E-tron? Vad jag hörde så är det 0% i rabatt som gäller. Större organisationer som har ramavtal och normalt har 12% rabatt kommer att få 1-2% rabatt på E-tron.
Om man vill ha finansiering via Audi är det 3.95% ränta som gäller och kanske finns möjlighet att pruta ner till 2.95%
Har säkert skrivits tidigare i tråden, men jag fick färsk uppgift att det är 790 förbokningar som gjorts i Sverige innan förbokningen stängdes häromdagen. Audi Sverige kommer att få en kvot på 900 bilar i tilldelning under 2019.
Finns det något fristående leasingbolag som kan erbjuda lägre ränta idagsläget, och finansiera E-tron den vägen?
dd88 snackade ju om att 2% inte var svårt att få av fristående långivare. Jag har dock ingen aning. 4% på en bil för 1 miljon känns rätt surt.
jag skulle nog inte satsa på det. Alla som vill ha e-Tron i Norge 2019 kommer antagligen få det. Väldigt många reservationer som fallit bort den senaste tiden efter att priserna på tillbehör offentligjordes. Dessutom verkar de dyra elbilarna där man kan speca utrustning själv (istället för Tesla där nästan alla bilar är likadant speecade förutom färg inne och ute) inte vara så lätta att sälja som tidigare elbilar. Ipacarna blir inte sålda, de ligger länge och priser över inköpspris är ovanligt att få. Vet flera som faktiskt gjort förlust för att bli av med dom.
Är det därför du avbeställt din? För att det inte verkar gå att göra enkla pengar på den?
Både ja och nej. Om jag beställer och hämtar ut en bil är det för att köra den en stund, utvärdera och sen bestämma om jag ska behålla den eller sälja. Om jag redan innan vet att det är några grejer med bilen som gör att jag inte kommer behålla den samt att det troligtvis inte går att tjäna pengar eller ens sälja den break even, så är det ointressant att beställa och ta ut bilen. Det är eTron-situationen för mig.
Ganska roande tycker jag att alla tycks härma Tesla rakt av. Det verkar som alla för sina elbilar kopierat konceptet med köplats och reservationsavgift. Undrar om fler än Audi kommer kopiera konceptet med fasta priser också
Skönt om hela branschen på sikt överger prutandet. Är väl iofs en ganska logisk konsekvens av att ökande andel köp kommer göras över nätet.
Ganska roande tycker jag att alla tycks härma Tesla rakt av. Det verkar som alla för sina elbilar kopierat konceptet med köplats och reservationsavgift. Undrar om fler än Audi kommer kopiera konceptet med fasta priser också
Skönt om hela branschen på sikt överger prutandet. Är väl iofs en ganska logisk konsekvens av att ökande andel köp kommer göras över nätet.
BMW har ju mycket sämre rabatter på i3 också. Tror inte det handlar om att härmas utan om att de inte har nån vinst i bilarna att pruta av.
Ganska roande tycker jag att alla tycks härma Tesla rakt av. Det verkar som alla för sina elbilar kopierat konceptet med köplats och reservationsavgift. Undrar om fler än Audi kommer kopiera konceptet med fasta priser också
Skönt om hela branschen på sikt överger prutandet. Är väl iofs en ganska logisk konsekvens av att ökande andel köp kommer göras över nätet.
BMW har ju mycket sämre rabatter på i3 också. Tror inte det handlar om att härmas utan om att de inte har nån vinst i bilarna att pruta av.
Precis, mindre marginaler och lägre konkurrens gör att prutviljan försvinner. Vi får väl se hur det ser ut om 5 år.
Audifinans kommer sätta restvärdet till 58% enligt vad säljare sa till mig idag. Det förändrar ju kalkylen endel. Vårt finansbolag hade 48% i sin beräkning. Nu blir det att förhandla med Autoplan.
Får jag till en vettig kalkyl på e-tron så orkar jag nog inte vänta på att Elon ska få ur kroken ur...
Audifinans kommer sätta restvärdet till 58% enligt vad säljare sa till mig idag. Det förändrar ju kalkylen endel. Vårt finansbolag hade 48% i sin beräkning. Nu blir det att förhandla med Autoplan.
Får jag till en vettig kalkyl på e-tron så orkar jag nog inte vänta på att Elon ska få ur kroken ur...
Är det inte garanterat restvärde är ett högre restvärde på leasingen ungefär som att kissa i byxorna. Varmt och skönt först men...
58%?! Det låter galet högt. Är det tvunget så eller kan man välja att sätta det lägre? Det brukar man väl kunna göra? Jag har inget intresse av att sätta ett orimligt högt restvärde bara för att få en lägre leasingkostnad som jag ändå får äta upp om tre år.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
58%?! Det låter galet högt. Är det tvunget så eller kan man välja att sätta det lägre? Det brukar man väl kunna göra? Jag har inget intresse av att sätta ett orimligt högt restvärde bara för att få en lägre leasingkostnad som jag ändå får äta upp om tre år.
58% är väl inte orimligt. Visst Tesla är såklart bättre bilar men 58% ska väl tom en Audi klara
Jag har 50% efter 4 år på min X. Det kommer aldrig bli aktuellt...
Jag har 55% efter tre år på min Model S och inget garanterat restvärde. Jag vet inte, men det känns som att det kan bli tajt. Jag hoppas jag har fel, men jag räknar med att jag måste lägga nåt emellan för att bli av med den.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Jag har 55% efter tre år på min Model S och inget garanterat restvärde. Jag vet inte, men det känns som att det kan bli tajt. Jag hoppas jag har fel, men jag räknar med att jag måste lägga nåt emellan för att bli av med den.
Det låter för mig helt orimligt om du inte har väldigt lång körsträcka.
Om du gett en miljon för den så är de ju värda klart mer än 550k efter tre år och 6000 mil. X har väl dock ännu lite högre andrahandsvärde hittills.
Den kostade 1,2 mille, restvärdet är alltså 660-tusen. Just nu har den gått 4000 mil. Fast leasingen går officiellt ut i mars 2020, det är alltså över ett år kvar. Uppskattad körsträcka om ett år är ungefär 5500 mil.
Jag har som jag ser det två alternativ. Antingen så försöker jag sälja den nu och så beställer jag en e-tron istället. Men om jag inte får ett tillräckligt högt inbytespris så att det går att lösa leasingen får jag behålla den ett år till, som planerat alltså. Sen får man se.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Den kostade 1,2 mille, restvärdet är alltså 660-tusen. Just nu har den gått 4000 mil. Fast leasingen går officiellt ut i mars 2020, det är alltså över ett år kvar. Uppskattad körsträcka om ett år är ungefär 5500 mil.
Jag har som jag ser det två alternativ. Antingen så försöker jag sälja den nu och så beställer jag en e-tron istället. Men om jag inte får ett tillräckligt högt inbytespris så att det går att lösa leasingen får jag behålla den ett år till, som planerat alltså.
1500 mil när du kör e-Golfen som förstabil? Galet.
Har extremt svårt att se hur du ska få under 660k med 5500 mil... Vill du köpa en försäkring av mig?
Den kostade 1,2 mille, restvärdet är alltså 660-tusen. Just nu har den gått 4000 mil. Fast leasingen går officiellt ut i mars 2020, det är alltså över ett år kvar. Uppskattad körsträcka om ett år är ungefär 5500 mil.
Jag har som jag ser det två alternativ. Antingen så försöker jag sälja den nu och så beställer jag en e-tron istället. Men om jag inte får ett tillräckligt högt inbytespris så att det går att lösa leasingen får jag behålla den ett år till, som planerat alltså.
1500 mil när du kör e-Golfen som förstabil? Galet.
Har extremt svårt att se hur du ska få under 660k med 5500 mil... Vill du köpa en försäkring av mig?
1500 mil var kanske överdrivet, men 1000 lär det bli. Jag kör Teslan i tjänsten, sambon kör alltid e-Golfen. Privat kör vi också i princip bara e-Golfen. Men det plockar mil, oavsett hur man gör. Det är långa avstånd på bondvischan.
Jag hoppas f ö att du har rätt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Den kostade 1,2 mille, restvärdet är alltså 660-tusen. Just nu har den gått 4000 mil. Fast leasingen går officiellt ut i mars 2020, det är alltså över ett år kvar. Uppskattad körsträcka om ett år är ungefär 5500 mil.
Jag har som jag ser det två alternativ. Antingen så försöker jag sälja den nu och så beställer jag en e-tron istället. Men om jag inte får ett tillräckligt högt inbytespris så att det går att lösa leasingen får jag behålla den ett år till, som planerat alltså.
1500 mil när du kör e-Golfen som förstabil? Galet.
Har extremt svårt att se hur du ska få under 660k med 5500 mil... Vill du köpa en försäkring av mig?
1500 mil var kanske överdrivet, men 1000 lär det bli. Jag kör Teslan i tjänsten, sambon kör alltid e-Golfen. Privat kör vi också i princip bara e-Golfen. Men det plockar mil, oavsett hur man gör. Det är långa avstånd på bondvischan.
Jag hoppas f ö att du har rätt.
Jag menar allvar med försäkring. Menar du allvar att du oroar dig så kan du försäkra dig hos mig. Blir fördelaktigt för båda parter...
Den kostade 1,2 mille, restvärdet är alltså 660-tusen. Just nu har den gått 4000 mil. Fast leasingen går officiellt ut i mars 2020, det är alltså över ett år kvar. Uppskattad körsträcka om ett år är ungefär 5500 mil.
Jag har som jag ser det två alternativ. Antingen så försöker jag sälja den nu och så beställer jag en e-tron istället. Men om jag inte får ett tillräckligt högt inbytespris så att det går att lösa leasingen får jag behålla den ett år till, som planerat alltså.
1500 mil när du kör e-Golfen som förstabil? Galet.
Har extremt svårt att se hur du ska få under 660k med 5500 mil... Vill du köpa en försäkring av mig?
Vår i3 går 1200 mil per år också. Frugan kör 4 mil om dagen i den. Minst.
Vad gäller priserna så ska man inte vara så säker. Antal Model S till salu på blocket har ökat från 66 till 74 sen Model 3 blev beställningsbar. Kan vara en slump också men...
Den kostade 1,2 mille, restvärdet är alltså 660-tusen. Just nu har den gått 4000 mil. Fast leasingen går officiellt ut i mars 2020, det är alltså över ett år kvar. Uppskattad körsträcka om ett år är ungefär 5500 mil.
Jag har som jag ser det två alternativ. Antingen så försöker jag sälja den nu och så beställer jag en e-tron istället. Men om jag inte får ett tillräckligt högt inbytespris så att det går att lösa leasingen får jag behålla den ett år till, som planerat alltså.
1500 mil när du kör e-Golfen som förstabil? Galet.
Har extremt svårt att se hur du ska få under 660k med 5500 mil... Vill du köpa en försäkring av mig?
Vår i3 går 1200 mil per år också. Frugan kör 4 mil om dagen i den. Minst.
Vad gäller priserna så ska man inte vara så säker. Antal Model S till salu på blocket har ökat från 66 till 74 sen Model 3 blev beställningsbar. Kan vara en slump också men...
Jag tror att den siffran kommer att öka. "Alla" leasingbilar på 3 år börjar väl komma ut. Förmodligen i större kvantitet än vad efterfrågan är. Speciellt nu om man kan få en TM3 för samma pengar.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
jag skulle nog inte satsa på det. Alla som vill ha e-Tron i Norge 2019 kommer antagligen få det. Väldigt många reservationer som fallit bort den senaste tiden efter att priserna på tillbehör offentligjordes. Dessutom verkar de dyra elbilarna där man kan speca utrustning själv (istället för Tesla där nästan alla bilar är likadant speecade förutom färg inne och ute) inte vara så lätta att sälja som tidigare elbilar. Ipacarna blir inte sålda, de ligger länge och priser över inköpspris är ovanligt att få. Vet flera som faktiskt gjort förlust för att bli av med dom.
Är det därför du avbeställt din? För att det inte verkar gå att göra enkla pengar på den?
Både ja och nej. Om jag beställer och hämtar ut en bil är det för att köra den en stund, utvärdera och sen bestämma om jag ska behålla den eller sälja. Om jag redan innan vet att det är några grejer med bilen som gör att jag inte kommer behålla den samt att det troligtvis inte går att tjäna pengar eller ens sälja den break even, så är det ointressant att beställa och ta ut bilen. Det är eTron-situationen för mig.
Vad är det med e-tron som du inte kan acceptera?
Bland annat så tycker jag eTron har för dålig acceleration. Jag har två elbilar med ca 400hk, den ena gör 0-100 på 4,4 och den andra på 4,8. Att gå upp till 5,7 eller t.o.m. 6,5 eller vad det nu var om man inte har aktiverat boost, tryckt på rätt knapp eller nåt annat tycker jag inte är lockande. Jag tycker helt enkelt det är dåligt av Audi att inte ge mer. Om det nu är för att inte ställa sina övriga modeller i dåligt ljus eller av en annan anledning vet jag inte, men störigt är det. Sen tycker jag inte eTron ser tillräckligt sportig ut. Har ju nu fått se eTron GT och DÄR snackar vi häftig Audi, mycket mer sugen på den. Sen tycker jag eTron blir alldeles för dyr när utrustningen läggs till (eTron GT lär dock inte bli billigare )
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Om man vill ha någon form av rabatt så får man köpa två e-tron och sälja en av dem vidare till Norge med ett rejält påslag. De har förbokningar som sträcker sig flera år framåt.
jag skulle nog inte satsa på det. Alla som vill ha e-Tron i Norge 2019 kommer antagligen få det. Väldigt många reservationer som fallit bort den senaste tiden efter att priserna på tillbehör offentligjordes. Dessutom verkar de dyra elbilarna där man kan speca utrustning själv (istället för Tesla där nästan alla bilar är likadant speecade förutom färg inne och ute) inte vara så lätta att sälja som tidigare elbilar. Ipacarna blir inte sålda, de ligger länge och priser över inköpspris är ovanligt att få. Vet flera som faktiskt gjort förlust för att bli av med dom.
Du har säkert rätt. Jag planerar inte att göra sådana affärer, bortsett från att jag inte har ekonomi för det.
Enligt vad jag har hört så finns det nånstans mellan 6000 och 7000 förbokningar i Norge. Min säljare påstår att Norge har samma tilldelning som Sverige, alltså 1000 bilar. Det måste ju vara fel. De har 10 ggr så många förbokningar som Sverige och det borde ju Audi ha förutsett. Troligen är tilldelningen 10 ggr större också. Eller?
Hmm, jag reserverade för nån månad sedan och hade då reservation 4500 ca. De senaste veckorna har min plats fått ett lägre och lägre numme pga andra före mig som avbokat. Om det tillkommit 2-3000 reservationer på ca1månad, vet ej, men känns inte så. Det lär komma fler än 1000 bilar till Norge!
Uppdatering: tydligen ligger antalet eTron reservationer idag på 7200 (ner från 7700 för nån vecka sedan) i Norge
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Om man vill ha någon form av rabatt så får man köpa två e-tron och sälja en av dem vidare till Norge med ett rejält påslag. De har förbokningar som sträcker sig flera år framåt.
jag skulle nog inte satsa på det. Alla som vill ha e-Tron i Norge 2019 kommer antagligen få det. Väldigt många reservationer som fallit bort den senaste tiden efter att priserna på tillbehör offentligjordes. Dessutom verkar de dyra elbilarna där man kan speca utrustning själv (istället för Tesla där nästan alla bilar är likadant speecade förutom färg inne och ute) inte vara så lätta att sälja som tidigare elbilar. Ipacarna blir inte sålda, de ligger länge och priser över inköpspris är ovanligt att få. Vet flera som faktiskt gjort förlust för att bli av med dom.
Du har säkert rätt. Jag planerar inte att göra sådana affärer, bortsett från att jag inte har ekonomi för det.
Enligt vad jag har hört så finns det nånstans mellan 6000 och 7000 förbokningar i Norge. Min säljare påstår att Norge har samma tilldelning som Sverige, alltså 1000 bilar. Det måste ju vara fel. De har 10 ggr så många förbokningar som Sverige och det borde ju Audi ha förutsett. Troligen är tilldelningen 10 ggr större också. Eller?
Hmm, jag reserverade för nån månad sedan och hade då reservation 4500 ca. De senaste veckorna har min plats fått ett lägre och lägre numme pga andra före mig som avbokat. Om det tillkommit 2-3000 reservationer på ca1månad, vet ej, men känns inte så. Det lär komma fler än 1000 bilar till Norge!
Uppdatering: tydligen ligger antalet eTron reservationer idag på 7200 (ner från 7700 för nån vecka sedan) i Norge
Vad händer med den statistiken när någon som har haft en reservation lägger en beställning på en bil?
jag skulle nog inte satsa på det. Alla som vill ha e-Tron i Norge 2019 kommer antagligen få det. Väldigt många reservationer som fallit bort den senaste tiden efter att priserna på tillbehör offentligjordes. Dessutom verkar de dyra elbilarna där man kan speca utrustning själv (istället för Tesla där nästan alla bilar är likadant speecade förutom färg inne och ute) inte vara så lätta att sälja som tidigare elbilar. Ipacarna blir inte sålda, de ligger länge och priser över inköpspris är ovanligt att få. Vet flera som faktiskt gjort förlust för att bli av med dom.
Du har säkert rätt. Jag planerar inte att göra sådana affärer, bortsett från att jag inte har ekonomi för det.
Enligt vad jag har hört så finns det nånstans mellan 6000 och 7000 förbokningar i Norge. Min säljare påstår att Norge har samma tilldelning som Sverige, alltså 1000 bilar. Det måste ju vara fel. De har 10 ggr så många förbokningar som Sverige och det borde ju Audi ha förutsett. Troligen är tilldelningen 10 ggr större också. Eller?
Hmm, jag reserverade för nån månad sedan och hade då reservation 4500 ca. De senaste veckorna har min plats fått ett lägre och lägre numme pga andra före mig som avbokat. Om det tillkommit 2-3000 reservationer på ca1månad, vet ej, men känns inte så. Det lär komma fler än 1000 bilar till Norge!
Uppdatering: tydligen ligger antalet eTron reservationer idag på 7200 (ner från 7700 för nån vecka sedan) i Norge
Vad händer med den statistiken när någon som har haft en reservation lägger en beställning på en bil?
Bra fråga, vet ej! Men det är inte många som kunnat beställa redan, så de flesta är reservationer
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14