Verdi skrev:Hur stor storleksskillnad är det? Inredningskvalitet?
Utan att ha kollat det på detaljnivå så tycker jag att de är väldigt lika i båda hänseendena. Nu är jag inte rätt person att ge nåt utlåtande om inredningskvalitet, det har jag förstått efter att ha vistats på det här forumet tre år.

Jag har inte de kraven på sånt som många andra här har. Men de verkar iaf likvärdiga.
Jag utgår ifrån att båda märkena hade topputrustade modeller till provkörningarna och en skillnad var att Kona hade HUD vilket Niro inte hade. Man får väl kolla i specarna och jämföra.
Jeppe_E skrev:Svårt kanske att avgöra för dig, men hur kändes Niro vs Kona utrymmesmässigt i kupén?
I förarsätet så sitter man rätt inbyggd. Mittkonsollen är bred och tar mycket utrymme. Bak är det lite som i 3:an, alltså två sitter bekvämt i sidled, lite för lite benutrymme osv. Båda bilarna är ju ganska små och kompakta; det är ju inte några stora bilar så man kan ju inte förvänta sig det.
Jag känner att om jag definitivt vet att det kommer dragkrok till Niro skulle jag absolut överväga en sån istf en 3:a.