Men då Vi hade boket rum på Ibis hotellet var det ingen problem, (bra pris på rum, en okay säng att Sova i och mycket ström på bilen =

Moderator: Redaktion
Opps är nu påväg till Senlis så får väl förberedda sig, men inga problem genom Belgien enstaka bilar bara.Nicklas skrev:Vi är just nu i Frankrike och överallt är det bara 2 stolpar (en laddare)![]()
Enligt en engelsman vi mötte är det för att det tar två år att få tillstånd för Tesla till laddplatser, men dessa får stå där som "temporära"![]()
Som flest var vi 7 bilar på 2 stolpar... Och en bil vände när dom såg kön...
Fransmännen verkar vara lite av experter på att förstöra positiv utveckling med korkad byråkrati...Nicklas skrev:Vi är just nu i Frankrike och överallt är det bara 2 stolpar (en laddare)![]()
Enligt en engelsman vi mötte är det för att det tar två år att få tillstånd för Tesla till laddplatser, men dessa får stå där som "temporära"![]()
Som flest var vi 7 bilar på 2 stolpar... Och en bil vände när dom såg kön...
Bra tips och köpte en i Holland imorse nu kanske man klarar sig.bylund skrev:Om det är lång kö i Senlis kan det löna sig att långsamladda lite. Be om kabel och kort på hotellet. Typ 2-laddare precis vid superchargern.
Du kan få vara beredd på att vinka lite med ögonfransarna bara... Under tiden som vi stod där var två olika personer inne och lånade det laddkortet; den ene fick låna gratis mot att hon lämnade in sitt pass, det andre fick betalaleiflodde skrev:Bra tips och köpte en i Holland imorse nu kanske man klarar sig.bylund skrev:Om det är lång kö i Senlis kan det löna sig att långsamladda lite. Be om kabel och kort på hotellet. Typ 2-laddare precis vid superchargern.
Det beror på när du kommer - dagtid på helger kan vara besvärliga här.LarsL skrev:Kanske har norrmännen lärt sig supperladdning? De laddar kortare tid och vardagsladdar inte på SC? Eller ligger sc så till att det inte uppmanar till vardagsladdning?
+1Zoidberg skrev:Vad jag vill ha sagt är att jag önskar fler superchagers här på västkusten framöver!