Jag visste väl att Elon läste vårt forum. Igår rapporterade jag att 2018.42.2 släppts och inatt så skickar Elon (personligen vill jag inbilla mig ) ut 2018.42.2 till min bil...
TMS LR UltraRed, FSD Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket. Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
42.2 installerat nu
Det lustiga var att dörrhandtaget på pass.dörren fastnat ute senaste 2 veckorna (service beställd) men efter installationen så fungerade handtaget igen, 2 ggr, sen fastnad det ute igen!
Nytt handtag beställt och skall bytas 7 nov på garanti.
S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
MY RWD, 2023 Quick Silver, såld 28/6-25
MY RWD LR Juniper 2025+, röd, Hämtad 14/7-23
Är all trafik till och från Teslan via routern lika eller firmwaredelen via andra protokoll? Tänker på brandväggsinställningarna. Min bil kommunicerar fint i övrigt men tänkte om man behöver öppna andra portar för Firmware eftersom jag antar den kommunikationen kommer från andra servrar.
I morse fick jag det efterlängtade meddelandet att version 9 fanns redo för installation. Stod att det skulle ta 1 h 40 min att installera men gick betydligt fortare. När jag sedan skjutsade sambon till jobbet funkade inget ljud alls. Inget ljud när mobilen ringde via handsfree, inga varningsljud, inget blinkerljud, etc. Men efter en reboot (genom att hålla ner båda scrollhjulen på ratten) funkade det.
Version 9 installerad, 5 minuter senare så sittar man och väntar på 10an
Var du tvungen ta bussen?
Tänker mer att man har enorma förväntningar på något sedan när man "lekt" med det i 5 minuter så är man nöjd och börja fantisera om alla funktionalitet som ver 10 kommer medföra
När jag hämtade ut bilen i september behövde den lite tid på sig för att kalibrera in sig för att AP skulle fungera. Gör den samma sak nu när mer funktionalitet är påslagen, eller är den så att säga helt färdigkalibrerad i och med den första kalibreringen?
När jag hämtade ut bilen i september behövde den lite tid på sig för att kalibrera in sig för att AP skulle fungera. Gör den samma sak nu när mer funktionalitet är påslagen, eller är den så att säga helt färdigkalibrerad i och med den första kalibreringen?
jag har läst att den kalibrerar sig igen, eftersom den nu använder alla kameror och inte bara de som är framåt.
jag har läst att den kalibrerar sig igen, eftersom den nu använder alla kameror och inte bara de som är framåt.
Alla kameror används från start men jag upplever att den blir bättre med att placera bilarna ju mer man kör.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.