Today is T-Day

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Soze0019
Teslaägare

Today is T-Day

Inlägg av Soze0019 »

Ja då var Dagen med stort D äntligen här. Dagen då jag får hämta min drömbil. Tesla Model S85.
Svårt att beskriva för de oinvigda vilket pirr det ändå är och vilken väntan det varit. Från beställning till nu har man varit helt Tesla nördig.
Dvs kollat på detta forum varenda dag, läst alla artiklar från Tibor (mkt bra artiklar för övrigt. Keep up the good work) och kollat varenda video som finns om Tesla.
På det sättet har man nu fördrivit 2,5 månad ca och allt som nu är kvar är ynka 3 timmar ca.
Räknar varenda minut. Sa jag att jag är Tesla nördig. hehehe :)

Tolkar det dock som att de flesta som beställt en Tesla har haft ungefär samma inställning som jag.
Skumt att en bil kan få en till det. Har aldrig hänt förut. Har ändå passerat XC90 och BMW som man då tyckte var grymma.
Men det var aldrig denna typ av hype. Galet annorlunda. Men ack så kul.

Så snart är man en nöjd Tesla ägare. En kompis hämtade sin för nästan 2 månader sedan. Han har bara gott att säga. ("Once a Tesla, Never anything else")

Så detta kommer bli kul! Riktigt kul.

/Kayser Soze "Model S85 Midnight Silver, pano mm."
Användarvisningsbild
drzaphod
Teslaägare

Re: Today is T-Day

Inlägg av drzaphod »

Soze0019 skrev:
Ja då var Dagen med stort D äntligen här. Dagen då jag får hämta min drömbil. Tesla Model S85.
Svårt att beskriva för de oinvigda vilket pirr det ändå är och vilken väntan det varit. Från beställning till nu har man varit helt Tesla nördig.
Dvs kollat på detta forum varenda dag, läst alla artiklar från Tibor (mkt bra artiklar för övrigt. Keep up the good work) och kollat varenda video som finns om Tesla.
På det sättet har man nu fördrivit 2,5 månad ca och allt som nu är kvar är ynka 3 timmar ca.
Räknar varenda minut. Sa jag att jag är Tesla nördig. hehehe :)

Tolkar det dock som att de flesta som beställt en Tesla har haft ungefär samma inställning som jag.
Skumt att en bil kan få en till det. Har aldrig hänt förut. Har ändå passerat XC90 och BMW som man då tyckte var grymma.
Men det var aldrig denna typ av hype. Galet annorlunda. Men ack så kul.

Så snart är man en nöjd Tesla ägare. En kompis hämtade sin för nästan 2 månader sedan. Han har bara gott att säga. ("Once a Tesla, Never anything else")

Så detta kommer bli kul! Riktigt kul.

/Kayser Soze "Model S85 Midnight Silver, pano mm."
Grattis!
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
Användarvisningsbild
Daoops

Inlägg av Daoops »

Grattis!! :)
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Grattis! Jag beställde för två veckor sen idag, men jag känner igen mig i det du skriver. Jag trodde att jag läste och kollade upp allt om Tesla på nätet redan innan, men nu har det blivit en total besatthet.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Soze0019
Teslaägare

Inlägg av Soze0019 »

danni skrev:
Grattis! Jag beställde för två veckor sen idag, men jag känner igen mig i det du skriver. Jag trodde att jag läste och kollade upp allt om Tesla på nätet redan innan, men nu har det blivit en total besatthet.
Precis så! :) Men det är en skön väntan på sitt sätt. Du har ngt bra att se fram emot! :)
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Grattis!
Kul att höra att det nu verkar ha fått upp tempot, bara 2,5 månads väntetid låter snabbt för en som fick vänta 6+ månader.
Nu är det bara 2 minuter kvar antar jag... :D
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare

Inlägg av bladh »

Grattis!
Pirrig väntan, men såååå värt det.
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
nickel999

Inlägg av nickel999 »

Grattis!!

Vad tycker du om färgen? Jag har beställt en likadan som kommer om ca två veckor.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Soze0019
Teslaägare

Inlägg av Soze0019 »

nickel999 skrev:
Grattis!!

Vad tycker du om färgen? Jag har beställt en likadan som kommer om ca två veckor.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Riktigt nöjd med färgen. Ser bra ut både när det är soligt och i regn. Sticker heller inte ut allt för mkt. (Bortsett från att det är en Tesla förstås :) )

Misstänker att du får din bil i veckan som kommer.
Lycka till!
Skriv svar