Karlskrona - så bra!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Marten
Teslaägare

Karlskrona - så bra!

Inlägg av Marten »

Var i Karlskrona i går och testade SC laddaren som Mikael satt upp.

Vilket bra initiativ!

Perfekt placerad, mitt i stan och samtidigt nära motorvägen. En lunch och frun en runda i några butiker - sen var bilen fulltankad och vi kunde fortsätta vår resa.

Tack!
IMG_5589.JPG
Få rabatt på din Tesla: http://---
S85, Vit, Pano, Tech, Luftfjädring, Carbon, - beställd maj 2014 - leverans september 2014. 4,300mil
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Re: Karlskrona - så bra!

Inlägg av Niclas »

Bra initiativ!
Tycker fö att utbyggnaden av superchargers verkat ha avstannat helt i sverige??
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Användarvisningsbild
bladh
Teslaägare

Inlägg av bladh »

Marten skrev:
Var i Karlskrona i går och testade SC laddaren som Mikael satt upp.

Vilket bra initiativ!

Perfekt placerad, mitt i stan och samtidigt nära motorvägen. En lunch och frun en runda i några butiker - sen var bilen fulltankad och vi kunde fortsätta vår resa.

Tack!
IMG_5589.JPG

+1
Vi var också där igår. Fick möjlighet att hälsa på Mikael (det är hans gråa i bakgrunden).
Den norska vita (edit: @Martens?) stod där när vi var där också. Den blev nog rätt full-laddad..? ;)
Senast redigerad av bladh, redigerad totalt 1 gånger.
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Niclas skrev:
Bra initiativ!
Till hösten sla det komma igång igen efter att de i sydeuropa har blivit byggda. De öppnade första i Spanien nyligen vilket är rätt mycket större land än Sverige. Vi har nog blivit bortskämda tack vare norrbaggarna.

Jag är mycket glad åt det privata initiativet i Karlskrona vilket verkar ligga bra till och färglägger en stor bit av en annars vit fläck på den Svenska kartan.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael25

Inlägg av EnTraktor »

Även jag laddade i Karlskrona igår. Om inte denna laddare funnits så hade jag inte kunna ta med Teslan på semester. Stort tack Mikael!

Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Inlägg av Teslaspolen »

Svenssons skrev:
Niclas skrev:
Bra initiativ!
Till hösten sla det komma igång igen efter att de i sydeuropa har blivit byggda. De öppnade första i Spanien nyligen vilket är rätt mycket större land än Sverige. Vi har nog blivit bortskämda tack vare norrbaggarna.

Jag är mycket glad åt det privata initiativet i Karlskrona vilket verkar ligga bra till och färglägger en stor bit av en annars vit fläck på den Svenska kartan.
Det känns dock lite bakvänt, gör det inte? I Sverige får vi kall vinter och frusen mark, men det borde väl inte vara problem att bygga i stora delar av Spanien under denna period?
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Teslaspolen skrev:
Svenssons skrev:
Niclas skrev:
Bra initiativ!

Det känns dock lite bakvänt, gör det inte? I Sverige får vi kall vinter och frusen mark, men det borde väl inte vara problem att bygga i stora delar av Spanien under denna period?
När hade någon del av Sverige frusen mark under hösten? Inga problem att gräva ens om det vore 10 cm tjäle men skulle det vara några meter snö skulle det förstås kunna bli problem. Har dock inte hört talas om mycket snö under hösten i Sverige.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Teslaspolen skrev:
Svenssons skrev:
Niclas skrev:
Bra initiativ!

Jag tror att det har med semestertider att göra. Nere kring Medelhavet är det vanligt att många inte har semester för än i Augusti så om dem nu kan få upp lite fler i Spanien, Frankrike och Italien så hjälper dem alla som ska på semester. Av samma anledning så är det inte konstigt att dem nyligen öppnade en ny i Danmark.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Eller så är det så att vi köper ändå och då är det bättre att smörja andra marknader...
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael25

Inlägg av EnTraktor »

Jag har sett nån statistik att Sverige är i toppen när det gäller antalet laddstationer i förhållande till antal sålda bilar. Så vi får nog acceptera att det tar lite tid innan det kommer fler laddstationer.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

Laddar just nu i karlskrona.
Riktigt trevligt med SC här.
Visserligen bara 60 kW, men ska bara här tills onsdag.
Användarvisningsbild
VENOM
Teslaägare

Inlägg av VENOM »

ImageUploadedByTapatalk1438038983.850700.jpg
Stannade till i Karlskrona både på väg till och från Danmark. Åkte från Kalmar området...
Var fullt på nåda platserna på vägen hem, så det blev 1h typ2 i väntan

Sent from my iPhone using Tapatalk
Skriv svar