Biofore Concept Car

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

Nichen
Inlägg: 36
Blev medlem: 12 jun 2014 22:17
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Biofore Concept Car

Inlägg av Nichen »

Något som jag älskar är hållbara och alternativa material till bilar. Det är nog därför jag äger en Audi A2 som är byggd i aluminium, precis som Teslan :) Finnarna har ju faktiskt byggt en bilkaross i trä, något som jag tycker verkar oerhört spännande. Livslängden ska vara minst 15 år, men om dom lyckas bygga en billig kaross i trä så kan det ju kanske vara ett alternativ för många för framtiden.

Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 596
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: Biofore Concept Car

Inlägg av Sofie »

Ja jag har också en A2 det är en riktigt trevlig liten bil med imponerande kvalité.
Nichen
Inlägg: 36
Blev medlem: 12 jun 2014 22:17
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Biofore Concept Car

Inlägg av Nichen »

Jaha vad trevligt Sofie! Får man fråga om det är en diesel eller bensin-variant?
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 596
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: Biofore Concept Car

Inlägg av Sofie »

Det är givetvis superbilen med 1,2tdi och 45-61 riviga hästkrafter.
Nichen
Inlägg: 36
Blev medlem: 12 jun 2014 22:17
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Biofore Concept Car

Inlägg av Nichen »

Nä men lägg av Sofie!!! Det är ju precis samma variant som jag har!! :) Den är bara för jävla bäst! Det bästa med bilen är att du kan ju tanka biodiesel också. Jag tankade senast RME i Eskilstuna för 12:74 kr per liter. Då har du ändå nästan precis samma förbrukning som med vanlig diesel. Att ha en bil som drar 0.33 liter milen när du kör motorväg blandat med landsväg känns så otroligt bra. Jag har ju såna här däck som ska funka på både vinter och sommar men om jag hade riktiga sommardäck skulle jag säkert ligga runt 0,31 liter milen. Lova mig att du inte säljer den och att du sköter den som en baby. Den lär bli väldigt eftertraktad som samlarobjekt om några år också. Det finns cirka 6500 kvar i hela världen av just denna modell och bara cirka 270 stycken i Sverige! Så det är lite av en raritet.
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 596
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: Biofore Concept Car

Inlägg av Sofie »

Ja med vinterdäcken på är det näst intill omöjligt att komma under 0,32 men med sommardäck så kommer man lätt under 0,3
Mitt rekord på en tank är 0,26
Det svåraste tycker jag är att när man kör Teslan så måste man påminna sig själv att det faktiskt går att köra om utan att ha 2km fri sikt, jag ligger tyvärr fortfarande i Auditankar.
Nichen
Inlägg: 36
Blev medlem: 12 jun 2014 22:17
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Re: Biofore Concept Car

Inlägg av Nichen »

Hahahahaha.....förstår PRECIS vad du menar :D Men fan, det är ju helt vansinnigt fantastiskt ju. 0.26 liter per mil på en tank. Jag måste ta och skaffa sommardäck nästa år! :)
Skriv svar