Haha. Skulle just skriva den röda när jag såg ditt meddelandeHammar skrev:Den röda, för den är väl den snabbaste färgenVi kan leka lite Fem myror! Vilken ska bort?
Teslaspotting
Moderator: Redaktion
Re: Teslaspotting
Lämnade Kalmar vid 9 idag o hamnade bakom en vit P85D från Nybro till Växjö där vi tappade kontakten. Är själv på väg till TM i Mölndal för en provkörning i eftermiddag så det kändes som ett extra gott omen 

Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Absolut! Skall själv också till TM i Mölndal, min fru skall provköra. Vi kanske ses.Machris skrev:Lämnade Kalmar vid 9 idag o hamnade bakom en vit P85D från Nybro till Växjö där vi tappade kontakten. Är själv på väg till TM i Mölndal för en provkörning i eftermiddag så det kändes som ett extra gott omen
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Har åxå med den som bestämmer
Ska köra vid 16. Grymt förväntansfull.

Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Det är alltid en bra idé att ha med chefen. Jag provkörde en P85:a i december 2013 och var helsåld, och sen en gång till förra året. Först den 2:a juli i år fick jag med mig frugan på en provkörning. Den 3:e juli beställde vi 

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Niclas skrev:På väg hem från Danmark idag mötte jag en vit P85 vid SC i Toftaholm och Ödeshög, den hade regplåt med landsbeteckning M.
Var tvungen att googla, jodå Malta!???
http://instagram.com/tesla_roadtrip
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Såg en svart 85:a i Kista Gallerian ( stod och laddade på laddplatserna på plan -2) runt lunchtid. Gick runt och dragglade då jag min svarta kommer om ett par veckor.
Dock är frugan otroligt sugen på att foliera den direkt, till orange... Bu eller Bä?
Dock är frugan otroligt sugen på att foliera den direkt, till orange... Bu eller Bä?
Vi var där vid 15, tror att ni körde en svart... Körde i alla fall förbi en svart 70D på väg hem vid Kållered där "chefen" körde.Machris skrev:Har åxå med den som bestämmer![]()
Vist är det då förstår de vad man pratar om. Har nästan gjort samma resa, december 2013, 2014 när de hade fått säljare i GBG och sedan idag där det var frugans tur.danni skrev:Det är alltid en bra idé att ha med chefen. Jag provkörde en P85:a i december 2013 och var helsåld, och sen en gång till förra året. Först den 2:a juli i år fick jag med mig frugan på en provkörning. Den 3:e juli beställde vi
Beror lite på vilken Orange. Finns några klart läckra nyanser.Tessling skrev:Såg en svart 85:a i Kista Gallerian ( stod och laddade på laddplatserna på plan -2) runt lunchtid. Gick runt och dragglade då jag min svarta kommer om ett par veckor.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Körde du också under det event de hade på Scandic när de tagit dit ett gäng danska bilar?Stefan skrev:Vist är det då förstår de vad man pratar om. Har nästan gjort samma resa, december 2013, 2014 när de hade fått säljare i GBG och sedan idag där det var frugans tur.danni skrev:Det är alltid en bra idé att ha med chefen. Jag provkörde en P85:a i december 2013 och var helsåld, och sen en gång till förra året. Först den 2:a juli i år fick jag med mig frugan på en provkörning. Den 3:e juli beställde vi
Ja det gjorde jag.danni skrev:Körde du också under det event de hade på Scandic när de tagit dit ett gäng danska bilar?Stefan skrev:Vist är det då förstår de vad man pratar om. Har nästan gjort samma resa, december 2013, 2014 när de hade fått säljare i GBG och sedan idag där det var frugans tur.danni skrev:Det är alltid en bra idé att ha med chefen. Jag provkörde en P85:a i december 2013 och var helsåld, och sen en gång till förra året. Först den 2:a juli i år fick jag med mig frugan på en provkörning. Den 3:e juli beställde vi
Var på Fast Chargern i Karlskrona idag. En norsk Tesla som laddade när vi kom och den andra platsen var ledig.
Lite längre bort stod en Tesla parkerad. Det visade sig vara självaste initiativtagaren och finansiären till Fast Chargern, Mikael Blomqvist.
Fick möjlighet att hälsa på honom och tacka ENORMT mycket för den fantastiska satsningen och möjligheten för övriga Tesla-ägare. Han berättade att Tesla Motors följer detta pilot-projekt ingående. Spännande!
Lite längre bort stod en Tesla parkerad. Det visade sig vara självaste initiativtagaren och finansiären till Fast Chargern, Mikael Blomqvist.
Fick möjlighet att hälsa på honom och tacka ENORMT mycket för den fantastiska satsningen och möjligheten för övriga Tesla-ägare. Han berättade att Tesla Motors följer detta pilot-projekt ingående. Spännande!
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Hustrun var med på tåget redan innan provkörningen idag och har definitivt inte blivit mindre på efter dagens övning. Blir med all säkerhet beställning. Ska dock inte byta bil förrän februari så det finns lite tid att fundera på konfigurationen. Länge sedan man längtade till vinterndanni skrev:Det är alltid en bra idé att ha med chefen. Jag provkörde en P85:a i december 2013 och var helsåld, och sen en gång till förra året. Först den 2:a juli i år fick jag med mig frugan på en provkörning. Den 3:e juli beställde vi

Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Stämmer.Stefan skrev:Vi var där vid 15, tror att ni körde en svart... Körde i alla fall förbi en svart 70D på väg hem vid Kållered där "chefen" körde.Machris skrev:Har åxå med den som bestämmer![]()
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Mitt nuvarande avtal går ut i maj 2017, men vad gör man när man är kär :pMachris skrev:Hustrun var med på tåget redan innan provkörningen idag och har definitivt inte blivit mindre på efter dagens övning. Blir med all säkerhet beställning. Ska dock inte byta bil förrän februari så det finns lite tid att fundera på konfigurationen. Länge sedan man längtade till vinterndanni skrev:Det är alltid en bra idé att ha med chefen. Jag provkörde en P85:a i december 2013 och var helsåld, och sen en gång till förra året. Först den 2:a juli i år fick jag med mig frugan på en provkörning. Den 3:e juli beställde vi
Kan förstå dig med så lång tid kvar. Känns i mitt läge som onödigt krångel o kostnad för relativt få månader
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Idag så jag en Tesla på en av de mest oväntade ställerna. En grå Tesla kom körande på vägen mellan Kräklingbo och Slite ca. 7 km norr om Kräklingbo. Själv på väg söderut med min vita Tesla.
Jag blev väldigt förvånat när man såg den komma körande.

Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
Mums, det kunde ha varit jag, men säkert var det en annan finsmakare som varit vid Vattenbruket i Kräklingbo för att inhandla eller beställa svenska flodkräftordrzaphod skrev:Idag så jag en Tesla på en av de mest oväntade ställerna. En grå Tesla kom körande på vägen mellan Kräklingbo och Slite ca. 7 km norr om Kräklingbo. Själv på väg söderut med min vita Tesla.

Installerat 13,2 kWp solceller
Det beror väl på om du såg en vit Tesla mot söder?+46 skrev:Mums, det kunde ha varit jag, men säkert var det en annan finsmakare som varit vid Vattenbruket i Kräklingbo för att inhandla eller beställa svenska flodkräftordrzaphod skrev:Idag så jag en Tesla på en av de mest oväntade ställerna. En grå Tesla kom körande på vägen mellan Kräklingbo och Slite ca. 7 km norr om Kräklingbo. Själv på väg söderut med min vita Tesla.

Själv på väg mot en gammal kompis som har ett hus i Kräklingbo.
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
Teslaspotting
Uppe på en fjälltopp och skidade, upptäckte att c:a 10% av skidåkarna körde tesla(samt att en i3 hade tagit sig upp), dock avbildade jag bara en som parkerat bredvid en gammal klassiker
Blir sugen på att foliera komet på min "blivande" tesla
.
(Edit: framför allt få bort de kromade handtagen)..
Skickat från min telefon med Tapatalk

(Edit: framför allt få bort de kromade handtagen)..
Skickat från min telefon med Tapatalk
Tackar!danni skrev:Kombinationen MC-vit, panotak och de mörka 21-tummarna är helt otroligt snygg! Hade jag velat lägga 50k till på bilen så... Hade sig nog tagit ljudsystem, luftfjädring, och autopilot, men sen så! Hade jag velat lägga 125k mer på bilen med andra ord, så...
Ja jag är nöjd, men visst kostar det.
Ville egentligen inte lägga mer än 700 tkr (som instegsmodellen kostade när jag beställde) på en bil.

http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Såg en trailer med 5-6 st Model S i färgerna röda och bruna som stod still på Essingeleden i dag. Stod i vägrenen. Såg dessvärre inte en svart, jag väntar på min fortfarande 
Men några glada blivande ägare blir det iaf snart!

Men några glada blivande ägare blir det iaf snart!
Såg den också. Den lyckades nästan ta sig hela vägen till Infracity innan det blev stopp... För inte parkerar man väl så om man bara är för tidig eller har slut på förarens körtid?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS