Men tillfaller det inte under drivlinegarantin?jonne71 skrev:Min bil är utom garanti. Kostnad för båda drivaxlarna är 16.800Sek plus arbete. Så Mao en bit över 20 lax för en dålig konstruktion som inte blivit bättre med åren.. Som hittat.
Parkeringsbromsbeläggen kostar 3700:-, typ 5 ggr så mkt som de borde kostat.
Det kostar att ligga på topp!
Vibrationer vid max acceleration (P85D)
Moderator: Redaktion
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Vibrationer vid max acceleration (P85D)
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

På min sa dom att det skulle fixas när permanent lösning finns... Det bör ju betyda även år5 eller efter 8k mil?
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Det viktiga torde vara att man anmäler det när bilen fortfarande har garanti.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
De väntar bara på att garantitiden ska gå ut, sedan kommer de gärna att byta.Verdi skrev:De kanske vägrade? Som de gör på min bil...Remuz skrev:Varför fick du det inte fixat inom garantin då?jonne71 skrev:Min bil är utom garanti. Kostnad för båda drivaxlarna är 16.800Sek plus arbete. Så Mao en bit över 20 lax för en dålig konstruktion som inte blivit bättre med åren.. Som hittat.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Bra fråga!Tars skrev:Men tillfaller det inte under drivlinegarantin?jonne71 skrev:Min bil är utom garanti. Kostnad för båda drivaxlarna är 16.800Sek plus arbete. Så Mao en bit över 20 lax för en dålig konstruktion som inte blivit bättre med åren.. Som hittat.
Var i drivlinan slutar garantin att gälla?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Och vad händer när de som i mitt fall bara säger att det är normalt och att jag ska gasa försiktigare? Jag anser ju såklart att jag har reklamerat det i tid, och att det borde ligga i bilens historik, men Tesla har säkert en helt annan syn på saken. Iofs skit samma för min del eftersom jag knappast kommer att ha den kvar när garantin har gått ut. Men nån stackars människa måste ju förr eller senare ta den smällen. Alla vill inte köra som med ägg under pedalen heller.bylund skrev:Det viktiga torde vara att man anmäler det när bilen fortfarande har garanti.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Be dom skriva in det i historiken.
Jag fick bytt 12v batteriet på det viset efter garanti
Jag fick bytt 12v batteriet på det viset efter garanti