Kom att tänka på en sak. Visst brukar Tesla vänta med avslöja nästa referralprogram tills precis då nuvarande slutar?
Nu då man avslöjat det i förväg så känns det som en ”mönsterbrytare”.
Är det för att i än högre grad än vanligt stressa fram fler köpbeslut?
Q3 ska ju visa fina siffror är det tänkt så... Sist man tog bort fri laddning så tog det 15 dagar innan man kom med ett nytt system med fri laddning. Jag misstänker att fri laddning inte är det enda som kommer att presenteras den 1:a oktober... förlåt, jag menade ju torsdagen den 4:e oktober såklart. Spännande? kanske...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Kom att tänka på en sak. Visst brukar Tesla vänta med avslöja nästa referralprogram tills precis då nuvarande slutar?
Nu då man avslöjat det i förväg så känns det som en ”mönsterbrytare”.
Är det för att i än högre grad än vanligt stressa fram fler köpbeslut?
Q3 ska ju visa fina siffror är det tänkt så... Sist man tog bort fri laddning så tog det 15 dagar innan man kom med ett nytt system med fri laddning. Jag misstänker att fri laddning inte är det enda som kommer att presenteras den 1:a oktober... förlåt, jag menade ju torsdagen den 4:e oktober såklart. Spännande? kanske...
Det som är mest intressant är väl iaf att det öht kommer att finnas ett värvningsprogram för det har dom aldrig sagt något om tidigare när ett befintligt har tagit slut, och
att man dessutom dom senaste gångerna har förlängt det befintliga är ju också ganska nytt, tidigare fick man ju börja om från noll...
Jag har bestämt mig för en Roadster 2 när den kommer men har tyvärr inte kunnat samla fler koder för det kan man inte förrns den 5:e är helt klar (vilket är min egen bil denna gång)...
Hade jag kunnat fortsätta senaste månaderna så hade jag redan haft två till men dom rekommenderade jag vidare till två andra här på forumet men jag har inte hört om
dom fick "mina" eller inte...
Kom att tänka på en sak. Visst brukar Tesla vänta med avslöja nästa referralprogram tills precis då nuvarande slutar?
Nu då man avslöjat det i förväg så känns det som en ”mönsterbrytare”.
Är det för att i än högre grad än vanligt stressa fram fler köpbeslut?
Q3 ska ju visa fina siffror är det tänkt så... Sist man tog bort fri laddning så tog det 15 dagar innan man kom med ett nytt system med fri laddning. Jag misstänker att fri laddning inte är det enda som kommer att presenteras den 1:a oktober... förlåt, jag menade ju torsdagen den 4:e oktober såklart. Spännande? kanske...
Det som är mest intressant är väl iaf att det öht kommer att finnas ett värvningsprogram för det har dom aldrig sagt något om tidigare när ett befintligt har tagit slut, och
att man dessutom dom senaste gångerna har förlängt det befintliga är ju också ganska nytt, tidigare fick man ju börja om från noll...
Jag har bestämt mig för en Roadster 2 när den kommer men har tyvärr inte kunnat samla fler koder för det kan man inte förrns den 5:e är helt klar (vilket är min egen bil denna gång)...
Hade jag kunnat fortsätta senaste månaderna så hade jag redan haft två till men dom rekommenderade jag vidare till två andra här på forumet men jag har inte hört om
dom fick "mina" eller inte...
Om det var till mig så kom den aldrig Ligger kvar på 4 där det ser ut som att jag avslutar denna runda. Tycker det känns ganska valigt att köparna är 1 dag ifrån att beställa och sedan backar i sista sekund. Har nog ungefär 50% hitrate på dom som säger att dom ska köpa och dom som faktiskt slutför
Men angående att betala på SuC så är ju inte det så farligt. Jag har ingen laddare hemma men på jobbet och en SuC 4 km bort och använder den bara om vi kört lite längre på helgen eller om frun haft bil några dagar i veckan. Sedan när vi körde 500 mil på semestern och jag är uppe i typ 2500 kr men saken är att pengarna spelar ingen roll eftersom det är lika smidigt, inget kort eller kod eller trassel bara att stanna och sätta i kabeln. Kan vanligt folk bara inse hur smidigt det är så kommer pengarna inte vara något problem.
Har kört 2000 mil på 6 månader nu.
Senast redigerad av Pontus, redigerad totalt 1 gånger.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Kom att tänka på en sak. Visst brukar Tesla vänta med avslöja nästa referralprogram tills precis då nuvarande slutar?
Nu då man avslöjat det i förväg så känns det som en ”mönsterbrytare”.
Är det för att i än högre grad än vanligt stressa fram fler köpbeslut?
Q3 ska ju visa fina siffror är det tänkt så... Sist man tog bort fri laddning så tog det 15 dagar innan man kom med ett nytt system med fri laddning. Jag misstänker att fri laddning inte är det enda som kommer att presenteras den 1:a oktober... förlåt, jag menade ju torsdagen den 4:e oktober såklart. Spännande? kanske...
Det som är mest intressant är väl iaf att det öht kommer att finnas ett värvningsprogram för det har dom aldrig sagt något om tidigare när ett befintligt har tagit slut, och
att man dessutom dom senaste gångerna har förlängt det befintliga är ju också ganska nytt, tidigare fick man ju börja om från noll...
Jag har bestämt mig för en Roadster 2 när den kommer men har tyvärr inte kunnat samla fler koder för det kan man inte förrns den 5:e är helt klar (vilket är min egen bil denna gång)...
Hade jag kunnat fortsätta senaste månaderna så hade jag redan haft två till men dom rekommenderade jag vidare till två andra här på forumet men jag har inte hört om
dom fick "mina" eller inte...
Om det var till mig så kom den aldrig Ligger kvar på 4 där det ser ut som att jag avslutar denna runda. Tycker det känns ganska valigt att köparna är 1 dag ifrån att beställa och sedan backar i sista sekund. Har nog ungefär 50% hitrate på dom som säger att dom ska köpa och dom som faktiskt slutför
Ja det var en till dig synd att det inte blev nåt av den då, men 4 redan är ju riktigt bra gjort ändå
Det var väldans vad ni får rekommendationer. Jag har haft exakt 1 en gång. Men det var länge sedan. Nu har jag exakt noll. Men jag förtjänar nog inga heller.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Det var väldans vad ni får rekommendationer. Jag har haft exakt 1 en gång. Men det var länge sedan. Nu har jag exakt noll. Men jag förtjänar nog inga heller.
Känner man mycket egenföretagare är det lite enklare, Tesla är väldigt förmånlig och många har bilden av att det kostar skjortan att äga. Jag brukar förklara att det inte är så dyrt egentligen och erbjuda att räkna på det med dom när det är dags att förnya leasingen
Har fått två stycken såhär, och har 2 till som mer eller mindre väntar på rätt demobil att dyka upp innan de snappar upp, hjälper dom såklart hålla ett öga öppet på det som kommer in
Kom att tänka på en sak. Visst brukar Tesla vänta med avslöja nästa referralprogram tills precis då nuvarande slutar?
Nu då man avslöjat det i förväg så känns det som en ”mönsterbrytare”.
Är det för att i än högre grad än vanligt stressa fram fler köpbeslut?
Q3 ska ju visa fina siffror är det tänkt så... Sist man tog bort fri laddning så tog det 15 dagar innan man kom med ett nytt system med fri laddning. Jag misstänker att fri laddning inte är det enda som kommer att presenteras den 1:a oktober... förlåt, jag menade ju torsdagen den 4:e oktober såklart. Spännande? kanske...
Det som är mest intressant är väl iaf att det öht kommer att finnas ett värvningsprogram för det har dom aldrig sagt något om tidigare när ett befintligt har tagit slut, och
att man dessutom dom senaste gångerna har förlängt det befintliga är ju också ganska nytt, tidigare fick man ju börja om från noll...
Jag har bestämt mig för en Roadster 2 när den kommer men har tyvärr inte kunnat samla fler koder för det kan man inte förrns den 5:e är helt klar (vilket är min egen bil denna gång)...
Hade jag kunnat fortsätta senaste månaderna så hade jag redan haft två till men dom rekommenderade jag vidare till två andra här på forumet men jag har inte hört om
dom fick "mina" eller inte...
Om det var till mig så kom den aldrig Ligger kvar på 4 där det ser ut som att jag avslutar denna runda. Tycker det känns ganska valigt att köparna är 1 dag ifrån att beställa och sedan backar i sista sekund. Har nog ungefär 50% hitrate på dom som säger att dom ska köpa och dom som faktiskt slutför
Ja det var en till dig synd att det inte blev nåt av den då, men 4 redan är ju riktigt bra gjort ändå
Tack ändå , får hålla tummarna att referalprogrammet blir oförändrat imorgon
Det var väldans vad ni får rekommendationer. Jag har haft exakt 1 en gång. Men det var länge sedan. Nu har jag exakt noll. Men jag förtjänar nog inga heller.
Känner man mycket egenföretagare är det lite enklare, Tesla är väldigt förmånlig och många har bilden av att det kostar skjortan att äga. Jag brukar förklara att det inte är så dyrt egentligen och erbjuda att räkna på det med dom när det är dags att förnya leasingen
Har fått två stycken såhär, och har 2 till som mer eller mindre väntar på rätt demobil att dyka upp innan de snappar upp, hjälper dom såklart hålla ett öga öppet på det som kommer in
Problemet (eller jag vet inte om det ens är ett problem) är att att folk, dvs egenföretagare och sådana som kan ta ut tjänstebil, brukar fråga mig om e-Golfen men aldrig om Teslan. Senast var det min bokföringskille som ville byta bort sin BMW 1-serie. Teslan var han föga impad av, men e-Golfen tyckte han var precis lagom. Och han ser ju dessutom på min bokföring hur lite den kostar varje månad.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Det var väldans vad ni får rekommendationer. Jag har haft exakt 1 en gång. Men det var länge sedan. Nu har jag exakt noll. Men jag förtjänar nog inga heller.
Känner man mycket egenföretagare är det lite enklare, Tesla är väldigt förmånlig och många har bilden av att det kostar skjortan att äga. Jag brukar förklara att det inte är så dyrt egentligen och erbjuda att räkna på det med dom när det är dags att förnya leasingen
Har fått två stycken såhär, och har 2 till som mer eller mindre väntar på rätt demobil att dyka upp innan de snappar upp, hjälper dom såklart hålla ett öga öppet på det som kommer in
Problemet (eller jag vet inte om det ens är ett problem) är att att folk, dvs egenföretagare och sådana som kan ta ut tjänstebil, brukar fråga mig om e-Golfen men aldrig om Teslan. Senast var det min bokföringskille som ville byta bort sin BMW 1-serie. Teslan var han föga impad av, men e-Golfen tyckte han var precis lagom. Och han ser ju dessutom på min bokföring hur lite den kostar varje månad.
Gäller ju att det är den typen av folk som är villiga att betala några tusen extra i månaden för lyxen. Sen är de helt olika bilar i både storlek och räckvidd. En riktigt bra andrabil men har mycket nackdelar en tesla inte har
... brukar fråga mig om e-Golfen men aldrig om Teslan. Senast var det min bokföringskille som ville byta bort sin BMW 1-serie. Teslan var han föga impad av, men e-Golfen tyckte han var precis lagom. Och han ser ju dessutom på min bokföring hur lite den kostar varje månad.
[...] En riktigt bra andrabil men har mycket nackdelar en tesla inte har
Om en Tesla är lyx finns väl delade uppfattningar om. Ovannämnda person tyckte att Teslan kändes allmänt "olyxig" med hänvisning till plasten i kupén, skramliga dörrar osv. När en bil kostar över en miljon förväntar man sig lite mer än det här, sa han. Och visst, det är svårt att inte hålla med. Framförallt när man då jämför med en betydligt billigare Golf, vilket vi gjorde i det sammanhanget.
Teslas stora fördel är dess stora batteri och SuC-nätverket. Sen är det ju en stor bil förstås, vilket kan vara en fördel i sig. Men behöver man inte det är en Tesla svår att motivera.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Teslan är bäst utan utrustning jag gav 750000kr för min 3800kr förmånsvärde vet inte vad jag hade fått för dom pengarna som är lika häftigt och smidigt att Ladda,sjukt nöjd
Ser ut som man behåller sina gamla värvningar fortsatt. Nu kan man som tidigare sagts bara ge 1000kr i suckredit. Hade räckt till ungefär halva mitt behov (1000kr+400kWh).
Ser ut som man behåller sina gamla värvningar fortsatt. Nu kan man som tidigare sagts bara ge 1000kr i suckredit. Hade räckt till ungefär halva mitt behov (1000kr+400kWh).
I första programmen så var det väl 10k rabatt och 10k "till godo" för säljaren?
1000:- "till godo" när man köper en bil för runt miljonen... riktigt klent. "orka" som kidsen säger.
Ser ut som man behåller sina gamla värvningar fortsatt. Nu kan man som tidigare sagts bara ge 1000kr i suckredit. Hade räckt till ungefär halva mitt behov (1000kr+400kWh).
I första programmen så var det väl 10k rabatt och 10k "till godo" för säljaren?
1000:- "till godo" när man köper en bil för runt miljonen... riktigt klent. "orka" som kidsen säger.
Precis, graven nästa för programmet. Vare sig jaga eller jagas för så liten bonus. Bara som köpare för att var juste mot de som saknar en referall till nästa gräns.
Tesla har väl aldrig varit ute efter att ge rabatt på sina köp. Detta är ju mer bara ett tack för den som rekryterat samt en liten liten morot för den som blir rekryterad för att orka hålla koll på koden.
Tycker personligen att det blev lite tramsigt när säljare på tesla hänvisar till forum/facebook för att få en kod när dom få som inte känner till referalprogrammet kommer in och ska köpa.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
I många funktioner ÄR vi ju redan betatestare... Då måste det innebära att man blir Betabeta testare i så fall eller
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
I många funktioner ÄR vi ju redan betatestare... Då måste det innebära att man blir Betabeta testare i så fall eller
Alfa-testare är vi väl allihopa redan, kanske lägger ett mellansteg så de som inte vill vara Alfa-testare faktiskt får sin bil uppdaterad något senare men med mer uttestad och stabilare mjukvara.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.