Nu snart under 300 $ igen. Brukar vara lite köpläge då, en helt amatörmässig synpunkt dock, svårt att förstå vad som händer. Nervositet inför Q3-rapporten ? Produktionen verkar ju gå som tåget!
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Efterdyningar från avnoterings-karusellen - och tyvärr minskad förtroende för Elon Musk på grund av den.
Under $300 nu.
Köpte en på 299 bara för att prova Robinhood
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Nu är TSLA inte USAs mest blankade aktie längre, antalet blankade aktier har sjukligt något efter att aktien gått ner och Amazon har tagit över förstaplatsen. Frågan är dock om detta bara är tillfälligt?
+20% på mindre än 3 månader. Skulle inte köpa den om jag inte vet varför den går upp så mycket just nu.
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
+20% på mindre än 3 månader. Skulle inte köpa den om jag inte vet varför den går upp så mycket just nu.
Man måste tänka långsiktigt... självklart köper jag när den är i en dipp och inte på toppen.
Vi ”vet ju” att det är distansköp med autonoma bilar som kommer ta över och där är ju Amazon ett bra framtidsföretag.
Blankning innebär ju att någon vill låna ut sina aktier och inte sälja dem. De tror alltså långsiktigt på företaget men vill ha lite avkastning medan de väntar.
Blankning innebär ju att någon vill låna ut sina aktier och inte sälja dem. De tror alltså långsiktigt på företaget men vill ha lite avkastning medan de väntar.
Nej. De som lånat ut kan normalt sett kräva tillbaka aktierna när de vill. De behöver inte vara en långsiktig placering bara för att de lånat ut aktier.
Nej. De som lånat ut kan normalt sett kräva tillbaka aktierna när de vill. De behöver inte vara en långsiktig placering bara för att de lånat ut aktier.
Säljer man inte på den höga nivån, tex 380 för Tesla, utan väljer att låna ut den istället så tror man så klart på aktien långsiktigt...
Tibor, det vore bra om du går ut med förhandsinformation innan du ska köpa aktier,
så vi andra hinner sälja.
Ett tweet nästa gång tack.
"Am considering buying Tesla stock at $300. Funding secured."
Jag sålde och köpte tillbaka idag på 289. Funding almost secured for 1 more...
Så se upp för jag brukar ha samma tur som Tibor. Men jag tror att det bara är att vänta lite på nästa Tweet från Elon så har man tillbaka pengarna.
Ytterligare underlag för att TESLA’s aktie är intressant i högsta grad. Batteriteknologin hos TESLA/Panasonic är mycket kostnadseffektiv och ligger flera år före konkurrenterna enligt Bloomberg
Nu har Tesla även tappat placering emot Apple i ligan för det mest blankade företaget i USA.
Många verkar ha passat på att köpa tillbaka nu när Teslan gått ner men värdet på aktierna som är blankade är fortfarande över 9 miljarder dollar. Senast såhär få aktier var blankade hos Tesla var i mars.
Nu har Tesla även tappat placering emot Apple i ligan för det mest blankade företaget i USA.
Jag tycker det är lite knasigt att jämföra bruttobeloppet. Som procentuell andel av utestående aktier så är ju Tesla långt, långt mycket mer blankad än Apple.
Vad hände, köpte du fler aktier Tibor? Jag är oskyldig har inte köpt något mer.