Har startat om lilla och stora skärmen utan lösning....har någon råkat ut för ngt liknande?
Moderator: Redaktion
Min mediaspelning dog också helt. Fick samma uppdatering i går kväll. Däremot spelade min ingenting. Allt bara snurrade.mgorgis skrev:Fick 2018.28.5 idag men sen dess så går det inte att byta kanal, välja spotify, tunin eller ens spela från mobilen. Det står loading och pilen som snurrar runt. Sista kanalen var Rock Bandit och det är det som spelar nu även när jag gått ur bilen och låst![]()
![]()
Har startat om lilla och stora skärmen utan lösning....har någon råkat ut för ngt liknande?
bara en radiokanal som spelar och det bara snurrar och står loading, provade med datadelning från mobilen också men det verkar inte vara uppkopplingen. Musiken vill iaf inte tystna för nu hör jag att det är på trots att bilen är låst och foben inte ens är i närhetenmans71 skrev:Vadå, menar du att samma sak händer direkt efter uppstart igen? När det där loading inträffar brukar det väll vara att internetaccessen är knas?
Intressant! Jag provar imorgon bittiPontus skrev:Samma sak här men det ordnade sig efter många konstarter och gå i och ur bilen.
Det du beskriver är exakt det som händer med minJonasPersson skrev:Samma problem här efter senaste uppdateringen. Den ville bara spela radio och det gick inte att byta kanal. Ingenting hände när man klickade på Spotify eller den andra. Däremot visades radiokanalen om man klickade på Phone! Efter många omstarter verkar den fungera nu men det finns några radiokanaler i Favorites som inte går att ta bort. Funderar på att göra en reset av hela bilen...
En annan grej som hände efter senaste uppdateringen är att när sambon skulle åka iväg så stod det "Car off". Hon provade lägga i backen och det gick att köra. Däremot kunde hon inte se hastighet osv... Hade jag kört hade jag testat att resetta lilla skärmen. Hade nog löst det problemet. När hon skulle hem igen så fungerade dock bilen som vanligt.
Din playlist är säkert borta nu, precis som mina favoriter va bortaPontus skrev:Min fungerar men jag kan inte se min playlist. Har ju inte Spotify utan Slacker men ändå. Det kommer en servicetekniker till jobbet imorgon så jag ska fråga honom.
Startade om två gånger nyss men ingen skillnadTeslaspolen skrev:Har problem med ljudet nu med. Ofta hänger den sig på en radiokanal, eller fastnar på avstängt. Radio, Spotify och TuneIn fubgerar inte. Löses genom omstart av stora skärmen, men felet har återkommit ett par gånger.
Jerker skrev:Varje gång jag ser den här rubriken så läser jag "Musken hängt sig".
Ja, det där med "svagt markerade" stämmer med min bil också. De går inte att ta bort dessutom..Kriper skrev:Trots ett antal omstarter av båda skärmarna fortsätter radiofunktionerna att försvinna. Lilla skärmen svartnar under färd för att starta om efter en stund. Kanalerna är svagt markerade på stora skärmen och funkar bara ibland. Har också raderat de gamla presetsen och lagrat nya men det fortsätter att strula. Blädderknapparna för att byta kanal på vänster sida på ratten funkar inte heller. Ska ringa SC i morgon så kanske de kan hjälpa till.
Detta borde vara ett problem med själva LED panelen, jag har för mig att det beror på att panelen missfärgas av värme över tid. Vet inte om det finns någon tråd här på forumet - på TMC så finns bl.a. https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... ion.96016/mgorgis skrev:Kanske inte relaterad till samma uppdatering men nu ser jag en ljusgul linje runt hela skärmen när det är ljust bakgrund.
Det är ju en rak fin remsa runt hela skärmen så det är isf en defekt. Ska ta upp det när jag åker in för att få dörrhandtaget fixat.tek skrev:Detta borde vara ett problem med själva LED panelen, jag har för mig att det beror på att panelen missfärgas av värme över tid. Vet inte om det finns någon tråd här på forumet - på TMC så finns bl.a. https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... ion.96016/mgorgis skrev:Kanske inte relaterad till samma uppdatering men nu ser jag en ljusgul linje runt hela skärmen när det är ljust bakgrund.