Står bilen bredvid i kö?
Moderator: Redaktion
- jonsalgerier
- Teslaägare
Står bilen bredvid i kö?
Jag har tagit mig en bit utanför SC-nätverket och ar nu hittat eletroner på IKEA i Brest.
För en stund sedan kom en liten Peugeot-elbil och ställde sig bredvid. Föraren öppnade sin laddlucka, sade "bonjour" och gick sedan.
Förväntas jag starta hans laddning när jag är klar? Det kan ju hända att jag drar igång larmet om jag försöker men jag skulle ju själv bli glad om jag var i samma sits. Någon som vet?
/Jons
För en stund sedan kom en liten Peugeot-elbil och ställde sig bredvid. Föraren öppnade sin laddlucka, sade "bonjour" och gick sedan.
Förväntas jag starta hans laddning när jag är klar? Det kan ju hända att jag drar igång larmet om jag försöker men jag skulle ju själv bli glad om jag var i samma sits. Någon som vet?
/Jons
Re: Står bilen bredvid i kö?
Är det gratis laddning verkar det ju rimligt att koppla in grannen. Jag skulle gjort det, även om jag nog uttryckligen bett om det själv om jag var i fransmannens situationen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- jonsalgerier
- Teslaägare
Ja det är gratis. han kanske förutsåg viss språkförbistring och hoppades på det bästa.
Jag provar så får vi se om jag hamnar i franskt fängelse för tjuvpåfyllning av el utan förares vetskap.
/Jons
Jag provar så får vi se om jag hamnar i franskt fängelse för tjuvpåfyllning av el utan förares vetskap.
/Jons
Jag har kopplat in bilar som stått bredvid mig med öppen lucka efter avslutad laddning
Har aldrig resulterar i nåt larm
Iofs bara kopplat in leaf och tesla
Har aldrig resulterar i nåt larm
Iofs bara kopplat in leaf och tesla
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Öppnade han laddluckan och gick därifrån ville han nog att du skulle stoppa i sladden då du var klar antar jag.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Kan man få Teslan att ha sin lucka öppen om har man automatisk lucka?
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
NejRemuz skrev:Kan man få Teslan att ha sin lucka öppen om har man automatisk lucka?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Det var bättre förr...HelectriC skrev:NejRemuz skrev:Kan man få Teslan att ha sin lucka öppen om har man automatisk lucka?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Man kan lätt bygga en tjänst som håller luckan öppen då det är exponerat i API:tNicke Nyfiken skrev:Det var bättre förr...HelectriC skrev:NejRemuz skrev:Kan man få Teslan att ha sin lucka öppen om har man automatisk lucka?

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Lol, skön idé. Jag snor den rakt av och skriver upp den i min lista för Volantechpaulin skrev:Man kan lätt bygga en tjänst som håller luckan öppen då det är exponerat i API:tNicke Nyfiken skrev:Det var bättre förr...HelectriC skrev:NejRemuz skrev:Kan man få Teslan att ha sin lucka öppen om har man automatisk lucka?