Jag har blivit icead!
Moderator: Redaktion
Re: Jag har blivit icead!
Hemskt! Gå in och prata med receptionen på Scandic. De kanske kan hjälpa.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Det fanns ett par laddplatser lediga.
Pratade med en av de som tidigare blockerade en plats och han sa att det var Scandic-personalen som sa att det var OK... Då var jag tyvärr inte nära Scandic så jag kunde inte gå in och snacka med dem men det krävs nog. Som jag fattar det så arrenderar Tesla platsen för SuC av Kalmar kommun så då lär det inte vara OK för Scandic att be hotellbesökare parkera på laddplatserna.Bod skrev:Hemskt! Gå in och prata med receptionen på Scandic. De kanske kan hjälpa.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
På de flesta Suc är faktiskt en del av platserna inte reserverade för laddning. Står bara skylt om 45 min P, medan andra står en Tesla skylt på
På de i Kalmar finns ingen skylt om parkering eller 45 minuter. De är inte till för parkering. Tyvärr finns inte heller någon T24-skylt (som då ska vara under en P-skylt).bullen skrev:På de flesta Suc är faktiskt en del av platserna inte reserverade för laddning. Står bara skylt om 45 min P, medan andra står en Tesla skylt på
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I Schweitenkirchen blev det en liten ice trucking, men chauffören kom efter en liten stunds uppehåll inne på macken, så det var ingen som verkade ha direkt problem med det.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Inte icead men ännu mer irriterande:
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Undrar om det inte är värre.Legato skrev:Inte icead men ännu mer irriterande:
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Riktigt dåligt av den personen måste vara helt lost, kanske han som lämnade dessa efter sig och inte kunde bättre 

Smart kanske, slippa dela laddareLegato skrev:Inte icead men ännu mer irriterande:

Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Kommer han fram först till paret så spelar det ju ingen roll, han har ju företräde och får full effekt.Remuz skrev:Smart kanske, slippa dela laddareLegato skrev:Inte icead men ännu mer irriterande:
Fast inte fullt så smart eftersom han står så han delar med två par! I praktiken dock enbart med den röda X med tanke på den korta slangen. Och hur som helst får han bara i en kontakt, ju.Svenssons skrev:Kommer han fram först till paret så spelar det ju ingen roll, han har ju företräde och får full effekt.Remuz skrev:Smart kanske, slippa dela laddareLegato skrev:Inte icead men ännu mer irriterande:
Till 7 och sist är det uteslutande till nackdel, för alla.
Måste få berätta om en situation på Kalmar SuC för en dryg vecka sedan. I anslutning till Telsas egna laddstolpar stod även två publika laddare, möjligen Clever. På den publika stod en sporthoj och ICE:ade (trodde jag). Jag var på vippen på väg att gå fram till den läderklädde knutten för att uttrycka min indignation när det anslöt en Leaf på den andra lediga platsen. Jag lämnade därför över till dem att utbilda MC-föraren i vett och etikett och gick istället över till den närliggande macken för att proviantera. Döm om min förvåning när jag på väg tillbaka såg motorcykeln glida iväg alldeles ljudlöst! Tanken hade inte slagit mig att det kunda vara en el-hoj.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Fan va coolt! Jag har tyvärr inte lyckats se någon på nära håll...än...Lucidor skrev:Måste få berätta om en situation på Kalmar SuC för en dryg vecka sedan. I anslutning till Telsas egna laddstolpar stod även två publika laddare, möjligen Clever. På den publika stod en sporthoj och ICE:ade (trodde jag). Jag var på vippen på väg att gå fram till den läderklädde knutten för att uttrycka min indignation när det anslöt en Leaf på den andra lediga platsen. Jag lämnade därför över till dem att utbilda MC-föraren i vett och etikett och gick istället över till den närliggande macken för att proviantera. Döm om min förvåning när jag på väg tillbaka såg motorcykeln glida iväg alldeles ljudlöst! Tanken hade inte slagit mig att det kunda vara en el-hoj.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Såg ett exemplar på en tisdagsträff i Löddeköpinge för några veckor sen. Väckte om möjligt ännu större ha-begär!
Men prislappen avskräcker tyvärr övervägande ha-begäret fortfarande :/ Bilen kan jag rättfärdiga med att jag måste kunna transportera mig, detta är ju en renodlad nöjesmaskin i mitt fall..
Men prislappen avskräcker tyvärr övervägande ha-begäret fortfarande :/ Bilen kan jag rättfärdiga med att jag måste kunna transportera mig, detta är ju en renodlad nöjesmaskin i mitt fall..
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Tur man inte har sett en på nära håll då för jag har oxo dreglat på nån av dom där ganska länge, och inte blir det bättre av att
man har åkt grymma hojar förr (senast en Fireblade)...
man har åkt grymma hojar förr (senast en Fireblade)...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Tror mera ett den som sågs laddandes i Kalmar var en Zero. Säljs i Växjö inte så långt från Kalmar.
http://mickesmotor.se/mc/zero/s/
Skulle kunna vara, Zero har inte haft möjlighet att ladda på vanlig typ2 innan, bara Energica som haft det vad jag vet. Då är de ju helt plötsligt användbara i vardagen!
Om man köper till deras Charge Tank funkar det med typ 2 fick jag höra av en säljare i våras. 6 kW
http://www.zeromotorcycles.com/eu/charging
http://www.zeromotorcycles.com/eu/charging
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag fick samma besked förra hösten. Dock har jag inte kontrollerat själv.
Kan ha varit Gerthell oxå, han har nämligen varit på Öland och demat Energica EGO i Borgholm under ett par veckor nu under sommaren. På väg hem tro jag.Bod skrev:Tror mera ett den som sågs laddandes i Kalmar var en Zero. Säljs i Växjö inte så långt från Kalmar.
http://www.e-mcsweden.se/
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Mercedes B-250 E
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
Det är en eva/ego. Klämde på den på en Tisdagsträff i löddeköping. Snackeglag och trevlig ägare 

Jag har blivit icead!
Så här ser det ut på SUC i Fuengirola. Tre av platserna är ICEade... BMWn stod där igår också och fick då en av konerna på motorhuven. Avskräckte tydligen inte från att parkera där igen...

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Det kanske inte var Bmw ägaren som flyttade konen, men jag hade personligen flyttat upp konen igen. Det är ju ändå bara en vänlig signal om att bilen är felparkerad. Ingenting förstörs.
Jag kan bara tro att ICE förare lär sig mer med tiden.
Jag kan bara tro att ICE förare lär sig mer med tiden.
Model 3 LR, Röd. Saknar min tidigare MS.