Hur kopplar man bort handbromsen vid service
Moderator: Redaktion
Hur kopplar man bort handbromsen vid service
Skulle lämna in bilen lokalt för byte av bromsbelägg och uppsmörjning. Tänkte även smörja för handbromsbeläggen.
Jag antar att handbromsen går in när man lägger i P växeln.
Hur släpper man den?
Ska man ha bilen i Jack läget och Neutral. Går det när man hissat upp den, om inte, hur gör man annars?
Jag antar att handbromsen går in när man lägger i P växeln.
Hur släpper man den?
Ska man ha bilen i Jack läget och Neutral. Går det när man hissat upp den, om inte, hur gör man annars?
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Re: Hur kopplar man bort handbromsen vid service
Controls -> Settings -> Service & Reset -> Tow Mode
Driver sajten Car.info
Är det inte bar att lägga den i ”tow mode”? Tror det hittas under service & reset.
MS LR -23
MS 100D -18
MS 100D -18
Har du luft-fjädring kan det vara fördel att sätta den i högre läge också, sen jack-mode
Parkeringbromsen går i igen så fort man öppnar dörren. Verkstan ringde igen. Några tips?
Power off?
Eller inte trycka på bromspedalen på väg ut?
Eller inte trycka på bromspedalen på väg ut?
ms 76132 "Eleamore"
Det är väl en säkerhetsdetalj att parkeringsbromsen slår på när man öppnar dörren men det borde väl gå att stänga av den med dörren öppen och sedan stänga dörren. Då öppnar man ju inte dörren när man har lyft parkeringsbromsen.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
-
Handbromsoket har ett kontaktstycke till motorn. Dra ur kontakten så rör sig ingenting någon stans....
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Man kan tydligen enkelt skruva bort servomotorn till handbroms och lossa allt även om handbromsen är åtdragen: https://youtu.be/YgqZhdROYX4
med 2018.21.9 om man slår på tow_mode så ligger det kvar, öppna dörren gå ur stänga dörren öppna igen putta bilen så att den rullar en meter++ sätta sig vid ratten igen...för stänga av tow_mode så måste man hålla inne en "knapp" ett tag med en varning om att man inte ska göra det när bilen rullar, det ska man bara göra när bilen står still, och "det" också
ms 76132 "Eleamore"
nu kom jag på de, de lägger växelspaken i neutral.. då läggs p-bromsen i när man lyfter arschletjonne71 skrev:Parkeringbromsen går i igen så fort man öppnar dörren. Verkstan ringde igen. Några tips?
ms 76132 "Eleamore"
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Arschleet heter det jö!12man skrev:nu kom jag på de, de lägger växelspaken i neutral.. då läggs p-bromsen i när man lyfter arschletjonne71 skrev:Parkeringbromsen går i igen så fort man öppnar dörren. Verkstan ringde igen. Några tips?
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Ni har fel bägge två:Tars skrev:Arschleet heter det jö!12man skrev:nu kom jag på de, de lägger växelspaken i neutral.. då läggs p-bromsen i när man lyfter arschletjonne71 skrev:Parkeringbromsen går i igen så fort man öppnar dörren. Verkstan ringde igen. Några tips?
https://www.google.se/maps/place/Arsl%C ... 3442?hl=sv
Arslätt
Busstation i Sverige
Adress: 456 94 Hunnebostrand
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Lessmog skrev:Ni har fel bägge två:Tars skrev:Arschleet heter det jö!12man skrev:nu kom jag på de, de lägger växelspaken i neutral.. då läggs p-bromsen i när man lyfter arschletjonne71 skrev:Parkeringbromsen går i igen så fort man öppnar dörren. Verkstan ringde igen. Några tips?
https://www.google.se/maps/place/Arsl%C ... 3442?hl=sv
Arslätt
Busstation i Sverige
Adress: 456 94 Hunnebostrand

Älskar det här forumet!
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.