Kundvagnspolett Tesla utlottning
Moderator: Redaktion
Re: Kundvagnspolett Tesla utlottning
Jag är med.
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Eftersom jag är hemmaman och fixar inhandlingen så vill jag naturligtvis vara med 

S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
MY RWD, 2023 Quick Silver, såld 28/6-25
MY RWD LR Juniper 2025+, röd, Hämtad 14/7-23
MY RWD, 2023 Quick Silver, såld 28/6-25
MY RWD LR Juniper 2025+, röd, Hämtad 14/7-23
Ja!
Jag vill vara med.
Jag vill vara med.
MY P -23 Quicksilver
MS LR -22/23 Palladium Pearl White - Såld
MS 75D -17 Deep Blue Metallic - Såld
Kul att så många ville vara med. Vinnarna är:
Olza
e5m1r
bjelke
wLn
erkap
Patrik83
Gustafsson
MaLund13
Hajjen
Engen
Samt ett extrapris till bonath för fin limerick.
Ni som har vunnit, skicka ett pm med namn och adress så kommer kundvagnspoletterna på posten.
Olza
e5m1r
bjelke
wLn
erkap
Patrik83
Gustafsson
MaLund13
Hajjen
Engen
Samt ett extrapris till bonath för fin limerick.
Ni som har vunnit, skicka ett pm med namn och adress så kommer kundvagnspoletterna på posten.
Model 3 LR AWD Midnight Silver 18" med FSD
CyberTruck single engine förbokad
Renault Zoe R240
1,5 kW solel, 0,5 kW vindsnurra
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Jag blev inspirerad av Hakan_k. Skaffade själv en 3D-skrivare för några månader sedan så jag förstår det där med att låta skrivaren gå varm. Själv har jag ingen erfarenhet av att skapa 3D-modeler men har erfarenhet av att vara en copy cat...
Jag tog och laddade ner ett par STL-filer från Thingsverse, närmare bestämt Shopping Cart Token av Creative Tools samt Tesla logo av Clément Thearc. Satte ihop dem sedan i Meshlab och editerade modellen lite eftersom det verkade finnas en del problem med modellerna efter att jag satt ihop dem.
Det som tog längst tid var att kompillera Meshlab på ett system med QT5 5.11 men det är en annan historia...
Under utskrift så testade jag lite med att byta filament under utskrift, första blev en enfärgad, andra bytte jag filament efter 75% och till den tredje bytte jag efter 60%
Detta är i alla fall resultatet: För Hakan_K, Bjelke och andra med 3D-printer så är här länken till STL-filen. Märkte att man skulle kunna skriva ut 24 stycken på en gång på min Prusa i3 MK3 men får se när detta jobb hamnar på kön för vad som ska skrivas ut...
Jag kan starkt rekommendera att skaffa en 3D-printer om man inte redan har en, det är lite beroendeframkallande och jag funderar på att skaffa en till för de gånger skrivaren är upptagen med ett jobb som tar lite längre tid...
Jag tog och laddade ner ett par STL-filer från Thingsverse, närmare bestämt Shopping Cart Token av Creative Tools samt Tesla logo av Clément Thearc. Satte ihop dem sedan i Meshlab och editerade modellen lite eftersom det verkade finnas en del problem med modellerna efter att jag satt ihop dem.
Det som tog längst tid var att kompillera Meshlab på ett system med QT5 5.11 men det är en annan historia...
Under utskrift så testade jag lite med att byta filament under utskrift, första blev en enfärgad, andra bytte jag filament efter 75% och till den tredje bytte jag efter 60%
Detta är i alla fall resultatet: För Hakan_K, Bjelke och andra med 3D-printer så är här länken till STL-filen. Märkte att man skulle kunna skriva ut 24 stycken på en gång på min Prusa i3 MK3 men får se när detta jobb hamnar på kön för vad som ska skrivas ut...
Jag kan starkt rekommendera att skaffa en 3D-printer om man inte redan har en, det är lite beroendeframkallande och jag funderar på att skaffa en till för de gånger skrivaren är upptagen med ett jobb som tar lite längre tid...
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Snygg modell. Kommer även lägga ut min som STL-fil i nästa vecka för er som har 3D-skrivare.
Visst är det underbart med 3D-skrivare. Min nyaste är också en Prusa i3 mk3. En helt underbar printer. Har ett gäng MakerBot på jobbet och en Overlord Pro hemma sedan tidigare, men ingen går upp mot Prusan. Undervisar i Cad på gymnasiet så blir en hel del konstruerande och printande även på fritiden.
Visst är det underbart med 3D-skrivare. Min nyaste är också en Prusa i3 mk3. En helt underbar printer. Har ett gäng MakerBot på jobbet och en Overlord Pro hemma sedan tidigare, men ingen går upp mot Prusan. Undervisar i Cad på gymnasiet så blir en hel del konstruerande och printande även på fritiden.
Renault Zoe R240
Haha, nu blev jag sugen på en 3D-skrivare. Var har ni köpt era / var köper man "plast" m.m.
Model S 90D -17
Jag köpte min Prusa i3 MK3 direkt från tillverkaren: https://www.prusa3d.com/Wir skrev:Haha, nu blev jag sugen på en 3D-skrivare. Var har ni köpt era / var köper man "plast" m.m.
Plast köper jag från flera ställen men Clas Ohlson har om man inte vill/har tid beställa på nätet och den fungerar utmärkt tycker jag. Den röda färgen är från Clas Ohlson och den gråa och vita kommer från Prusa 3D som levererades samtidigt med skrivaren.
Min skrivare från Prusa fungerar utmärkt och har väl inget alls att anmärka på den. När jag köper en till så blir det antingen en Creality Ender 3, Atom 3D:s 3:a eller en kommande skrivare från Prusa beroende på budget och när jag köper skrivaren.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Köpte även min direkt från tillverkaren, Prusa.
Går att välja om du vill köpa den färdigbyggd eller i byggsats.
Jag valde byggsats, dels för att det blev billigare samt att det är kul att bygga. Är man bara noggrann, lite händig och följer instruktionsboken så är den färdigbyggd på 6-8 timmar. Då vet man dessutom hur allt sitter ihop och hur det fungerar. Bonus från Prusa är en påse Haribo gelebjörnar att smaska på när man bygger.
Går att välja om du vill köpa den färdigbyggd eller i byggsats.
Jag valde byggsats, dels för att det blev billigare samt att det är kul att bygga. Är man bara noggrann, lite händig och följer instruktionsboken så är den färdigbyggd på 6-8 timmar. Då vet man dessutom hur allt sitter ihop och hur det fungerar. Bonus från Prusa är en påse Haribo gelebjörnar att smaska på när man bygger.
Renault Zoe R240
Blev byggsats för mig också. Man lär sig hur en 3D-skrivare fungerar och så blir det lättare att modda den.
Kul initiativ hakan_k
Å kul med vinst!
Väntar med spänning nu...
Å kul med vinst!
Väntar med spänning nu...
MY P -23 Quicksilver
Jag har nu lagt mina två första poletter på ett par Superchargerstolpar i Kalmar. Kommer nog skriva ut ett nytt gäng för placering vid olika Superchargers som jag besöker under sommaren...
Bra tips! Jag åker och lägger några på SC i Jung i morgon.
Renault Zoe R240
Shit, jag hinner aldrig dit! Är i Newcastle 

Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Jag åker förbi där imorgon, får se om det finns kvar någon dåhakan_k skrev:Bra tips! Jag åker och lägger några på SC i Jung i morgon.

Model S 90D -17
Kommer lägga ut ett par poletter till på laddstolparna i Kalmar snart...
Det ligger nu några poletter på laddstolparna i Kalmar, de som jag lade dit igår hade inte försvunnit men en som jag lade dit i morse fick ny ägare medan jag var där.
Shit vilket kul initiativ. Också sugen på 3d printer. Men den ni rekomenderar verkar inte gå att köpa i Sverige?
Beror på vad du menar med i Sverige. Jag köpte ju min och fick den skickad till mig i Sverige utan några som helst krångel.hed skrev:Shit vilket kul initiativ. Också sugen på 3d printer. Men den ni rekomenderar verkar inte gå att köpa i Sverige?
PS. Det ligger troligen kvar poletter i Kalmar...
Det fanns kvar, tack för denWir skrev:Jag åker förbi där imorgon, får se om det finns kvar någon dåhakan_k skrev:Bra tips! Jag åker och lägger några på SC i Jung i morgon.

Model S 90D -17