Vinterpaketet

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Vinterpaketet

Inlägg av hybris »

Gällande de olika modellerna så är min åsikt:

S60 : perfekt för de på budget och som sällan åker 30 mil+. nackdel att supercharging kostar extra... perfekt för den som sällan kör långt. bra insteg.
S85: bästa budgetval och leasingalternativ. för den som inte bryr sig om prestanda och väghållning. bra val. den var mitt alternativ till P85+ när jag funderade själv.
P85: klart snabbare. 0-100 på 4s möjligt.. går bra rakt fram men saknar våghållningen nör det svänger vs +. inte dålig men inte strykjärn.
P85+: för den som vill ha supersportbilen. Kommer man från Porsche, BMW M, Audi RS etc är detta det givna valet. Bilen som Christian von Koenigegg kör och höjer till skyarna. kallar den M5 killer. Jag ångrar inte en sekund att jag valde denna. Provkör inte P85+ och köp något annat. Provkör en P85+ på en väg som svänger rejält. jäklar vilkamg krafter och aldrig som förare känt att det ilar i huvudet när man drar på när det svänger. Läskigt snabb och höga G krafter nör det svänger. underbar på rätt vägar.,givetvis i läget low... Får helt galet roliga kommentarer från de som åker med... ;-)

Undvik sunkiga allarounddäcken om du kan... Hoppas Tesla slutar med dessa i europa snart...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
G F
Teslaägare
Inlägg: 220
Blev medlem: 05 mar 2014 22:14
Ort: Halmstad

Re: Vinterpaketet

Inlägg av G F »

hybris, du har en fantastisk förmåga att skriva om alla trådar oavsett rubriken till P85+. :lol:
Användarvisningsbild
Gorr
Teslaägare
Inlägg: 97
Blev medlem: 04 mar 2014 23:52

Re: Vinterpaketet

Inlägg av Gorr »

G F skrev:
hybris, du har en fantastisk förmåga att skriva om alla trådar oavsett rubriken till P85+. :lol:
Beredd att hålla med. Kan vi inte hålla oss on topic please? När man börjar närma sig leverans så lusläser man ju forumet och jag behöver inte få reda på att jag inte har råd med en fullmatad P85+ med extra allt i varje tråd :)
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare
Inlägg: 1437
Blev medlem: 19 maj 2014 11:13
Ort: Uppsala

Re: Vinterpaketet

Inlägg av Niclas »

OT!!!
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Skriv svar