Jag hade en Nissan elbil som lånebil några veckor, den var jag tvungen att ladda i ett motorvärmaruttag vid kontoret, det gick väl OK men automatsäkringen löste några gånger, och vid ett par andra tillfällen uppstod fel jag inte begrep. Tyckte att det var ganska jobbigt, det blev mest en källa till irritation.StefL skrev:Jag hajar inte vad problemet är i så fall? Köra in bilen, kliva ur, sätta i sladden - och du får även nästa dag sätta dig i en uppladdad bil och uppleva körning på el, och dessutom spara en rejäl slant på kuppen.JonasAnd skrev:Finns el i garaget men känner jag mig själv så...men vi får se om jag kan få till laddare på jobbet.
Jag har inte riktigt engagerat mig i det, men det följde med en laddare för "vanliga" uttag. Jag tror snabbladdaren är den som kostar extra? Jag grävde inte så mycket i det, men en laddare följde med i alla fall. Jag har inte ens en mil till jobbet så säg att den drar bensin för typ 15kr om dagen. Och många dagar kommer jag säkert kunna ladda den på publika parkeringar.danni skrev:Det kan ju vara så att JonasAnd tror att man måste installera en laddstolpe för att kunna ladda. Det är ju faktiskt inte alla som vet att det räcker med vilket eluttag som helst.StefL skrev:Jag hajar inte vad problemet är i så fall? Köra in bilen, kliva ur, sätta i sladden - och du får även nästa dag sätta dig i en uppladdad bil och uppleva körning på el, och dessutom spara en rejäl slant på kuppen.JonasAnd skrev:Finns el i garaget men känner jag mig själv så...men vi får se om jag kan få till laddare på jobbet.
Hade det varit en ren elbil, en Tesla, då hade situationen förstås varit en annan och jag ser fram mot en väl fungerande elbil inom min kostnadsram.