Min Tesla är nu i produktion!
Moderator: Redaktion
Re: Min Tesla är nu i produktion!
Då finns en liten chans för leverans nästa vecka
- OfarligTesla
- Teslaägare
För mig tog det typ 1,5 arbetsveckor att få skyltarna, var ju visserligen påsk mellan så kan ju varit många lediga men jag räknar inte de röda dagarna i arbetsdagarna de tog på sig.
Lägg av nu ..... 

- Gustafsson
- Teslaägare
Har fått regnummer, leverans 11/6 typ. Borde ha varit samma batch bilar...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Åkte förbi en lastbil nu på morgonen på E18. Den var fullastad med sprojlans nya Teslor 

Igår ringde de från DC, och jag trodde att de skulle meddela att bilen kommit fram till Göteborg. Istället meddelade de att bilen gått med direkttransport och skulle komma till leveransstället redan på kvällen igår och jag erbjöds leverans av bilen idag. Tyvärr möjliggjorde mitt schema för dagen inte leverans idag - så istället bokades leverans till på torsdag.
Nu äntligen är det dags.
För er som redan har gjort detta - är det något särskilt som jag borde tänka på inför och vid leverans?

För er som redan har gjort detta - är det något särskilt som jag borde tänka på inför och vid leverans?
Gå genom bilen för repor i interiör och lackskadorMikal skrev:Igår ringde de från DC, och jag trodde att de skulle meddela att bilen kommit fram till Göteborg. Istället meddelade de att bilen gått med direkttransport och skulle komma till leveransstället redan på kvällen igår och jag erbjöds leverans av bilen idag. Tyvärr möjliggjorde mitt schema för dagen inte leverans idag - så istället bokades leverans till på torsdag.Nu äntligen är det dags.
Titta även så fälgar inte är repade
Finns en lista nånstans på forumet
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Stort tack!e5m1r skrev:Gå genom bilen för repor i interiör och lackskador
Jag antar att det var denna tråd du hänvisade till: http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =10&t=8027
Perfekt. Bra tips!
Lycka till på torsdag
Jag väntar fortfarande på samtalet. 
Lycka till på torsdag

Väntar du fortfarande på samtal?hed skrev:Perfekt. Bra tips!
Lycka till på torsdagJag väntar fortfarande på samtalet.
Då har Teslan kommit till fabriken i Tilburg.
Jag har även fått leveransdatum, 19 juli.
Lite surt att ha bokat in en utlandsemester de två första veckorna i juli, men det blir desto roligare att komma hem från den och veta att man har en ny bil som väntar.
Lite surt att ha bokat in en utlandsemester de två första veckorna i juli, men det blir desto roligare att komma hem från den och veta att man har en ny bil som väntar.

VW ID.7 GTX Tourer -25
Tesla Model S 100D -18 - Såld
Cyklar på Scott E-Silence 20
- OfarligTesla
- Teslaägare
Kan säga att jag kollade sådant som de skulle kunna hävda var mitt fel eller sådant som inte kan åtgärdas fullt ut. Så jag kollade panelpassform, lack, rutor, interiör och kromlister efter märkbara defekter. Fanns någon liten sak i lacken på två ställen och kromlisterna var inte 100% perfekta (men 95%).Mikal skrev:Stort tack!e5m1r skrev:Gå genom bilen för repor i interiör och lackskador
Jag antar att det var denna tråd du hänvisade till: http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... =10&t=8027
Om luftfjädringen nu inte skulle funka är det ju något de kan lösa enkelt och som inte kostar mig någonting, detsamma gäller det mesta av funktionaliteten så dessa saker ödslade jag ingen tid där på att testa utan de sakerna testas allt eftersom. Det var först nu nästan 2 månader senare som jag faktiskt testade att luftfjädringen gick att höja.
Känner att jag måste ringa dem om levdatum. Får ingen ro i kroppen, men vill samtidigt inte vara den som ringer och är "jobbig" 

Inte fått någon uppdatering ännu men våra borde varit med på samma båt, ringde Tesla dig och bekräftade leveransdatum eller syntes det på MyTesla?fnystrom skrev:Då har Teslan kommit till fabriken i Tilburg.
Statusen är uppdaterad på MyTesla.heron skrev:Inte fått någon uppdatering ännu men våra borde varit med på samma båt, ringde Tesla dig och bekräftade leveransdatum eller syntes det på MyTesla?
Och vad gäller leveransdatum, så kontaktade jag Tesla då jag inte kan ta emot bilen förrän i mitten av juli. Då tyckte jag det var lika bra att meddela det redan nu.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Ok, då får man hoppas det blir någon uppdatering för min del också de närmsta dagarnafnystrom skrev:Statusen är uppdaterad på MyTesla.
Och vad gäller leveransdatum, så kontaktade jag Tesla då jag inte kan ta emot bilen förrän i mitten av juli. Då tyckte jag det var lika bra att meddela det redan nu.

Har du kollat https://www.carfax.se/registreringsnummer?vin=**** om bilen har fått regnr?hed skrev:Känner att jag måste ringa dem om levdatum. Får ingen ro i kroppen, men vill samtidigt inte vara den som ringer och är "jobbig"
Den har fått regnr i måndags. Fick det från DS. Får upp all info om bilen på transportstyrelsens sajt. Men inget på carfax.
Edit: precis nu fick jag upp infon via carfax.
Nice! Jag tror att du få bilen nästa vecka!hed skrev:Den har fått regnr i måndags. Fick det från DS. Får upp all info om bilen på transportstyrelsens sajt. Men inget på carfax.

Vill bara få ett datum. Men de svarar inte på telefon. Jag hade kunnat släppa allt för att få leverans idag asså. 

Fick du datum?hed skrev:Vill bara få ett datum. Men de svarar inte på telefon. Jag hade kunnat släppa allt för att få leverans idag asså.
Imorgon klockan 14.00sami skrev:Fick du datum?hed skrev:Vill bara få ett datum. Men de svarar inte på telefon. Jag hade kunnat släppa allt för att få leverans idag asså.

Tog leverans idag. Gick jättesmidigt.
Vilken bil. Helt otroligt. Vill bara köra. Har abstinens...
Lyckost! Själv väntar jag på färdigställande och transport från Tilburg.hed skrev:Tog leverans idag. Gick jättesmidigt.
Kan säga att det är värt varenda sekund av väntan och längtan.Arctic skrev:Lyckost! Själv väntar jag på färdigställande och transport från Tilburg.hed skrev:Tog leverans idag. Gick jättesmidigt.