Ser ofta användare som ber att få låna Chademoadaptrar både här och på facebook. Skulle det finnas intresse för mig att skapa en enkel karta med användare som kan tänka sig låna ut sin adapter för att underlätta att hitta personer?
Eller finns detta kanske redan och jag missat det?
Jag tänker att man skriver forumalias + ort på kartan så vet man vem man kan PM'a. utan att vi delar med oss allt för mycket personuppgifter publikt.
Ser ofta användare som ber att få låna Chademoadaptrar både här och på facebook. Skulle det finnas intresse för mig att skapa en enkel karta med användare som kan tänka sig låna ut sin adapter för att underlätta att hitta personer?
Eller finns detta kanske redan och jag missat det?
Jag tänker att man skriver forumalias + ort på kartan så vet man vem man kan PM'a. utan att vi delar med oss allt för mycket personuppgifter publikt.
Jag röstar för en lista i ett inlägg i en tråd i ägardelen av forumet. En 'admin' uppdaterar första inlägget baserat på kommentarer till inlägget. Jag gissar att stad och forum alias och/eller telefon och/eller mail är en bra nog lista.
Ingen dum idé. Min CHAdeMO-adapter är ytterst sparsamt nyttjad. Det är ändå trevligt att ha den, men att låna ut den är sällan ett problem. Sist jag lånade ut den blev jag med en helt otroligt god hjortstek på köpet, det gav liksom mersmak på fler utlån
Volvo EX90 Twin Motor Performance Ultra / Denim Blue / Nordico Dawn / 22"
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Roligt att det verkar finnas lite intresse, löser något i helgen då!
Det som talar emot att ha en forumpost med listor är att det blir svårt att hitta något i närheten. en chademoadapter kan befinna sig 2mil bort, men pga att man använder ortnamn som man inte tänker på så missas det. Med en karta finner man snabbt och enkelt närmsta adapter !
S 85 D, strax S 100 D, har även en E-Golf senaste mod.
Solcellsanläggningar 14Kw på mitt hus och 60Kw på min industribyggnad, ( trevligare elräkningar numera )
Vågar man hijacka den här tråden för att fråga om det finns nån möjlighet att låna eller hyra en adapter av någon, gärna i Stockholmsområdet mellan 10 Juli och 10 augusti när vi åker Björkliden, genom Norge och ner till Åre?
Funderade på att köpa men tror inte vi kommer behöva den så mycket i framtiden.
Betalar gärna, antingen med kosing eller slumpmässig överraskning som vin, whiskey eller programmeringstimmar
Ingen dum idé. Min CHAdeMO-adapter är ytterst sparsamt nyttjad. Det är ändå trevligt att ha den, men att låna ut den är sällan ett problem. Sist jag lånade ut den blev jag med en helt otroligt god hjortstek på köpet, det gav liksom mersmak på fler utlån
Kul att den smakade, även om det var rådjur. Eller så är det någon annan som delar ut stekar! (En annan stekare?)
Numera har jag en egen CHAdeMO som finns till utlån I Göteborg!
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid Tesla Model 3 LR AWD Tesla Model X P100DL Tesla Model X 90D
Kul att den smakade, även om det var rådjur. Eller så är det någon annan som delar ut stekar! (En annan stekare?)
Numera har jag en egen CHAdeMO som finns till utlån I Göteborg!
Rådjur! Såklart! Dåligt minne. Nej, det var din stek som stektes upp, din stekare där. Mmmmmmmmums blev det.
Volvo EX90 Twin Motor Performance Ultra / Denim Blue / Nordico Dawn / 22"
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Kan nån vänlig själ ge en snabbresume till varför det verkar så svårt att köpa en Chademoadapter och vad det finns för alternativ om man nu vill ladda på annat än Teslas SC? Om man nu måste ladda från ett vägguttag, vad är det då för adapters som gäller? Att det var svårt att köpa Chademo 2015 jag förstå men 2018??
Har än så länge bara laddat i egna garaget och Tesla adapter så är rätt rookie på alternativ laddning, var finns det en bra snabbresumé?
Svårt är det väl inte, men det kanske tar emot att lägga 5 kSEK, eller vad nu dagsnoteringen är för något som används väldigt sparsamt? Bättre då att låna någon som ändå inte används, eller betala något litet för den.
Min går ofta att låna också. Dock vågar jag inte lova bort den i sommar än, då planerna inte är helt klara. Finns i Sundbyberg.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Halloj! nån som har en Chademoadapter i närheten av Malmö som inte behöver den juli månad? Ska en sväng till Kroatien, precis som många andra här. Ersättning kan utdelas!