TS lyser med sin frånvaro, inga svar på de frågor som ställs i tråden eller följdfrågor, det känns konstigt speciellt när det är TS första inlägg i forumet och då skapade TS en ny tråd.
I vart fall intressant läsning
Jag lovar att jag ska försöka låtsas att vara förvånad
TS lyser med sin frånvaro, inga svar på de frågor som ställs i tråden eller följdfrågor, det känns konstigt speciellt när det är TS första inlägg i forumet och då skapade TS en ny tråd.
I vart fall intressant läsning
Jag lovar att jag ska försöka låtsas att vara förvånad
lite lätt trollkänsla får man trots allt
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
... Jag kan nog påstå att just den Tesla hade problem eller så var det föraren som inte kunde använda bilen på rätt sätt
Som jag skrev i mitt första inlägg så handlar det antingen om en lögn antingen i första eller andra led eller att människan inte kan hantera sin bil eller möjligen att någon laddare eller liknade var trasig.
Nu har ju inte TS kommit tillbaka och svarat på några frågor... så då lutar det ju åt troll och då en lögn. Vi behöver ju först och främst förstå vad som menas med fjällen(?)m alltså var började och var slutade resan som påstods ta 6h längre med en Tesla? Vet vi det så är det ju enkelt att kolla upp laddstrategi och eventuella haverier i laddinfrastrukturen.
... Jag kan nog påstå att just den Tesla hade problem eller så var det föraren som inte kunde använda bilen på rätt sätt
Som jag skrev i mitt första inlägg så handlar det antingen om en lögn antingen i första eller andra led eller att människan inte kan hantera sin bil eller möjligen att någon laddare eller liknade var trasig.
Nu har ju inte TS kommit tillbaka och svarat på några frågor... så då lutar det ju åt troll och då en lögn. Vi behöver ju först och främst förstå vad som menas med fjällen(?)m alltså var började och var slutade resan som påstods ta 6h längre med en Tesla? Vet vi det så är det ju enkelt att kolla upp laddstrategi och eventuella haverier i laddinfrastrukturen.
Har man svårt att förstå varför det kunde ta 6 timmar extra kan man titta på suc utbyggnaden i norra Sverige. Sverige är avlångt.
Använder man abr från Malmö till riksgränsen tar det över 3 h extra OM man använder suc i Norge. Gör man det inte så kommer det ta längre tid. Och likaså om det är något fel, eller om rangemode gör att temphanteringen åsidosätts. Så det är fullt rimligt.
Det går dock att starta icebilar i 40 minus om de har laddade batterier, att alla bilar drar mer för att mekaniken är trög gäller även elbilar. Det är därför man ibland behöver starthjälp för blybatterierna håller inte för evigt. Ett nytt batteri gör underverk för en bil. Att de som kör korta sträckor får svårt att starta bilen är välkänt. Men när den väl startat så håller den igång.jag vet inte vilken temperatur som efterfrågas men rekordet på jorden ligger strax före 60 minus. Ser inte behovet att utse vinnare då de fungerar likvärdigt. På månen däremot...